Toon posts:

[Exceed 7.1] X-window via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik krijg het niet voor mekaar om met Exceed 7.1 een sessie te openen op een linuxmachine via een VPN tunnel met encryptie.

Nu lees ik in een ander document dat versie 9 dit ondersteund, maar ik heb dus geen info over versie 7.1

Kan het zijn dat deze dat niet ondersteund? En zo ja? Kan ik hiervoor een patch downloaden of moet ik volledig upgraden?

Bedankt

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik weet niet zo heel veel van exceed, maar volgens mij is het gewoon niets meer dan een XWindow server.
In dat geval zou het volgens mij niet uit moeten maken of er nou wel of niet een encrypted vpn verbinding tussen hangt of niet..
Naar mijn idee, als je de bak kan pingen en de poort kan bereiken dan moet het werken.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Neej, Exceed is een X client

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Tomaat schreef op 08 januari 2004 @ 13:32:
Neej, Exceed is een X client
Vanuit het oogpunt van programmaas is het een server ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

inderdaad, tis een server..
Maar best een uitgebreide geloof ik en wattie verder allemaal kan weet ik dus niet..
Maar het is echt een X-Server..

Hoe dan ook, lukt het wel als je direct op het zelfde netwerk zit en niet via die vpn gaat?
lijkt me handig om dat eerst's te proberen namelijk...

En 'hoe' maak je connectie?
Wat Exceed ( en al die pakketten eigenlijk) doet is namelijk een verbinding via rsh, telnet of remotexec maken. dan de DISPLAY variable goed zetten.. en vervolgens de applicatie opstarten, die dan vervolgens op je eigen scherm opstart..

Als je een ip hebt via die tunnel dat daar gewoon gepingt kan worden dan is dat absoluut geen probleem.. zit je achter een NAT Firewall dan dus wel.. dan gaat het dus niet werken.

Wat je dan kan doen is zorgen dan op de server ssh draait met XForwarding aan. en dan via ssh connecten en de applicatie starten.. ssh zet standaard de DISPLAY variable goed via een tunnel (als je dat mee geeft in de config).
Ik neem aan dat je bij exceed ook puur en alleen de server op kan starten..
Als je dan putty gebruikt om met ssh over je tunnel te connecten naar je unixbak (heb je nog dubbele encrypty ook) en er wel ff voor zorgt dat X-Forwarding in putty ook aan staat..
dan log je ff in, start je je X-applicatie, en die verschijnt dan vervolgens op jouw exceed scherm (als het goed is)