Toon posts:

krakende hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een maxtor 20 gb 7200rpm hadee
en dat ding dat kraakt erg als ie aan het laden is. een vriend(Mede-'tweaker' ruubruub)
van me heeft dezelde, alleen die van hem is superstil:(. waar kan het aan liggen dat die van hem wel stil is en die van mij niet?

Verwijderd

Het kan zijn, dat je met jumpertjes iets verandert hebt? Maxtor zet zijn HD's op stil maar snel. Je kunt echter een en ander veranderen en dan wordt ie SNEL! maar maakt ie meer lawaai. Anders: Backup maken en terug sturen.

Suc-6

Verwijderd

Wat het zou kunnen zijn is dat die HD van je vriend op "silent" staat ingesteld en die van jou op "fast". Het is een optie die je hebt bij maxtor HD's. Je kunt met een util van Maxtor kun je dan je hd van stil naar snel omzetten en visa versa. Kijk maar eens op de maxtor site. Het heet dacht ik AMSET ofzoiets. Snuffel daar maar eens en kijk of je het daarmee verder kunt. Maar denk wel erom dat als je hem op "stil" zet dat dat ten koste gaat van de snelheid.

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet zeggen dat ik hem nu erg snel vind, wat moet het dan niet worden als ie op silent staat? kan je zeker ff de hond uitlaten terwijl windhoos opstart.:)

Verwijderd

Nou je kreeg op het zelfde moment een mogelijke oplossing, maar die hond uitlaten valt mee hoor!
Bij mij staat ie op stil en hij start windoos op (na mijn biosscherm(daar doetie erg lang over namelijk) in ongeveer 20 sec.
Dus dat is best redelijk.

Maar het lawaai gedeelte!! Het moet niet te gek worden natuurlijk anders is er toch wat anders aan de hand.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Anders moet je even <a href="http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/MAXBLAST.EXE">Maxblast</a> downloaden, kun je het zo allemaal uittesten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx, ik zal het ff proberen

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
heb ook een maxtor 7200rpm net nieuw, gratis gekregen van Dell omdat ouwe kaduuk was. Vlak na aanzetten pc maakt hij een soort ratelgeluid, is dit normaal?
Pagina: 1