[vb] Soort netwerk bepalen (novell of windows)

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:46
Ik wil in visual basic bepalen of de gebruiker een novell user is of een windows user. Kan iemand me op weg helpen welke api-functie ik hiervoor kan gebruiken?

Ik ga uit dat de client-pc's alleen de client tool geinstalleerd hebben, en niet de SDK met alle com-componenten.

Als ik zoek naar dit probleem, krijg ik alleen hits om de usernaam te achterhalen. Maar dat kan gewoon met dezelfde api-functies als in een windows omgeving, maar dan weet je nog niet wat voor soort gebruiker er is.

• sewer
ok, ben al een stukje verder met de functies WnetOpenEnum en WNetEnumResource.

Als ik mijn dit op mijn pc doe (waar de novell client geinstalleerd is, maar er geen novell server is en dus gewoon ingelogd ben als een windows gebruiker) krijg ik de volgende enum terug:

Network: NetWare Services
Network: ClearCase Dynamic Views
Network: Microsoft Windows-netwerk
Domain: Novell Directory Services
Domain: NetWare Servers

Hij vindt dus drie netwerken (de property .dwDisplayType van WNetEnumResource is gelijk aan RESOURCEDISPLAYTYPE_NETWORK). Dit klopt ook.

Maar nu kan ik nog niet eenduidig bepalen of ik nu een windows of novell gebruiker ben, of mis ik iets ofzo :?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens in volgende sleutel in het register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon "NetWareUsername"

Hier staat de naam van de novell gebruiker in als je hiermee bent aangemeldt. Indien deze leeg is betreft het een Windows gebruiker.

(Zo heb ik het ooit eens gedaan.)

• sewer
Ik zie op google dat jouw key ook voorkomt, dus het zal dan toch wel goed zijn. Alleen moet ik even kijken waarom ik die hele key niet heb (maar goed, ik zit ook niet op een novell netwerk en kan dat ook niet testen).

Bedankt, ik kan weer mee verder. Misschien kan ik wel concluderen dat het geen novell user is als de hele key afwezig is, dat moet ik effe uitzoeken.

[ Voor 87% gewijzigd door sewer op 08-01-2004 13:24 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Het is waarschijnlijk lastig met de Windows API te achterhalen op welk netwerk een gebruiker precies is aangemeld. (Of meerdere netwerken zoals hier op mijn werk.) Volgens mij kun je beter per netwerk m.b.v. de API's achterhalen of iemand is aangemeld.

Om te bepalen wat de logonname van een Novell-gebruiker is zou ik de Novell API gebruiken i.p.v. het register. Ik heb ooit eens van de Novell-site een VB voorbeeld gedownload. Eventueel heb ik die nog wel voor je.

• sewer
xtra schreef op 08 januari 2004 @ 13:21:
Om te bepalen wat de logonname van een Novell-gebruiker is zou ik de Novell API gebruiken i.p.v. het register. Ik heb ooit eens van de Novell-site een VB voorbeeld gedownload. Eventueel heb ik die nog wel voor je.
Thanks, maar wordt die api met de client tools van novell meegeleverd?
Ons product wordt namelijk geleverd aan klanten buiten het bedrijf, en we kunnen niet uitgaan dat zij meer hebben geinstalleerd dan de clienttools. Als het dus bij de SDK zit heb ik er niets aan.

Een probleem hier is dat we geen novell servers hebben om te testen, heb wel de client tool geinstalleerd maar kan natuurlijk niet inloggen ofzo. Zover ik kan zien zit er geen com-componenten bij de client tools waar je tegen aan kunt programmeren?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met die key die ik heb aangegeven kan je er van uitgaan dat wanneer die gevuld is, de gebruiker is aangemeldt op Novell. Is die leeg, dan is het Windows...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
sewer schreef op 08 januari 2004 @ 13:28:
[...]

Thanks, maar wordt die api met de client tools van novell meegeleverd?
Ons product wordt namelijk geleverd aan klanten buiten het bedrijf, en we kunnen niet uitgaan dat zij meer hebben geinstalleerd dan de clienttools. Als het dus bij de SDK zit heb ik er niets aan.
Geen idee of het standaard wordt geïnstalleerd. Voorzover ik kan zien worden de volgende bestanden gebruikt: calwin32.dll, clxwin32.dll en netwin32.dll. Als je die hebt zal het waarschijnlijk goed gaan. Overigens weet ik niet over er hiervoor verschil zit tussen de Novell-versies.
Pagina: 1