Toon posts:

[Minolta F300] Batterijen snel leeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een minolta f300... die heb ik, mooi ding hoor. Alleen nu heb ik geconstateerd dat mijn batterijen wel erg snel leeg zijn. Het zijn 2100 milli amp oplaadbare (AA).

In de handleiding stond het volgende: 'Mocht de prestatie van de AA batterijen erg slecht zijn(snel leeg), veeg dan de contacten schoon met droge doek.'
Uiteraard choongemaakt en weer getest. Weer erg snel gaf mijn camera leeg aan.

Andere batterijen geprobeert. 1800 mA AA. Gaat iets anger mee.. wat al vaag is omdat het mindere mA's zijn.

Nu mijn vraag: Kan dit nou aan mijn camera liggen of zijn mijn batterijen gewoon slecht?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 22:19

mace

Sapere Aude

Welk merk zijn de batterijen, mijn ervaring is dat slechet 2100 mA batterijen minder lang meegaan dan 1800 A-merk batterijen (GP bijvoorbeeld) Wat ook belangrijk is, is dat NIMH batterijen minder last hebben van memory effect dan NICD maar dat het niet helemaal weg is, let daar dan ook op bij het opladen, dus altijd helemaal leeg voor het opladen, en helemaal vol laden. Dat is het beste

Verwijderd

Heb zelf een F100, maar had dezelfde problemen, terwijl batterijen nog mee konden gaan.. afijn, n alaten kijken, maar Minolta kon nix vinden en alles was in orde. Kreeg uitgebreide opmerkingen over battereijen en onderhoud.
Nieuwe 2100mah gekocht, laden en alles was opgelost. Oude batterijen waren dus bagger geworden...

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op 08 januari 2004 @ 11:47:
Welk merk zijn de batterijen, mijn ervaring is dat slechet 2100 mA batterijen minder lang meegaan dan 1800 A-merk batterijen (GP bijvoorbeeld)
Het merk is 'Varia' of 'Varta', weet niet precies (sorry, kan op moment niet bij de batterijen zelf) en ik gebruik de meegeleverde oplader.
MaCe1337 schreef op 08 januari 2004 @ 11:47:
Wat ook belangrijk is, is dat NIMH batterijen minder last hebben van memory effect dan NICD maar dat het niet helemaal weg is, let daar dan ook op bij het opladen, dus altijd helemaal leeg voor het opladen, en helemaal vol laden. Dat is het beste
Misschien stomme vraag, maar hoe kan ik batterijen helemaal leeg laten gaan? Mijn camera sluit af als ie vind dat ie geen stroom meer heeft. Dan zit er nog stroom in.

Ook is opgevallen dat het opladen soms 21 uur duurt en soms 7 a 8 uur. Terwijl ik ze pas oplaad als de camera zegt dat ze leeg zijn.
Misschien is het de oplader en/of batterijen en wordt het tijd voor nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 11:53:
Heb zelf een F100, maar had dezelfde problemen, terwijl batterijen nog mee konden gaan.. afijn, n alaten kijken, maar Minolta kon nix vinden en alles was in orde. Kreeg uitgebreide opmerkingen over battereijen en onderhoud.
Nieuwe 2100mah gekocht, laden en alles was opgelost. Oude batterijen waren dus bagger geworden...
Hoe oud waren die 2100mah batterijen dan? De mijne zijn 9 maanden oud.En wat voor merk heb je nu gekocht?
edit:
vraag toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 12:05 ]

Verwijderd

Nog een punt t.a.v. NiMH batterijen: deze zijn gevoelig voor overladen (doorladen als ze vol zijn ), worden dan warm en worden dan snel gesloopt, koop geen lader
zonder minimaal delta V detectie, de goedkoopste hebben alleen een timertje, dat is onvoldoende.
Men roept al heel snel dat de camera batterijen vreet,ik weet uit ervaring dat veel batterijen gewoon gebraden worden en het dan af laten weten......

Verwijderd

Inderdaad dat van het merk kan kloppen.

ik heb batterijen van Uniross en van Sanyo respectievelijk 2000 en 2100. zit behoorlijk verschil in. Beide nimh Die uniross gaan veel langer mee. Ik heb zelf een F100 maar is vergelijkbaar denk ik.

Dat laden snap ik niet? Is wel bizar lang!... 8)7

Ik zou een ladersetje kopen vaak met penlights nu voor 50 euro ofzo denk ik? Ik heb em van Uniross superflex met sigaretlighterverloop voor in de auto voor vakantie en binnen een uur zijn er twee vol en binnen twee uur 4 dus das lekker rap en met 8 batterijen doe ik bijna een hele vakantie :P

Succes.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Heb nu zelf een lader van hahnel met 2350mah nimh batterijen.
Lader laadt op in een aantal uur, en heeft een ventilatortje eringebouwd om de batterijen zo koel mogelijk te houden.
Merk dat deze batterijen echt heel erg lang meegaan.

Wel is het zo dat de f300 idd sneller vreet dan andere camera`s.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 22:19

mace

Sapere Aude

[quote]Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:01:
[...]
Het merk is 'Varia' of 'Varta', weet niet precies (sorry, kan op moment niet bij de batterijen zelf) en ik gebruik de meegeleverde oplader.
[...]
Misschien stomme vraag, maar hoe kan ik batterijen helemaal leeg laten gaan? Mijn camera sluit af als ie vind dat ie geen stroom meer heeft. Dan zit er nog stroom in.
quote]

Varta is wel goed opzich, en ja heb je geen zaklampje ofzo waar je ze in kan doen om ze te cheken/helemaal te ontladen. Maar ik denk idd eerder dat de batterijen oververhit waren geweest.
Ik had ongeveer een half jaar terug een klant in de winkel waar ik werkte die klaagde over (toen nog de hoogste dacht ik) 1800 mAh van GP. Ze kwam terug met een tasje met batterijen nog in de lader, ze ze dat het een half uur geleden was gebeurd, en ze sisten nog steeds. Ik vraag dus: "Waarmee heeft u deze batterijen opgeladen mevrouw? Met een speciaal geschikte lader?" Niet dus....
Een tig jaar oude philips 200mAh(!) lader 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle replies. Ik denk niet dat het aan mijn camera ligt. De batterijen worden idd lichtelijk warm als ze aan het opladen zijn.
In de oplader(zo staat op de verpakking) zit een sensor dat je ze niet kan overvol-laden. Hij stopt als ie vol si dus, maak ik daarop uit.

Ook zegt de verkoper dat het niet uitmaakt dat ze niet helemaal leeg zijn (Geen idee of dat echt zo is).

Ik zal denk ik moeten kijken voor een nieuwe set + lader

thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:53:
Thnx voor alle replies. Ik denk niet dat het aan mijn camera ligt. De batterijen worden idd lichtelijk warm als ze aan het opladen zijn.
In de oplader(zo staat op de verpakking) zit een sensor dat je ze niet kan overvol-laden. Hij stopt als ie vol si dus, maak ik daarop uit.

Ook zegt de verkoper dat het niet uitmaakt dat ze niet helemaal leeg zijn (Geen idee of dat echt zo is).

Ik zal denk ik moeten kijken voor een nieuwe set + lader

thnx
De Hema heeft momenteel het al eerder besproken snelladertje met autosnoertje en ontlaadfunctie in de aanbieding voor 15 E ,bevalt mij goed.......
Pagina: 1