Toon posts:

Wat is SMB?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He mensen kan iemand mij helpen uitvinden wat een bepaalde jumper doet op mijn MoBo.

Ik heb een P4P800 Deluxe Mobo. Er is een onderdeel wat ik niet zo goed begrijp. Het is een jumper om de SMB te aan te zetten. Naar mijn idee staat SMB voor System Mangement Bus. Een standaard van intel dat communiceert met componenten voor ernergiebeheer en temperatuurbewaking e.d.

Hieronder zie je een plaatje uit de handleiding van de MoBo. Deze geeft aan dat het specifiek is voor PCI Sloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.si.hhs.nl/~98003479/mobo.gif

Mijn vragen zijn:
1. Wat bedoelen ze hiemee(praktisch).
2. Wat is het voordeel ervan om het te gebruiken.

A.U.B geen uitleg geven over SMB, maar de SMB functie specifiek op dit moederbord.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Link geeft geen antwoord op mijn vragen. Het geeft de betekenis van de SMB en wat het doet. Dit had ik al beschreven in mijn thread. Wat ik uit de link niet kan halen is de relatie met de PCI sloten op de P4P800 Deluxe. Wat is het voordeel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 13:39 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:38:
[...]

Link geeft geen antwoord op mijn vragen. Het geeft de betekenis van de SMB en wat het doet. Dit had ik al beschreven in mijn thread. Wat ik uit de link niet kan halen is de relatie met de PCI sloten op de P4P800 Deluxe. Wat is het voordeel?
Je geeft zelf het antwoord al:
Een standaard van intel dat communiceert met componenten voor ernergiebeheer en temperatuurbewaking e.d.
In dit geval dus voor PCI-sloten. Met SMB wordt dus energiebeheer (aan en uitzetten van PCI-kaarten, of suspended/sleep mode) en temperatuurcontrole mogelijk voor PCI-sloten :)

LinkedIn
Instagram

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ReemF schreef op 08 januari 2004 @ 13:42:
[...]
Je geeft zelf het antwoord al:
[...]
In dit geval dus voor PCI-sloten. Met SMB wordt dus energiebeheer (aan en uitzetten van PCI-kaarten, of suspended/sleep mode) en temperatuurcontrole mogelijk voor PCI-sloten :)
bijvoorbeeld.

maar het kan ook worden gebruikt om de hardware zelf te testen door een in-circuit schakeling aan te sturen.

meestal is dit een i2c bus (philips).

capture kaarten (bt848 bijv) kunnen worden aangestuurd via een i2c bus.
je kunt er een lcd-tje aanhangen (ipv die logge en ouderwetse paralelle poort).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dan niet begrijp is waarom de optie aan uit specifiek voor PCI. Waarom zou je het niet aan willen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Instabiliteit, beveiliging, noem maar op. Goed mogelijk dat een oude PCI kaart icm een wat exotischer Os hier over gaat struikelen. Maar zolang je geen problemen ondervindt kun je het lekker aan laten staan :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

sommige antieke pci kaarten kunnen niet in standby / slaapstand, daar is het waarschijnlijk voor. Heb hier een oud 56k modem en een oude pci geluidskaart die het niet ondersteunen.
Pagina: 1