Toon posts:

Nieuwe 2e HD, boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
IDE1 Master Seagate 120 Gb
C: --> Winxp oude installatie
IDE1 Slave Maxtor 80 Gb
D: --> Winxp nieuwe installatie

Nu wil ik dat de nieuwe installatie ook de installatie wordt met alle bootfiles erin (boot.ini etc...)
Uiteindelijk gaat oude XP installatie plat. Maar in windows kan ik hem natuurlijk niet neerhalen omdat hij daarvan opstart. En op de nieuwe WinXP installatie heb ik nog geen boot files die er dus wel moeten komen.
Iemand een idee hoe ik dit moet gaan oplossen?
Of zal ik echt de jumper set moeten aanpassen en de Maxtor op master gooien? Partition magic misschien?

b.v.d.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de Maxtor als master hangen, vervolgens de recovery console starten en de bootfiles laten fixen. Dan zou je er van moeten kunnen booten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanavond thuis kom zal ik dat meteen proberen hartstikke bedankt >:)

ps. die recovery console was toch xp install starten dan R ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Handiger:

HDD 1 en 2 omwisselen, XP opnieuw installeren vanaf CD op die HDD, en dan de oude meuk van de oude XP overzetten naar de nieuwe. Software moet toch opnieuw geinstalleerd worden, en data kan zo over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

The_Eagle schreef op 08 januari 2004 @ 12:11:
Handiger:

HDD 1 en 2 omwisselen, XP opnieuw installeren vanaf CD op die HDD, en dan de oude meuk van de oude XP overzetten naar de nieuwe. Software moet toch opnieuw geinstalleerd worden, en data kan zo over.
maar er staat toch al een setup op, of begrijp ik het nu verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil helemaal op nieuw beginnen alles opnieuw installeren vandaar dat ik het er express niet overheen gooi
Ik heb nieuwe installatie al gemaakt. Ik switch wel de master met de slaaf.
En doe die recovery console dinges runnen. Want opzich werkt alles wel.

Het gaat me er vooral om dat de Maxtor harddisk niet afhankelijk is van de seagate aangezien het de bedoeling is dat ik die seagate vaak op reis gaat meenemen (vrienden, school, etc....)
Dus dat is de bedoeling ervan :>

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ow, dan gewoon even die hdd als master hangen (zodat je altijd kunt booten) en dan gezellig opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 08 januari 2004 @ 12:20:
ow, dan gewoon even die hdd als master hangen (zodat je altijd kunt booten) en dan gezellig opnieuw installeren.
Opnieuw installeren of die recovery console gebruiken? Lijkt mij de recovery console?
Want xp staat al goed op de maxtor HD.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als er al een compleet werkende install op staat dan is het zo dat je gewoon met je bootcdtje kunt starten en de recovery console starten en vervolgens fixboot en evt fixmbr draaien, dat zou moeten werken.
Pagina: 1