Geluidsproductie Aopen QF50

Pagina: 1
Acties:

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Ik ben van plan een QF50C kast te kopen van Aopen.
http://www.aopen.nl/products/Housing/QF50series.htm

Nou heb ik zelf 3 maanden een Aopen H500A (Silent) kast gekocht, en die was zéér stil, die hoor je nauwelijks, en is zeer zeker geschikt voor in de huiskamer. Nou vraag ik me af hoe stil de QF50 is. Ik heb al gezocht op nieuwsgroepen, reviewsites, etc. Maar ik kan geen informatie vinden over de geluidsproductie. Heeft iemand ervaring met de geluidsproductie van de QF50A, QF50B of QF50C?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Ik vindt het wel meevallen alleen heb ik niet de standaard voeding er in zitten. De voeding is bij mij een Aopen Silence 300watt ipv de standaard.

Het is natuurlijk ook een kwestie van wat je stil vindt.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zich is het redelijk stille kast/psu, maar iets minder stil dan m'n HQ48 (in standaard 'trim').
Boel hangt af van wat voor cpu-/casefans je erin doet natuurlijk.

• oheng
Tja, het blijven persoonlijke ervaringen, maar als een paar vinden dat hij stil is, dan vind ik het al goed. Heb je trouwens zelf er een andere voeding ingezet?

En voor de rest komt er een Arctic Cooling Super Silent Pro TC (voor Athlon XP) cooler in. En een Videokaart met passieve koeling, dus dat is allemaal wel stil.

[ Voor 34% gewijzigd door oheng op 08-01-2004 12:40 ]

• oheng
Trouwens, dat hij wat luider is dan je HQ48 kan ik hopelijk al wat mee.... Even opzoeken hoe stil die is.... Vast stiller dan mijn oude HQ08 die ik nu heb.

Verwijderd

De QF50-series zijn voorzien van een andere voeding dan de h500-series, of ze stiller zijn weet ik nog niet. Ik was ook geinteresseerd in een QF50c maar toen ik bij de lokale pc-boer de voeding heb mogen bekijken was mijn ethousiasme zwaar getemperd...

Het materiaal van de kast is niet echt anders dan die van zijn grotere broer(s) (h500-series), maar de voeding is wel degelijk anders en dat zou wel eens roet in het eten kunnen gooien met het oog op de geluidsproductie.
over de voeding, zie topic: Huntkey power supplies

Verwijderd

ik heb m hier staan, voeding is lekker stil.
Ik doe m trouwens weg, ik ga over naar mini atx kassie.
Je mag m eventueel wel overnemen hoor ;)

mail dan maar naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/31705/AAAAE6/000000

• oheng
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:04:
ik heb m hier staan, voeding is lekker stil.
Ik doe m trouwens weg, ik ga over naar mini atx kassie.
Je mag m eventueel wel overnemen hoor ;)

mail dan maar naar [afbeelding]
Ik heb toch maar de Aopen H500A genomen, het is voor een klant, en ik moet absoluut een stille kast hebben.
Pagina: 1