Toon posts:

Kabel router

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een beetje een goeie kabelrouter tegen een goeie prijs, graag effe een link naar de site of winkel waar ze zo'n geval verkopen?

Verwijderd

??????? Kabel router???? Denk dat je kabel inter net wil verdelen naam meerdere machines? gebruik Freesco werk op 1 flopy je moet dan wel een 486 met min 8 MB beschikbaar hebben en daar ook nog 2 netwerk kaartjes in hebben hangen, tevens firewall enzo!

En het internet onder windows werkt al na de instaltie van windows, dus helemaal geen netwerk instellingen op het internet station!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
je moet dan wel een 486 met min 8 MB beschikbaar hebben
:'( kan het dus niet op mijn AMD 350 instelleren met 128 MB intern

:+

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 10:03
gebruik gewoon winroute pro 4.1 gebruik het zelf ook en het proggie werkt goed en heeft een ingebouwde firewall, beter iets dan niets en het heeft een prijs van $149
WinRoute Pro 4.1 - 5 users
( wie zegt dat ik dat er ook werkelijk voor heb betaald hehe >:)

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• Beuker
  • Laatst online: 20-05 20:52
Wil je het goed doen neem je een 486 maakt niet uit wat voor een 486 en je download FreeSCO en happa een Linux Router + firewall werkt perfect! *D heb het thuis op casema aangesloten en het werkt en dat wil wat zeggen....>:)

• Beuker
  • Laatst online: 20-05 20:52
van de site www.freesco.org

Foutje ff vergeten... |:(

Verwijderd

Topicstarter
jullie begrijpen mij niet helemaal goed geloof ik, als ik vraag om een kabelrouter dan bedoel ik ook een kabelrouter, en niet een of ander 2de hands systeem dat als laatste redmiddel gebruikt moet worden, dus mensen die hier wel iets zinnigs over heeft te zeggen, Graag !:(

Verwijderd

Kijk eens op www.thetechzone.com , hebben ze ooit eens een bespreking gedaan van een kabel/DSL router . Kostte niet zoveel en was kwalitatief zeeeer goed . Het was een Netgear RT314 Cable/DSL router met ingebouwde 4-poorts 10/100 Mbit switch . Kostte 199.00$ !

Verwijderd

Topicstarter
dank je, kijk dat soort mensen begrijpen tenminste waar je het over hebt.

mensen even voor de duidelijkheid, als je bv. in een studentenhuis zit, dan is een kabelrouter dus echt veel idealer als zo'n k*t systeempje, kost niet zoveel omdat je de kosten deelt,en je hoeft tenminste niet de hele tijd een computer aan te laten, want geloof me, dat ding crasht nog wel eens :'(

Verwijderd

Stond er laatst eentje in de reviews van t.net weet alleen het merk niet meer!

Verwijderd

Umax levert ook hele mooie routertjes.
'k Heb zelf de Ugate Plus en die werkt als een dolle!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op maandag 11 december 2000 21:08 schreef pcvanvliet het volgende:
mensen even voor de duidelijkheid, als je bv. in een studentenhuis zit, dan is een kabelrouter dus echt veel idealer als zo'n k*t systeempje, kost niet zoveel omdat je de kosten deelt,en je hoeft tenminste niet de hele tijd een computer aan te laten, want geloof me, dat ding crasht nog wel eens :'(
Jij weet echt niet waar je het over hebt he? Een 486 (oid) is veel goedkoper (dat boeit veel als student, i know). Als jij het goed configt crasht het nooit! Want geloof, ik ben onderhand bezig m'n derde te configgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 21:25 schreef Ritch het volgende:

[..]
Jij weet echt niet waar je het over hebt he? Een 486 (oid) is veel goedkoper (dat boeit veel als student, i know). Als jij het goed configt crasht het nooit! Want geloof, ik ben onderhand bezig m'n derde te configgen :)
ooh wat zijn we allemaal weer trots, om student te zijn. Neem nou maar van echte tweakers aan, dat een router 10x beter werkt als een ouwe bak. ;)

Verwijderd

Neem een Linksys kabelrouter werkt perfect
kost ongeveer 90 dollar op Amazone
Erzit ook een hardware firewall in.
Kijk op http://www.linksys.com :)

Verwijderd

dat een router 10x beter werkt als een ouwe bak
whehehe whatever dude. Je weet dat de meeste van die bakkies gewoon linux-bakkies zijn zonder dat je ze aan kan passen. Daarnaast heb je nog't voordeel dat je ze kunt UPDATEN, zelf kunt aanpassen (om maar iets te noemen, ftp'en wil nog wel eens probleem opleveren), je nog een extra werkplek/shell heb, goedkoper zijn, BETER beveiligd (veel beter als je't goed doet) etc etc
dus lul maar wat je wilt
Tis your network not mine

Verwijderd

SORRY JONGENS MAAR IK WORDT NU HEEL ERG KWAAD!

De enige goede kabel/dsl router/switch is de UMax UGate 3000, 4 ports + uplink.

De Linksys zijn om te huilen, en umax is de enige waar je nog van een 'echte' verbinding met het internet kan spreken.

Vertrouw me, ik werk heel veel met routers op m'n werk en thuis is er maar een die ik wil gebruiken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz sluit zich bij Deleon aan.

Hier studentenhuis met 5 internettende studenten.. Gewoon een ouwe P133 van het gemeentehuis met linux en is nog nooit opnieuw opgestart/gecrasht/gewatdanookt. Is al 3 maanden up (toen heb ik deze versie van linux d'r op gezet)... Maar ach... D'r zullen ook altijd mensen blijven die bv een compaq comp kopen omdat je die veel op TV ziet hè..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Oja, kijk maar op practiclynetworked.com voor uitgebreide reviews van tientallen kabel routers, en de UMax komt er zowel in de review als de user opinions het beste uit.

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 21:43 schreef Janoz het volgende:
* Janoz sluit zich bij Deleon aan.

Hier studentenhuis met 5 internettende studenten.. Gewoon een ouwe P133 van het gemeentehuis met linux en is nog nooit opnieuw opgestart/gecrasht/gewatdanookt. Is al 3 maanden up (toen heb ik deze versie van linux d'r op gezet)... Maar ach... D'r zullen ook altijd mensen blijven die bv een compaq comp kopen omdat je die veel op TV ziet hè..
Dat slaat nergens op, je kan een hardwre router niet vergelijken met een compaq :r
Een hw router heeft gewoon hogere doorvoer (3x zo hoog bij de UMax), heeft minder latency en is beter geschikt als directe verbinding voor bijv. Virtual Private Networking.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
de ZyXeL prestige 314
- lan: 4 100/10 Mbit switch
- wan: cable / aDSL
ook:
- mac adress spoofing
- firewall
- etc ..

prijs: 750 bij www.asci.nl

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 21:48 schreef Grijns het volgende:
de ZyXeL prestige 314
- lan: 4 100/10 Mbit switch
- wan: cable / aDSL
ook:
- mac adress spoofing
- firewall
- etc ..

prijs: 750 bij www.asci.nl
Doet het niet goed op practiclynetworked.com.
firewall zit er altijd in en mac adres spoofing zit in bijna alle routers

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik woon ook in een studentenhuis, en ja, ook ik heb zo'n linux machinetje draaien.

Hardwarematig is voor mij echt gewoon geen optie, systeempje + linux heeft de volgende voordelen voor mij:

- kan werken als bridge (100 mbs en 10 mbs ethernet door mekaar)
- kan op ingelogd worden (dingen downloaden die je vind als je bijv. op school zit te internetten)
- kan servers draaien (web, ftp enzo)
- kan proxy draaien (sneller, betere errormeldingen, banner filtering)

de latency is 0.2 microseconden (bij 100 mbs)
thoughput is > 2 mbyte/sec (ik heb helaas geen twee harde schijven die meer dan dat kunnen pompen :(, dus waarschijnlijk is het nog veel meer)

Wirf

(2 mbyte/sec is dus 16 mbit/sec, voor het geval je dat niet doorhad)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
een beetje router kun je via een telnet-achtige verbinding een hoop aan instellen.
Soms moet dat via een ser-poortje (is veiliger) maar soms ook gewoon via 't netwerk.
Dus een routertje is niet beter/slechter dan een PC-tje (vaak wel sneller dan een 486+2 ISA-netwerkkaartjes;))
en inderdaad is-tie zuiniger qua energie en stiller (al staat er in een 486-router vaak alleen de fan van de voeding te loeien)

En voor beide van jullie wat wils:
http://www.eio.com/postsys.htm

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
oh ja, misschien ook wel handig als ik zeg dat dat ding hierboven een Cyrix P166+ is met 1 * 100mbs 3com en 2 * 100mbs realtek

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
weet niemand een winkel (in nederland) die een hardwarematige kabelrouter aanbied ?

(en nee.. geen Cisco van 4000 piek graag :))

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1