[XP] Blijft in opstart loop hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 22:30

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Ik heb net een search uitgevoerd maar kon niks vinden wat bij mijn vraag past.

En deze luid.

Ik heb hier voor mijn neus een windows XP bakkie staan.

Specs:
P3 700Mhz
20 Gig HD
MSI mobo
256 MB Sdramm

Tijdens het opstarten van windows XP start het syteem op echter wanneer hij windows wil laden ( ik zie namelijk wel het boot scherm van windows XP ) Start hij spontaan opnieuw op.

Veilig modus heb ik al geprobeerd maar geen resultaat ook een fixboot uitgevoerd met NTLDR.dll en Netdetect.com maar ook dit mag niet baten.

Vervolgen dacht ik dat dit misschien aan de hardware kon liggen en had dus alle componenten eruit gehaalt om te kijken of hij dan wel door start maar dit helaas ook zonder resultaat.

Een fixdisk is helaas niet gemaakt dus de optie F6 kan ik ook niet gebruiken tezij iemand een linkje heeft het systeem draait Windows XP Pro NL SP1 .

Heeft iemand van jullie nog een goed idee want bij mij is de koek op.
_/-\o_

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:06

J2S

ik heb dit probleem laatst ook gehad ja. mijn harde schijf bleek kapot te zijn :'( dus ik vrees t ergste voor je. om te checken kan je je hd in een andere pc steken en dan een programmatje download van de site van de fabrikant van de hd om te controleren hoe erg ie eraan toe is. als t niet te erg is kan t progje mischien ook nog wel wat fixen maar dat weet ik zo niet.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Kijk eens in het Bios of APM enabled is. Dit helpt in het meeste gevallen. Veilige modus had geen resultaat zij je, maar kwam je er wel in? Zoja zet dan in systeem/geavenceerde-opstart en herstel eigenschappen de computer automatisch opstarten bij systeemfouten eens uit.

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Zo te zien is deze HD niet stuk ik heb in een bracket in mijn eigen pc gedaan en dat werkt prima.

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
marmich schreef op 08 januari 2004 @ 12:51:
Zo te zien is deze HD niet stuk ik heb in een bracket in mijn eigen pc gedaan en dat werkt prima.
Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Je hebt er neem ik aan niet van geboot. Toch aan te raden even met zo'n tooltje te checken. Heb helaas geen andere optie voor je, je lijkt op de goede weg te zitten.

edit: Alhoewel je niks over geheugen testen zegt?

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 12:54 ]

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Als ik in veiligmodus opstart komt er geen windows XP logo het schermblijft zwart en hij herstart weer

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 08 januari 2004 @ 12:53:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Je hebt er neem ik aan niet van geboot. Toch aan te raden even met zo'n tooltje te checken. Heb helaas geen andere optie voor je, je lijkt op de goede weg te zitten.

edit: Alhoewel je niks over geheugen testen zegt?
Wat ik wel heb gedaan om te hd te checken is in DOS Norton disk scan hij kwam idd wat fouten tegen maar deze heeft norton zelf weer gerepareerd.

Over het geheugen is goed hij geeft daarin geen fouten met Mem check.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
marmich schreef op 08 januari 2004 @ 12:57:
Wat ik wel heb gedaan om te hd te checken is in DOS Norton disk scan hij kwam idd wat fouten tegen maar deze heeft norton zelf weer gerepareerd.
Dus in het lulligste geval waren er fouten op de locatie van cruciale bestanden, waardoor je pc niet meer fatsoenlijk boot. Download toch maar eens zo'n tooltje uit de OM faq. Daarna zal een repair of herinstall je enige opties zijn ben ik bang.
marmich schreef op 08 januari 2004 @ 12:57:
Over het geheugen is goed hij geeft daarin geen fouten met Mem check.
Memtest86 bedoel je denk ik?

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 08 januari 2004 @ 13:00:

[...]
Memtest86 bedoel je denk ik?
ja klopt... dat programma uit de FAQ ge ik even kijk of dat werkt.

(ben benieuwd) :X

Verwijderd

marmich schreef op 08 januari 2004 @ 12:34:
Ik heb net een search uitgevoerd maar kon niks vinden wat bij mijn vraag past.

En deze luid.

Ik heb hier voor mijn neus een windows XP bakkie staan.

Specs:
P3 700Mhz
20 Gig HD
MSI mobo
256 MB Sdramm

Tijdens het opstarten van windows XP start het syteem op echter wanneer hij windows wil laden ( ik zie namelijk wel het boot scherm van windows XP ) Start hij spontaan opnieuw op.

Veilig modus heb ik al geprobeerd maar geen resultaat ook een fixboot uitgevoerd met NTLDR.dll en Netdetect.com maar ook dit mag niet baten.

Vervolgen dacht ik dat dit misschien aan de hardware kon liggen en had dus alle componenten eruit gehaalt om te kijken of hij dan wel door start maar dit helaas ook zonder resultaat.

Een fixdisk is helaas niet gemaakt dus de optie F6 kan ik ook niet gebruiken tezij iemand een linkje heeft het systeem draait Windows XP Pro NL SP1 .

Heeft iemand van jullie nog een goed idee want bij mij is de koek op.
_/-\o_
Ik neem even aan dat het systeem enige tijd goed heeft gewerkt. :)
Je kan nog even proberen om WinXP setup opnieuw te draaien, en dan de 'Repareer-optie' te kiezen.
Als dit probleem van de ene op de andere dag is ontstaan, is het waarschijnlijk toch een hardware storing.
Ik weet niet of je de middelen voorhanden hebt, maar probeer eens een andere videokaart, processor of mainboard. Ik kan me voorstellen dat je dat niet op de plank hebt liggen maar ik ben bang dat het zoiets is.

Succes iig :)
Pagina: 1