"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Als je dan gelijk de goeie oplossing geeft ipv van een devil-smiley..Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:51:
Tja... je moet toch ook naar de ge-share-de printer lopen? En toch kan het...
Dan heeft de TS er ook nog wat aan
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Bel HP gewoon eens op en vraag of het mogelijk is met jouw scanner.
[ Voor 4% gewijzigd door Arnaud op 08-01-2004 13:01 ]
Niet.A-Tray schreef op 08 januari 2004 @ 12:47:
Ik heb een HP 4670 scanner,
[afbeelding]
(http://www.hp-expo.com/nl/dut/consumer/scanners/q3122a.html)
en deze wil ik eigenlijk direct in een netwerk hangen.
Hoe los ik dit op?
Voor netwerkmogelijkheden moet je geen El Cheapo USB scannertje hebben, daar heb je profi-apparatuur voor nodig (of evt zo'n alles-in-één scanner/printer/whatever, afhankelijk van de software).
In dat geval dien je een ander (duurder) type scanner te kopen welke is voorzien van netwerkmogelijkheden. Dat zijn er niet veel en in een gemiddeld consumentencomputerwinkeltje kom je ze ook absoluut niet tegen. Ga es rondkijken bij een kantoorautomatiseringsbedrijf, die hebben dat soort apparatuur nog wel es.Ik wil hem niet op 1 van de PC's installeren, maar direct op de switch....
[ Voor 7% gewijzigd door Jiffy op 08-01-2004 13:06 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Een voorwaarde is dat de bak waar je de scanner aan hangt linux draait en de scanner werkt onder linux. Vervolgens moet je Sane instellen dat ie luistert op het netwerk. Vervolgens kan je op de windows machines een TWAIN driver installeren die eigenlijk gewoon een netwerk-Sane-client is. Deze kan je dan dus gebruiken om over netwerk je scanner te benaderen. En aangezien TWAIN in de meeste programma's gebruikt wordt, is het wel een aardige oplossing.
Binnen windows zijn er voor zover ik weet geen oplossingen (hoewel het misschien wel mogelijk is om met Cygwin een complete unix omgeving te emuleren als service en dan alsnog hetzelfde geintje uit te halen).
URL's:
http://sanetwain.ozuzo.net/
www.sane-project.org
Het enige wat ik kan vinden wat er enigzins op lijkt zijn Digital Senders, maar dan praten we over 2500 Euro minimaal...
Het mag wel wat kosten hoor, maar dit is iets te gek.
Bestaan er uberhaupt scanners die een UTP aansluiting hebben?
Ik had namelijk begrepen dat het met die Jetdirect van HP alleen bij een printer werkt....
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Verwijderd
De krengen zijn overigens aan de prijzige kant, rond de 750 euro excl btw en aanbouw.
Hoe wil je een usb poort in een utp poort gaan steken?A-Tray schreef op 08 januari 2004 @ 12:47:
Nu heb ik begrepen dat dat erg moeilijk kan zijn, omdat de TWAIN drivers niet geshared kunnen worden.
Dus met een USB printer server hoef ik het niet te proberen.
Hoe los ik dit op?
Ik wil hem niet op 1 van de PC's installeren, maar direct op de switch....
En hoe denk je dat usb printer servers werken? Die delen ook geen printerdrivers, da's gewoon een netwerkservertje dat bestanden die via de verschillende methoden (ipp/ftp/http, jetdirect, smb, appletalk of lpd) naar ze verstuurd worden opvangt en deze bestanden spugen naar de usb poort. Dus die twain driver moet je sowieso op de pc's installeren die hem gaan gebruiken. Dat moet voor printers met de drivers ook. Verder weet ik dat bepaalde grote copiers via twain netwerkscannen en dat sane onder linux ook twain drivers voor windows heeft om met windows via een linux bak te scannen dus waarom zou het niet kunnen dat je het ding aan een pc hangt en deelt? (Ik heb niet direct een scanner die met twain werkt of een digitale camera bij de hand, dus even controleren kan ik niet, maar het lijkt me niet moeilijk)
Zoals je in mijn post kunt zien kun je met de JetDirect alle functies (dus ook scannen en kopieren) over het netwerk gebruiken.A-Tray schreef op 08 januari 2004 @ 13:09:Bestaan er uberhaupt scanners die een UTP aansluiting hebben?
Ik had namelijk begrepen dat het met die Jetdirect van HP alleen bij een printer werkt....
Dit klinkt op zich interessant.SirDupre schreef op 08 januari 2004 @ 13:07:
Heel verhaal
URL's:
http://sanetwain.ozuzo.net/
www.sane-project.org
Maarrrrr....
Ik ben hier niet heel erg ervaren mee.
Mocht er geen andere oplossing zijn dan ga ik dit wel proberen, iig bedankt voor de info!
Verwijderd
daarbij heb ik de software MagicScan 4.5
Ik draai deze scanner dan ook in het netwerk.
Deze staat dus geshared.
Dus het kan wel.
Dus met dit:Arnaud schreef op 08 januari 2004 @ 13:19:
[...]
Zoals je in mijn post kunt zien kun je met de JetDirect alle functies (dus ook scannen en kopieren) over het netwerk gebruiken.
http://www.hp-expo.com/nl..._printserver/vervolg.html
kan ik een USB scanner delen in een netwerk, en direct op de switch?
Ik ga voor de zekerheid even HP bellen.
Er wordt namelijk op de website alleen gesproken over printers.
Maak een scriptje dat het ding scant en ergens op je FTP, SMB of HTTP locatie zet en vervolgens een kleine webinterface die het scriptje aanstuurt.
Of:
Saned: http://www.penguin-breeder.org/sane/saned/
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Wees blij dat ik geen modje benGGS_VR6 schreef op 08 januari 2004 @ 12:52:
TheRaptoR schreef op 08 januari 2004 @ 12:51:
Tja... je moet toch ook naar de ge-share-de printer lopen? En toch kan het...
Als je dan gelijk de goeie oplossing geeft ipv van een devil-smiley..
Dan heeft de TS er ook nog wat aan
Ik vindt het een goed punt, waarom zou je een scanner niet kunnen delen?
Omdat je er heen moet lopen???
Een netwerk printen is toch ook gedeelt, daar moet je ook heen om je docu op te halen.
Het delen van apparaten helpt niet dat je ergens heen moet lopen. Maar dat je gewoon vanuit je eigen pc het apperaat kan bedienen. Want mischien staat die scanner wel zo dat ze vanaf 3 of 4 werkplekken er makkelijk bij kunnen. Net zoals hier.
Ik ben zelf dus ook op zoek...
Bookmarkje...
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Het is inderdaad mogelijk om deze vanaf meerdere werkplekken te bedienen.[]InTeR[] schreef op 08 januari 2004 @ 13:39:
[...]
Wees blij dat ik geen modje ben
Ik vindt het een goed punt, waarom zou je een scanner niet kunnen delen?
Omdat je er heen moet lopen???
Een netwerk printen is toch ook gedeelt, daar moet je ook heen om je docu op te halen.
Het delen van apparaten helpt niet dat je ergens heen moet lopen. Maar dat je gewoon vanuit je eigen pc het apperaat kan bedienen. Want mischien staat die scanner wel zo dat ze vanaf 3 of 4 werkplekken er makkelijk bij kunnen. Net zoals hier.
Ik ben zelf dus ook op zoek...
Bookmarkje...
Het is voor hele simpel gebruik, voornamelijk om scans van identiteitsbewijzen op te slaan.
Ik had gehoopt op een zeer simpele oplossing, maar zoals het er nu naar uit ziet is dit niet het geval.
Ik heb trouwens even naar HP gebeld, en de Jetdirect 170x of 175x gaan in dit geval niet werken...
Mijn punt is: je zou verwachten dat zonder al te veel aanpassingen in windows, dit gewoon mogelijk zou moeten zien. Ik snap dan ook niet waarom microsoft dit nooit bedacht heeft. Microsoft verkoopt geen scanners, dus wat hebben ze te verliezen?
Misschien, maar jouw scanner staat niet bij de ondersteunde hardware. Ik zou dus inderdaad wel even "Ik ga voor de zekerheid even HP bellen" echt doen.A-Tray schreef op 08 januari 2004 @ 13:24:Dus met dit: http://www.hp-expo.com/nl..._printserver/vervolg.html kan ik een USB scanner delen in een netwerk, en direct op de switch?
Nee hoor, er staat ook letterlijk scannen via het inter-/intranet met hp all-in-one producten.Er wordt namelijk op de website alleen gesproken over printers.
Deelde je poorten of gewoon sharenamen om vervolgens deze toe te wijzen aan een poort?SirDupre schreef op 08 januari 2004 @ 13:45:
Het vreemde is nog dat je via het SMB protocol (ja dat is zeg maar de windows netwerkomgeving) oorspronkelijk poorten deelde, in plaats van printers. Dat was tenminste zo onder windows 3.11. Aangezien je scanners ook op een parallele poort aan kunt sluiten, zou het dus mogelijk moeten zijn om met windows 3.11 een scanner die je op een parallel poort aansluit te delen. Alleen doen windowsen nieuwer dan windows 3.x het niet meer zo dat de computer die die share benadert een virtuele parallel (of seriele) poort aanmaakt, maar gewoon direct een printer laat zien. Je moet echter wel de drivers hiervoor installeren.
Mijn punt is: je zou verwachten dat zonder al te veel aanpassingen in windows, dit gewoon mogelijk zou moeten zien. Ik snap dan ook niet waarom microsoft dit nooit bedacht heeft. Microsoft verkoopt geen scanners, dus wat hebben ze te verliezen?
Je kunt gewoon een poort aanmaken in windows door bij de printerinstallatie locaal te zeggen en dan een nieuwe poort aan te maken. Dit kan ook in de printereigenschappen of door net use lpt? \\<servernaam>\<printernaam>
Een Officejet is een apparaat met printer, scanner copier en fax in 1 apparaat.Arnaud schreef op 08 januari 2004 @ 13:50:
[...]
[...]
Nee hoor, er staat ook letterlijk scannen via het inter-/intranet met hp all-in-one producten.
En dan nog maar alleen de D155 (+/- 750 euro) en de MDF laser uitvoeringen (ook erg duur)
Verwijderd
Mijn probleem was als volgt, ik had een netwerk en aan een van de computers hing op de LTP1 een scanner, nu wilde ik ook vanaf de andere computers kunnen scannen zonder dat de scancomputer aan stond. Van een kennis kreeg ik toen een kaart voor in mijn computer waarop ik mijn scanner aansloot en een kabeltje die werd doorgelust naar de netwerkkaart. Deze kaart deelde de port (LTP2), welke op alle computers in het netwerk zichtbaar werd. Nu kon ik naar hartelief scannen, zelfs scans in een wachtrij plaatsen, hetgeen niet leuk is, omdat je dan als een bezweten hond je scans moet verwisselen.
Ik neem aan dat jouw scanner (gezien de dataoverdracht) niet op de LTP gehangen kan worden, daarom zit er wezenlijk gezien, maar één echte oplossing aan te komen. Namelijk het al eerder genoemde SANE-TWAIN, wat wel ten koste gaat van een constant aanstaande computer en in dat geval is remote desktop ook een optie.
Wat je nog wel kunt proberen, dat is een hele vieze oplossing is een USB netwerk aanleggen, dat is mijn tijdelijke huisnetwerk geweest, daar kan je wel je scanner aan ophangen. Enige vervelende is dat daar wel een kilo misschien wel mega-byte verstand van computers voor nodig is.
Ik zal voor jouw en mijn zekerheid nog op mijn werk nagaan hoe en wat dat zit met de scanners, want daar heb ik keuze uit meer dan 10 scanners in het netwerk. Maar dat zijn echte bakbeesten, die naar je grommen als je binnenkomt
Greetz,
A. Kanarie
PS: Trouwens wel een nette scanner.
Heb je al meer informatie voor mij Kanarie?Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:53:
Ik zal voor jouw en mijn zekerheid nog op mijn werk nagaan hoe en wat dat zit met de scanners, want daar heb ik keuze uit meer dan 10 scanners in het netwerk. Maar dat zijn echte bakbeesten, die naar je grommen als je binnenkomt![]()
Greetz,
A. Kanarie
PS: Trouwens wel een nette scanner.
Mocht ik eventueel een andere scanner nodig hebben is dat ook geen enkel probleem.
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door A-Tray op 13-01-2004 12:15 ]
ik moet hem nog even opzoeken maar ik heb hem gezien.
Een splitter waarmee je met 1 usb device (scanner) met meerdere computers kan aansturen (4 ofzo)..
Is wel via usb, dus extra kabels trekken.
Maar voor hier een goede oplossing.
Verwijderd
mogelijk zijn om deze over het netwerk aan te sturen?
Verwijderd
Topicstarter gaf aan om hem niet aan een pc te hangen maar rechtstreeks aan een switch.Dit kan wel, ik heb me er een tijdje geleden in verdiept en vond het iets te veel fuss.
Een voorwaarde is dat de bak waar je de scanner aan hangt linux draait en de scanner werkt onder linux.
Daar deze scanner geen netwerkondersteuning heeft, is de makkelijktste weg om hem gewoon aan je server te hangen en vanuit te sharen.
Mocht je een andere oplossing tegen komen laat het dan even weten daar ik eerder ook een agfa scanner thuis in het netwerk wou hangen zonder gebruik te maken van hem aan een server te hangen.
Verwijderd
mijn el-cheapo Umux 1600U (180 gulden, net voor de euro) werkt via het netwerk... NetBui en zo... onder win98. Onder XP werkt dit niet.... helaas (of ik moet 98 onder iets als VM draaien in XP, niet getest).A-Tray schreef op 08 januari 2004 @ 13:09:
hmmmmz....Het enige wat ik kan vinden wat er enigzins op lijkt zijn Digital Senders, maar dan praten we over 2500 Euro minimaal...