Op het internet zijn verschillende tutorials te vinden over hoe copy paste geimplementeerd kan worden in een applicatie. Aan de hand daarvan heb ik dat ook in mijn programma gezet, maar bij het testen ervan krijg ik iedere keer weer in een popup schermpje deze error:
CoInitialize has not been called.
dit is de geimplementeerde code vanuit de tutorial:
bij het zoeken naar een oplossing heb ik ontdekt dat dit probleem overal voor kan komen waar OLE en/of COM-objecten gebruikt worden. Hier en daar wordt de functie CoInitialize(NULL) aangeroepen, maar dat helpt bij mij niet. Het maakt niet uit waar ik CoInitialize(NULL) neer zet, iedere keer weer komt deze foutmelding.
Kan iemand anders mij misschien hiermee helpen?
CoInitialize has not been called.
dit is de geimplementeerde code vanuit de tutorial:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| void CMainFrame::OnEditCopy() { COleDataSource* pSource = new COleDataSource(); CSharedFile sf(GMEM_MOVEABLE|GMEM_DDESHARE|GMEM_ZEROINIT); CString text = _T("Test"); sf.Write(text, text.GetLength()); HGLOBAL hMem = sf.Detach(); if (!hMem) return; pSource->CacheGlobalData(CF_TEXT, hMem); pSource->SetClipboard(); } |
bij het zoeken naar een oplossing heb ik ontdekt dat dit probleem overal voor kan komen waar OLE en/of COM-objecten gebruikt worden. Hier en daar wordt de functie CoInitialize(NULL) aangeroepen, maar dat helpt bij mij niet. Het maakt niet uit waar ik CoInitialize(NULL) neer zet, iedere keer weer komt deze foutmelding.
Kan iemand anders mij misschien hiermee helpen?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar nix. dan zeg ik al veel te veel.