Toon posts:

Epia of toch beter wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na lang zoeken kom ik er echt niet uit!!

Ik zoek een moederbord liefst zonder proc enzo, los.

Want ik wil, een multimedia video systeem maken.
Waar ga ik deze voor gebruiken?
- Divx afspelen op 92 CM breedbeeld tv.
- Mp3s afspelen
- DVD's
- Het geluid verloopt via een Home Theater systeem, hoe kan ik dit het best weergeven? dus geen PC boxjes.

Ik zoek iets in de richting van een epia grote, dus zeg maar die kleine casejes,
Nee geen barebone, wat ik graag wil ik dus alles los kopen en niet al een standaard CPU, maar gewoon zelf kunnen kiezen want erop kan.
Kwam bij EPIA uit maar daar zitten weer proc op, ken je die vervangen? ken je deze bords los zonder proc kopen?

Zon kast leek me wel wat
http://www.evercase.com/newsite/2product/e1290.htm

Alleen ik weet de maten niet, en welke mobos ik kan krijgen die AMD of Pentirum ondersteunen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 11:50 ]

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
In deze kast passen alleen micro-ATX mobo's.
Je kunt het beste bij een aantal mobo's bouwers kijken of ze micro-atx moederborden in hun assortiment hebben.

Verwijderd

Topicstarter
THijz, je kunt hier wel je gewenste proccesor opplaatsen?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:34:
THijz, je kunt hier wel je gewenste proccesor opplaatsen?
Ik begreep uit je TS dat het uitmaakte of het een intel of amd proc werd?

Maar het hangt er natuurlijk vanaf welke proc je in welke moederbord kan steken.

Verwijderd

Topicstarter
P4 of AMD geen probleem

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:33

Croga

The Unreasonable Man

TS; ook bij Barebone systemen kun je zelf bepalen wat voor processor je er in wil. Zo heeft Shuttle bijvoorbeeld in de XPC lijn een groot aantal verschillende modellen met ondersteuning voor zo'n beetje iedere processor die je je voor kunt stellen....

Hét grote voordeel van een barebone systeem is dat deze over het algemeen nog een maat kleiner zijn dan micro-ATX systemen. Daarnaast is ook de warmte ontwikkeling en -afvoer beter geregeld dan bij de meeste zelf-bouw apparaten.....

Ofwel; Kijk toch nog eens naar de Shuttle XPC systemen, je hebt daar meer keuze in dan je denkt.....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Al eens naar een ASUS Terminator barebone gekeken? Die hebben net wel de performance die jij wilt. Ik heb er zelf eentje.. kun je EVT. zelfs overbouwen naar die andere kast van je :). Asus Pundit of digiMatrix is ook een leuk apparaat.. allemaal hebben ze een standaard P4 als CPU.

MSI MegaPC is ook een leuke.. of MSI Hetis 865G. HP heeft er volgens mij ook nog een aantal.. even zoeken zou ik zeggen!

Ik denk nl. dat zelfbouwen in dit geval erg duur is en je idd met hitte problemen gaat komen te zitten. En waarom zou je? Er is keus genoeg!

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 08-01-2004 12:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik ben zelf ook met zo iets bezig.

Waar je ook aan moet denken is of je je systeem wilt uitbreiden met insteekkaarten. Het is namelijk zo dat de meeste cases voor m-atx moederborden geen full-size insteekkaarten aankunnen vanwege de hoogte/dikte van een case.

Ook neem ik aan dat het geheel erg stil moet zijn en dan zit je toch al snel bij de lager geklokte processor (denk rond de 2 Ghz).

Zelf heb de ik voor mezelf de volgende hardware keuze gemaakt:
Moederbord Shuttle MN31N Nforce2
Athlon 2500+ (Barton core) met een Nexus AXP-3200 SkiveTek koeler

Ik heb voor dit moederbord gekozen vanwege de MCP-T chip (hardware matig decoderen van audio signaal) die zich hierop bevindt omdat ik alle apparatuur wil vervangen inclusief de radio en versterker.

[ Voor 0% gewijzigd door mauriceb op 08-01-2004 13:00 . Reden: Barebones zijn inderdaad ook een leuk alternatief... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat al te kijken naar Chaintech en een Shuttle,

Maarja budget is ongeveer 300 EUR/400 EUR

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen:
Shuttle S462 MK31N NForce2 VGA/SB/Lan voor 91 EUR,
Nforce chipset en video onboard, alleen is dit wel een goede video?
Wat is het verschil met Nforce en 400FSB?

Shuttle S462 MK40VN KM400 VGA/SB/Lan kost 55 EUR
Groot prijs verschil,

Ik druk er zowieso, een videokaart bij, en een wat minder proc (2 GHZ), dus waarom dan een Nforce2??, Wat zijn de voordelen?

Hij hoeft alleen maar dvds te kunnen spelen en op goede kwaliteit divx en mp3s.

Mp3s lopen via de (receiver) van de home theater, hoe kan ik deze zo mooi mogelijk laten klinken?

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:40
Als ik jou was zou ik gewoon voor de goedkopere oplossing gaan. Je hebt daarvoor echt geen nforce2 nodig.

Als je audiofiel bent kun je er voor kiezen om er er toch nog een betere geluidskaart bij te steken. Anders hoor je toch geen verschil met de onboard sound, tenminste ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van een ASRock microatx board, of kan ik beter dan voor shuttle gaan?

Zoiets bijv:

http://www.asrock.com/product/product_k7vm4.htm

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 13:45 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 15:05

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 11:49:
Kwam bij EPIA uit maar daar zitten weer proc op, ken je die vervangen? ken je deze bords los zonder proc kopen?
Op de Via Epia moederborden zit alles onboard (cpu, vga, geluid, netwerk, usb, firewire) en is dus niet te vervangen, ook zijn er geen aparte versies waar men een andere cpu op kan zetten.
Epia moederborden hebben een speciale mpeg2 chip zodat dvd's prima kunnen worden afgespeeld, geluid kan via s/pif (coaxaal digitaal) of via de smart 5.1 (line in wordt dan rear l/r, line out -> front l/r en mic -> center/sub) naar de versterker voor surround sound.
Mp3's en divx/xvid kun je ook prima afspelen, dat is tenminste mijn ervaring. ;)
Kijk eens op http://www.mini-itx.com, de Via Epia M10000 Nehemiah kost in de pricewatch iets van 154 euro, cases kosten liggen rond de 100 euro.

edit:
typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Grubeater op 08-01-2004 13:56 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb wat uitgezocht:

Moederbord : Asrock K7VM4 - 46 EUR
Geheugen: 256 MB Kingston PC333 - 31,60 EUR
DVD Speler: Lite on 16x 48 (oem) - 25 EUR
Processor: AMD Athlon XP 1800+ (tray) - 43,70 EUR of is een duron 1300 ook goed?
Floppy : 1,44 MB Sony - 6,40 EUR
Harddisk : 40 GB , Maxtor 7200 RPM, 2 MB - 45,90 EUR
Videokaart : Point of View GF4 MX4000 8X - 44,10 EUR
Kast : AOpen H360A (als ze deze kunnen leveren) -> Graag even jullie reacites, mooie kast, en goedkoop
Cooler : Tjah, welke moet ik nemen, past een normale in deze kast? -> stil!

Kosten tot nu toe : 242,70 EUR

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grubeater schreef op 08 januari 2004 @ 13:53:
[...]

Op de Via Epia moederborden zit alles onboard (cpu, vga, geluid, netwerk, usb, firewire) en is dus niet te vervangen, ook zijn er geen aparte versies waar men een andere cpu op kan zetten.
Epia moederborden hebben een speciale mpeg2 chip zodat dvd's prima kunnen worden afgespeeld, geluid kan via s/pif (coaxaal digitaal) of via de smart 5.1 (line in wordt dan rear l/r, line out -> front l/r en mic -> center/sub) naar de versterker voor surround sound.
Mp3's en divx/xvid kun je ook prima afspelen, dat is tenminste mijn ervaring. ;)
Kijk eens op http://www.mini-itx.com, de Via Epia M10000 Nehemiah kost in de pricewatch iets van 154 euro, cases kosten liggen rond de 100 euro.

edit:
typo's
Maar ik kan die geluidsweergaven via een goede geluidskaart toch ook krijgen via line in?

Verwijderd

Topicstarter
EPIA is eigenlijk wel weer goedkoper, maar dan zit je met het vermorgen van de processor, kan die alles aan?

En als ik bij een online winkel kom, is het board lekker goedkoop, en de rest duur..

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Je wilt een HT setje ? Eigenlijk mag het niet maar een Xbox met een aanpassing kan dit ook allemaal en dan ben je voor 300 - 350 Euro helemaal klaar met een enorme functionaliteit.
Zo heb ik dit hele probleem opgelost en je hebt Dolby Digital 5.1 geluid met een optische kabel op je Receiver.

Verwijderd

Topicstarter
nee geen xbox spul..

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:53:
EPIA is eigenlijk wel weer goedkoper, maar dan zit je met het vermorgen van de processor, kan die alles aan?

En als ik bij een online winkel kom, is het board lekker goedkoop, en de rest duur..
Zoals ik in mijn vorig post zei, mp3's en dvix afspelen gaat prima, ook als je nog aan het surfen bent (Zoals ik nu doe ;-) )
Ook gebruik ik mijn Epia soms als webserver, terwijl ik ook gewoon zelf achter de pc bezig ben, gaat best goed.
Kijk hier voor de specificaties van Epia M moederborden

Die geluidsweergavemogelijkheden hebben ook veel andere geluidskaarten/moederborden, smart 5.1 is een optie in Windows om de uitgangen van functie te veranderen. (line in wordt dan rear l/r, line out -> front l/r en mic -> center/sub)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ja

EPIA , case, hdd, geheugen , dvd zit je zo op 400 EUR..

Met he losse systeem zit ik nu op 247 EUR, en waarschijnlijk wordt dan 200 ivm DUron 1300 . Die moet toch genoeg zijn voor mp3s/divx?

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Die Duron moet het ook kunnen, en je hebt gelijkt als je voor de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat.
Ik had namelijk al het andere al liggen, mijn moederbord was kapot gegaan en ik was al een beetje Epia-fan. En nu ga ik *ooit* nog een case maken voor mijn pc. ;)

Pagina: 1