Toon posts:

[PHP] batch activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zoek een manier om een batch bestand te activeren.
Op 1 of andere manier werken de volgende 2 methodes niet.
code:
1
shell_exec('c:/root/tmp/".$string.".bat');

code:
1
exec('c:/root/tmp/".$string.".bat');

Ik gebruik IIS6 op een win2k3 bak.
Ik denk dat het een rechten probleem is, ik heb IUSR al write en exec rechten gegeven op het betreffende bestand.
Toen dacht ik dat het misschien de variabele $string het probleem was, die heb ik vervangen door een "echte" bestandsnaam, maar hij voert het gewoon niet uit.
De search heeft ook geen oplossing voor mijn probleem.
Hebben jullie misschien een oplossing?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ken die functie nauwelijks maar misschien kan die alleen *.exe en *.com uitvoeren??? :?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is inderdaad een rechten-conflict :)

* Thijsmans wou eens een shutdown doen via http, dus een simpel scriptje voor gebakken, en de output was een chimes.wav @ server (win32) en een foutmelding in de output van exec (wat jij trouwens sowieso even zou moeten uitlezen, zie manual).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
foutmelding in de output van me exec?
van php?
moet ik de PHP manual hebben hiervoor?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

d_holic:
foutmelding in de output van me exec?
van php?
moet ik de PHP manual hebben hiervoor?
Zou het? :z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook eens geprobeerd met
code:
1
exec("cmd /c net user klaas klaas /add");

maar tevergeefs, en dat over die errors kan ik niet vinden...

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

string exec ( string command [, array output [, int return_var]])

exec() executes the given command, however it does not output anything. It simply returns the last line from the result of the command. If you need to execute a command and have all the data from the command passed directly back without any interference, use the passthru() function.

If the output argument is present, then the specified array will be filled with every line of output from the command. Line endings, such as \n, are not included in this array. Note that if the array already contains some elements, exec() will append to the end of the array. If you do not want the function to append elements, call unset() on the array before passing it to exec().

If the return_var argument is present along with the output argument, then the return status of the executed command will be written to this variable.
:Y)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ten eerste zal je moeten dat het vinkje 'allow this service to interact with the desktop' van de iis service aan staat. dan het volgens mij instant moeten werken met exec of backtick
PHP:
1
2
exec('shutdown');
`shutdown`;

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
maar het is niet de bedoeling dat ie de output weergeeft....
Hij moet de batch uitvoeren.
Moet ik dan shell_exec hebben denk je?

Of zit ik nu weer onzin te lullem.
Ik zit al veel te lang met ditr probleem, ik zie door de bomen het bos niet meer

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

|:( Probeer eerst eens de output te lezen voordat je begint te zeuren dat het niet goed is, de output geeft nl. ook eventuele fouten terug :)

Verwijderd

Topicstarter
dat klint voor jullie misschien als iets wat heel simpel is.
Ik ben nog niet zo lang bezig met php en heb dus ook geen flauw idee hoe ik de output moet krijgen, en van die php site wordt ik ook niet veel wijzer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zoek de verschillen B)
code:
1
shell_exec('c:/root/tmp/"$string".bat');

code:
1
shell_exec('c:/root/tmp/"'.$string.'".bat');

....ofwel: wat doen die puntjes in je code?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[rml]drm in "[ PHP] batch activeren"[/rml]

daar staat hoe je de output terug kan krijgen. Die moet je controleren om te kunnen zien waardoor het fout gaat. Nee, dat gaan wij niet voor je doen, dat moet je zelf doen. Als je deze error niet controleert kunnen wij er verder ook niets meer mee. Veel succes

En kijken welk commando je nou eigenlijk doorstuurt wil ook nog wel eens helpen
PHP:
1
shell_exec('c:/root/tmp/".$string.".bat');

je kunt al aan de manier van highlighting zien waar het fout gaat

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2004 15:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.