Blijvende problemen met zip-drives

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Het volgende probleem :

Wij verkopen regelmatig Zip-drives, zowel extern als intern en ondervinden de laatste jaren vaak problemen met de zip-disks, bijvoorbeeld dat ze in een keer niet meer te lezen zijn en dat ze eerst geformatteerd moeten worden of dat ze helemaal niks meer doen.

Ik heb al div. updates en drivers van verschillende producten geprobeerd maar dat wil allemaal niet helpen en voor usb lijkt mij dat helemaal niet noodzakelijk.

Hebben jullie daar ook wel eens problemen mee en zijn er misschien andere mogelijkheden?

Verwijderd

Een aantal jaar geleden had Ik een Zip ide drive (100 MB) en nu heb ik een 250 MB iomega zip drive (USB).

Ik gebruik 100 MB (paar jaar oud) en 250 MB disks en heb nog nooit problemen gehad, maar ik heb wel gewoon keurig na gebruik de disks uit de drive gehaald en opgeboren in het doosje

Xander

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van wat ik begrepen heb wilde die eerste externe ZIPdrives de voeding nog wel eens binnen de kortst mogelijke tijd naar de gort helpen. Dat had ook zo zijn invloed op de disks; die werden dan nl niet goed afgesloten en dat leverde flink wat problemen op, waardoor over het algemeen de disk onbruikbaar werd.
Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat dat probleem al lang opgelost had moeten zijn (ik spreek nl zelf van 1999 / 2000), maar ik weet niet hoe snel ze bij iomega zijn...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ja maar nu ben ik uiteindelijk nog niet veel wijzer, van de week had ik bijv. weer een klant met een zipdrive waarbij het minstens 5 minuten duurde voordat die zipdrive (intern IDE) een disk kon uitlezen 8)7