Toon posts:

Microsoft XBOX gaat officieel Multimedia platform worden

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zag dit berichtje op *knip*

This evening during his keynote address at the 2004 International Consumer Electronics Show (CES), Bill Gates unveiled Windows Media Center Extender Technology.

The software will power a new generation of products that will extend the Media Center Edition PC experience allowing consumers to access their favorite digital entertainment, such as live and recorded television, photos, movies, and music that reside on their Windows XP Media Center Edition PC, from any room in the home - regardless of where the PC is located. Media Center Extender Technology will not only provide access to rich content and services, but will enable devices throughout the home to utilize the full processing and storage capabilities of the PC creating new opportunities for services and providing unprecedented choice and access to content for consumers

In addition, Microsoft announced the Xbox Media Center Extender Kit, which will combine an Xbox DVD title with a dedicated remote control, allowing consumers to extend their Windows XP Media Center Edition experience around the home using their Xbox game console.

Gates announced that Xbox is on track to meet its shipment forecast of 14.5 to 16.0 million worldwide by June 2004. He also highlighted that this holiday gamers broke Xbox Live records by playing more than 1 million game sessions per day over a five-day period.
[/QUOTE]

Read the full press release on microsoft.com.

Neowin has some additional information including codenames for this and related products, a screenshot, and a link to a Windows Media Center Extender Brochure from Microsoft.
Check it out on neowin.net
Thanks techSage for this link.

Microsoft heeft nu in de gaten gekregen schijnbaar, dar een van de meeste gebruikte toepassingn van de XBOX is dat hij makkelijk is te modden en om te bouwen met XBMC/XBMP tot multimedia player.

Ze gaan nu zelf officieel software uitbrengen; gebaseerd op Windows CE.

dat laatste is zeker zo belangrijk, want dan zal er binnenkort ook wel gewonen windows applicatiesgaan draaien zoals Word, excel en Explorer..... ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

nieuws: Microsoft zeer tevreden over Xbox-kerstverkopen
Over het gerucht dat de functie van de Xbox van een gameconsole naar een home entertainment device aan het verschuiven is vanwege nieuwe software die multimedia vanaf een pc op de Xbox zou kunnen tonen, meldde Bach dat dat niet Microsoft's bedoeling met de Xbox is.
Lekker tegenstrijdig :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 08-01-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21

Wimo.

Shake and Bake!

*knip* is meestal wel zeker met het neuws :) Het is trouwens *knip*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:48 . Reden: Deze URL hebben we liever niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach. een paar dagen geleden was er ook al een posting van iemand die een gelukte poging had gedaan om WindowsCE te installeren op een Xbox.

Waren nog wat problemen metvdrivers en muis enzo. maar draaien deed het wel.

Misschien dat Microsoft gedacht heeft om zelf maar het ene te gaan uitbrengen en er nog wat aan te gaan verdienen, voordat er een illegale (in de ogen gezien van microsoft ;) ) Windows op gaan knallen.

Ik zal een van de eerste wezen.
Makkelijk surfen vanuit je stoel op je breedbeeld. enof een briefje tikkenmet word.

Hoef ik voortaan niet mijn dure flaptop mee te nemen op vakantie, maar gewon mijn Xbox. Als die gejat wordt issie snel vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, als ze dan ook divX, mp3 streaming vanaf het netwerk gaan ondersteunen wordt het wel heel interressant zo'n xbox.

Nu moet je nog modden etc. dus garantie weg (en € 100 neertellen), maar als het zo v/d plank gaat werken, zie ik zo'n ding wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 22:43
Lijkt me echt wel vet ik heb trouwens nog een bevestiging gevonden:
http://www.justplay.nl/index.php?itemid=2198
In de derde alinea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:05:
hmz, als ze dan ook divX, mp3 streaming vanaf het netwerk gaan ondersteunen wordt het wel heel interressant zo'n xbox.

Nu moet je nog modden etc. dus garantie weg (en € 100 neertellen), maar als het zo v/d plank gaat werken, zie ik zo'n ding wel zitten.
Qua kosten maakt het denk ik niet veel uit, je zal toch een DVD met software van MS moeten aanschaffen wil je de Xbox Divx of MP3 laten spelen. Dit zal vast wel weer rond de 50~60 euro liggen.

Een Xbox softwarematig aanpassen zodat hij nog garantie heeft, maar toch Xbox-Mediaplayer/Mediacenter kan afspelen is dan nog goedkoper. €15 voor een 16mb USB memorystick en €15 voor een USB<->Xbox Connector.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
He, ze hebben naar me geluisterd! Dit idee had ik namelijk een week of 2 geleden ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Als idd de xbox van de zomer op 99 euri komt. Dan heb je voor niet veel geld samen met de XBMC een cool setje :9~ Wordt er helemaal opgewonden van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 22-09 23:53
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:05:

meeste kan ook al wel gestreamed worden hoor :P (lees: alles)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
3CLipZ schreef op 09 februari 2004 @ 19:49:
[...]

meeste kan ook al wel gestreamed worden hoor :P (lees: alles)
Uitleg? Na modden toch alleen?

Iig erg interessante ontwikkeling :), wil graag al mn filmpjes streamen, op breedbeeld is toch relaxter he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 22:35
DarkShadow schreef op 09 februari 2004 @ 22:02:
[...]

Uitleg? Na modden toch alleen?

Iig erg interessante ontwikkeling :), wil graag al mn filmpjes streamen, op breedbeeld is toch relaxter he :)
Zoals MS het zelf liet zien kon je alle media streamen naar een Xbox met de Microsoft Media Extender Software, of naar een tv die het ondersteunt. Beetje op dezelfde manier dat het nu ook gaat met XBoxMediaPlayer(XBMP) maar dan via legale software.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 22-09 23:53
grappig dat ze het Xbox Media Center gaan noemen trouwens, zo heet het gehackte media software programma wat alles kan dat hier nu beschreven wordt met een gemodde xbox al.. (toeval?)

www.xboxmediacenter.com <---

[ Voor 22% gewijzigd door Eeruku op 09-02-2004 22:18 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Pagina: 1