Draadloos serieel?

Pagina: 1
Acties:

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik weet niet of dit het goede forum ervoor is, kan ook zijn dat hij in electronica moet, maar dan moet hij maar verplaatst worden.

Ik ben op zoek naar een apparaat dat draadloze seriele communicatie kan uitvoeren.

Ik wil dit gaan gebruiken voor een systeem dat via een pc gegevens stuurt naar een seriele printer. Het is niet mogelijk om deze verbinding via kabels te maken. Dus moet het draadloos via radio-signaal gebeuren.

Vroeger had je hier de siemens sinus 45 data 1 voor. Maar deze is niet meer verkrijgbaar. Weet iemand een ander apparaat wat bovenstaande voor me mogelijk maakt?

Jep

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30

EXX

EXtended eXchange

Een wireless LAN verbinding misschien:

- Wireless kaartje in de PC.
- Wireless Printservertje met seriele interface aan de printerzijde.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• sebastius
  • Laatst online: 16-05 08:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Elektuur heeft er een bouwpakket van gemaakt. December 2003 of Januari 2004 geloof ik.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan ook 2 wireless koptelefoons slopen, 2 56K modems nemen.
dan sloop je de headset van set 1 open, en sluit die aan op het ingaande signaal van de modem van PC 2.
doe hetzelfde met het2de zendstation.
ook viceversa, en zorg dat beide sets op een verschillend kanaal staan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Digades heeft daar hele mooie oplossingen voor, speciaal bedoelt voor seriele communicatie, bijvoorbeeld de FM 868.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat is de afstand die overbrugd moet worden?

• whizzkey
  • Laatst online: 24-11-2022
+- 20 meter ofzo. Maar ik heb intussen al iets moois gevonden. Seriele poort via Bluetooth. zie http://www.expansys.com/product.asp?code=BTP_RS232 . Heeft hier iemand ervaring mee?

Jep

Verwijderd

Ik heb hier ook een seriele poort via Bluetooth, alleen dan tussen mijn telefoon en m'n pc. Het werkt perfect.
Pagina: 1