!!!HET GAAT HIER OM LEGALE MP3's!!!
Configuratie PC:
AMD Athlon 1800+
Soltek Moederbord
512 MD Ram
OnBoard IDE Controller
+ Simary Master: Wester igital 80 Gig (Partities: C:[Windows2000], D:[Programma's], E:[Documenten])
+ Primary Slave: Client Disks
+ Secondary Master: CD-Rom brander
+ Secondary Slave: Client Disks
Silicon Image 0680 RAID Controller (PCI)
+ Primary Master: Wester Digital 80 Gig
+ Primary Slave: Wester Digital 80 Gig
+ Secondary Master: Wester Digital 80 Gig
+ Secondary Slave: Wester Digital 80 Gig
De RAID Controller maakt van de 4 partities een RAID 1+0 schijf waar één grote NTFS partitie F:[Muziek] op is gemaakt.
Op de PC draait windows 2000 Professional met laatste patches.
De PC wordt gebruikt om het totale muziek archief op te beheren en dit vervolgens naar andere HD's te schrijven. Dit zijn dus de Client Disks die via een HD-Slede in de pc kunnen worden gestoken, ingesteld als Slave. Deze HD's hebben twee partities.
C:[Windows98]
D:[Muziek]
Dit systeem heeft een hele tijd goed gedraait tot dat gisteren een Client Disk in de pc werd gestoken. Tijdens het opstarten gaf de pc aan dat er fouten waren aangetroffen op
F:[Muziek]
Vervolgens kwam het volledige bestandsarchief voorbij. Vertrouwende op windows heeft iemand toen dit gewoon door laten gaan. Nadat de pc uren later in windows was bleek de inhoud van de F partitie bijna helemaal weg te zijn. Het enige wat er nog over is zijn een paar mp3 bestandjes en een ongelofenlijke hoeveelheid CHK bestandjes. Dat alles terwijl de RAID Controller gewoon alle HD's in orde gaf. In de eventviewer staat onder andere de volgende melding:
Na aanleiding van deze melding ben ik op Internet gaan kijken naar een mogelijke oplossing. Daar wordt niks gezegt wat met mijn probleem te maken heeft. Microsoft heeft er slechts twee artikelen over. (Q320866, Q246026)
Gelukkig hebben we ook nog twee backup's, op apparte HD's. Daarmee kunnen we op de laatste wijzigingen na de zaak herstellen. Echter wil ik weten wat de oorzaak hiervan is geweest. Ik heb de eventviewer al doorgespit. Deze geeft nog twee andere meldingen, alleen weet ik niet zeker of deze betrekking hebben op he tprobleem.
Als iemand nog een mogelijke oorzaak heeft, hoor ik het graag.
Configuratie PC:
AMD Athlon 1800+
Soltek Moederbord
512 MD Ram
OnBoard IDE Controller
+ Simary Master: Wester igital 80 Gig (Partities: C:[Windows2000], D:[Programma's], E:[Documenten])
+ Primary Slave: Client Disks
+ Secondary Master: CD-Rom brander
+ Secondary Slave: Client Disks
Silicon Image 0680 RAID Controller (PCI)
+ Primary Master: Wester Digital 80 Gig
+ Primary Slave: Wester Digital 80 Gig
+ Secondary Master: Wester Digital 80 Gig
+ Secondary Slave: Wester Digital 80 Gig
De RAID Controller maakt van de 4 partities een RAID 1+0 schijf waar één grote NTFS partitie F:[Muziek] op is gemaakt.
Op de PC draait windows 2000 Professional met laatste patches.
De PC wordt gebruikt om het totale muziek archief op te beheren en dit vervolgens naar andere HD's te schrijven. Dit zijn dus de Client Disks die via een HD-Slede in de pc kunnen worden gestoken, ingesteld als Slave. Deze HD's hebben twee partities.
C:[Windows98]
D:[Muziek]
Dit systeem heeft een hele tijd goed gedraait tot dat gisteren een Client Disk in de pc werd gestoken. Tijdens het opstarten gaf de pc aan dat er fouten waren aangetroffen op
F:[Muziek]
Vervolgens kwam het volledige bestandsarchief voorbij. Vertrouwende op windows heeft iemand toen dit gewoon door laten gaan. Nadat de pc uren later in windows was bleek de inhoud van de F partitie bijna helemaal weg te zijn. Het enige wat er nog over is zijn een paar mp3 bestandjes en een ongelofenlijke hoeveelheid CHK bestandjes. Dat alles terwijl de RAID Controller gewoon alle HD's in orde gaf. In de eventviewer staat onder andere de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Type gebeurtenis: Fout Bron van gebeurtenis: Ntfs Categorie van gebeurtenis: Schijf Gebeurtenis-ID: 55 Datum: 7-1-2004 Tijd: 16:23:23 Gebruiker: n.v.t. Computer: NIKITALG03 Beschrijving: De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume F:. Gegevens: 0000: 00 00 00 00 02 00 4e 00 ......N. 0008: 02 00 00 00 37 00 04 c0 ....7..À 0010: 00 00 00 00 32 00 00 c0 ....2..À 0018: 18 00 00 00 00 00 00 00 ........ 0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ |
Na aanleiding van deze melding ben ik op Internet gaan kijken naar een mogelijke oplossing. Daar wordt niks gezegt wat met mijn probleem te maken heeft. Microsoft heeft er slechts twee artikelen over. (Q320866, Q246026)
Gelukkig hebben we ook nog twee backup's, op apparte HD's. Daarmee kunnen we op de laatste wijzigingen na de zaak herstellen. Echter wil ik weten wat de oorzaak hiervan is geweest. Ik heb de eventviewer al doorgespit. Deze geeft nog twee andere meldingen, alleen weet ik niet zeker of deze betrekking hebben op he tprobleem.
code:
1
2
| Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort0. Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR2 tijdens een wisselbestandbewerking. |
Als iemand nog een mogelijke oorzaak heeft, hoor ik het graag.