Toon posts:

problemen met programma's na overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen met mijn pas voergeclockte pc.
Ik heb mijn athlon thunderbird 900mhz overgecclockt naar 1000mhz>:)

Ik heb alleen nu wat raar verschijnselen. Hij crasht en blokkeert op de raarrste momenten ligt dit aan het overclocken??

Verwijderd

Ja, als je geen fans geplaatst hebt.
Nee, als je fans geplaatst hebt.

Verwijderd

ik weet niet hoe je hem hebt overgeclocked, maar als je je fsb op 111 hebt staan kan het daar door komen....
maar als je je multiplier op 10x hebt staan kan het er aan liggen dat hij te heet wordt.....

andere koeler dus!!! of je fsb lager :) :)

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm ik had een keer mijn oude cpu PIII 450 naar 600 over geclocked
hij starte toen normaal op, ik wou toen 3D mark draaien, maar de crashde toen de heletijd met het opstarten er van.
toen had ik het terug gezet. weer naar 450 en toen ik het weer op starte was ik heel mijn ICQ lijst kwijt, en icq wou ook niet meer normaal opstarten

meschien toeval

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Topicstarter
ik hbe een goede fan er op zitten
mijn cpu wordt niet warmer dan 61 graden.
Dus dat moet het probleem niet zijn.

Wat kan het wel zijn?

Verwijderd

61!!!
Lekker warm zeg. Misschien een nieuw fannetje nodig??

Verwijderd

Topicstarter
voor een AMD is dat dus niet warm
de temp van een intel is tien keer lager dan amd. AMD heeft de eigenschap dat die zoiezo warmer is.

Verwijderd

Ja jaa.... laat de kast maar eens open staan, wordt'ie meteen 8/10 graden koeler.

En kijk dan maar eens of'ie stabieler is. Wat voor Vcore heb je trouwens ingesteld ?

Verwijderd

Mischien kan je memory of je videoplankje het niet aan? Da's bij mij het probleem met overclocken, een paar extra MHZ'en en mijn memory kan het niet meer bijbenen.

Dus, tip: check dat ook ff.

Dat verhaal van 3D Benchmark komt mij al helemaal bekend voor, mijn processor wilde wel harder lopen, maar mijn G400 MAX had daar moeite mee (in eerste instantie).

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Voor een onovergeklokte proc is 61 misschien niet te heet (hoewel ik dat zelf dus wel vind), maar voor een overgeklokte proc is 61 dus echt wel te heet naar mijn bescheiden mening. Betere koeling is zeer aan te raden.
Wanneer je betere koeling hebt kun je nog proberen je core voltage omhoog te gooien om je systeem stabieler te krijgen (er vanuit gaande dat je nu met multiplier hebt overgeklokt en niet met FSB).
Het is zowieso beter om met multiplier over te klokken met AMD. Finetune overklokken kan dan altijd nog met FSB, een megaherzje of wat bovenop de bestaande FSB. Maar dus geen gekke dingen zoals je dat bij de Intel procs ziet.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Topicstarter
top mensen
ik zal alles eens uitproberen

ik heb hem op het moment effe terug gezet.

hahaha ik zal niet komen lopen zeiken mister

Verwijderd

61 graden ..dat is echt een a-relaxte temperatuur, dan is het bij full load waarschijnlijk 70 graden ja en dan gaat ie gek doen, ook al zegt AMD dat ie 90 graden mag worden (ja in DOS ofzo, wat tich keer stabieler is dan windows)..
Kortom je temperatuur is veels te hoog, !!!!!!
Pagina: 1