Canon Powershot A40 inruilen voor een COMPACTE camera

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 15:47
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mn canon powershot A40 camera.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de camera....
Het enige wat me steeds meer stoort is de afmeting....
daarom heb ik een klein beetje spijt dat ik toen niet wat langer gewacht heb
met het kopen van een camera (budget was toen niet zo groot)
Nu wil ik dus mijn Powershot verkopen (wat is zo'n ding nog waard?? hij is in prima staat! + 72mb compact flash!)
En dan eigenlijk de belangrijkste vraag welke zeer compacte camera is te adviseren.....en dan met een budget rond de 300-500 euro?
Het moet een goeie camera zijn.....zeker niet minder dan de Canon maar ik wil hem gewoon graag in mn broek/jas zak kunnen stoppen??
Ik zat zelf een beetje aan de Minolta Dimage Xt te denken

[ Voor 5% gewijzigd door Mich007 op 08-01-2004 09:52 ]

Verwijderd

Dat is de serie ultracompacte camera's. Minolta dimage xt, Casio exilim z3/4, pentax optio s(4). Daarnaast zijn er nog een hele serie met gewone compactcamera's! Loop eens langs bij een grote electronicaboer en bekijk gewoon welke JIJ wilt hebben!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:37

smallboy

N/A

Mich007 schreef op 08 januari 2004 @ 09:47:
Nu wil ik dus mijn Powershot A40 verkopen (wat is zo'n ding nog waard?? hij is in prima staat! + 72mb compact flash!)
Hmm wat zou die waard zijn... Een nieuwe A60 kost 200 euro ofzo.
Kijk anders even op marktplaats.nl ofzo hoeveel je ongeveer kunt vragen.

Ik denk niet meer dan 130 euro.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zou voor de Ixus 400 gaan, misschien is deze ietsjes groter dan de Minolta dimage xt, Casio exilim z3/4, pentax optio s(4) maar zijn fotokwaliteit is dan ook vele malen beter!

het is een mooie superstevige compacte camera met een goed lensje en scherpe foto's die zeer ruisarm zijn ..

voor een review van deze, of vele andere camera's, kun je misschien even kijken op www.dpreview.com

[edit]en nee, ik zeg dit niet alleen omdat ik hem zelf ook heb ;) maar omdat ik zelf ook voor deze keuze stond

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk op 08-01-2004 11:47 ]

Verwijderd

Fotokwaliteit is idd beter, maar je moet wel weten waar je op moet letten! Daarnaast op een afdruk van 10*15 zijn de foto's nagenoeg gelijk. Gaat alleen om 1:1 weergave. Daarnaast is de ixus400 aanzienlijk groter en zwaarder dan de andere genoemde camera's. Op het eerste gezicht lijkt het verschil niet groot, maar uit gebruikservaring weet ik dat het verschil wel degelijk erg groot is!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:25:
Fotokwaliteit is idd beter, maar je moet wel weten waar je op moet letten! Daarnaast op een afdruk van 10*15 zijn de foto's nagenoeg gelijk. Gaat alleen om 1:1 weergave. Daarnaast is de ixus400 aanzienlijk groter en zwaarder dan de andere genoemde camera's. Op het eerste gezicht lijkt het verschil niet groot, maar uit gebruikservaring weet ik dat het verschil wel degelijk erg groot is!
klopt inderdaad,

de ixus 400 is wat dikker en zwaarder.. maar valt nog wel binnen de 'compact' catagorie :)

• Mich007
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:25:
maar uit gebruikservaring weet ik dat het verschil wel degelijk erg groot is!
Welke camera krijgt dan jouw voorkeur met jouw ervaring?

Verwijderd

Dat ligt er dus aan wat je eisen zijn aan de camera. En als ik jou was zou ik ook niet mij een camera laten uitzoeken voor jou ;)

Als ik de EISA aanhoudt dan valt de Ixus400 onder de digitale compactcamera's. De eerder genoemde modellen vallen onder de categorie digitale ultracompactcamera's, vandaar ook mijn onderscheid.

Wat betreft een camerakeuze: je moet je afvragen of je de camera altijd bij je wilt hebben. Mijn ervaring met de ixus400 is het gevoel van een hele oude telefoon. Je hebt altijd merkbaar iets bij je in je broekzak. Door het gewicht heb je ook het gevoel dat je broek van je kont afzakt! Als je de camera altijd bij je wilt hebben, da zie je dat dat een motivatie is om geen ixus400 te kopen.

Wil je een compacte camera met de hoogste beeldkwaliteit dan kom je met de ixus400 het dichtst in de buurt. De kwaliteit van de Pentax lens (zowel in de Pentax als in de Casoi) is toch wat minder dan die van Canon. Met name als je veel uitvergrotingen maakt dan zou ik voor de ixus400 kiezen.

Tot slot de snelheid van de camera. Nadeel van veel camera's van Canon vind ik de lange tijd die de camera nodig heeft voor de focus en voor het opladen van de camera. Is uiteraard relatief, maar bij het fotograferen van bewegende onderwerpen op korte afstand kan dat toch lastig zijn. In dat geval heb je meer aan de Casio. Deze camera reageert heel snel.

Tot slot nog een paar features. De Casio wordt geleverd met een dockingstation en een 2" LCD scherm. De Canon daarentegen heeft weer een tv-out. Succes met je keuze!

• Mich007
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik kwaliteit inlever t.o.v. mijn A40.
Maar ik ga ervan uit dat deze camera's allemaal minimaal wel gelijkwaardig zijn.
Of vergis ik me hierin?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
G-PHREAK schreef op 08 januari 2004 @ 11:46:
ik zou voor de Ixus 400 gaan, misschien is deze ietsjes groter dan de Minolta dimage xt, Casio exilim z3/4, pentax optio s(4) maar zijn fotokwaliteit is dan ook vele malen beter!

het is een mooie superstevige compacte camera met een goed lensje en scherpe foto's die zeer ruisarm zijn ..

voor een review van deze, of vele andere camera's, kun je misschien even kijken op www.dpreview.com

[edit]en nee, ik zeg dit niet alleen omdat ik hem zelf ook heb ;) maar omdat ik zelf ook voor deze keuze stond
Als je een Canon wilt hebben is misschien de IXUS i iets voor jou ? Lekker klein, licht, en toch 4.1 Mp. Echter geen optische zoom :

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/producten/442/specs/canon_ixus-i_front.jpg

• Luuk
  • Niet online
Nielson schreef op 08 januari 2004 @ 17:18:
[...]

Als je een Canon wilt hebben is misschien de IXUS i iets voor jou ? Lekker klein, licht, en toch 4.1 Mp. Echter geen optische zoom :

[afbeelding]
heeft u het tegen mij? :P
ik heb al de Ixus 400 :)

de ixus i is idd ERG klein en heeft een superhoog gadget gehalte en produceert tegelijkertijd ook nog eens heel redelijke 4MP foto's!, heb er ff mee mogen spelen en hij verdwijnt gewoon bijna in je handpalm :9

echter het ontbreken van optische zoom zou mij weerhouden om deze camera te kopen, denk dat de TS er ook zo over denkt ;)

• Mich007
G-PHREAK schreef op 08 januari 2004 @ 17:41:
[...]
denk dat de TS er ook zo over denkt ;)
idd optische zoom is toch wel een MUST. vooral als je daar aan gewend bent (A40)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
[...]

heeft u het tegen mij? :P
ik heb al de Ixus 400 :)
Sorry, niet goed gelezen 8)7
de ixus i is idd ERG klein en heeft een superhoog gadget gehalte en produceert tegelijkertijd ook nog eens heel redelijke 4MP foto's!, heb er ff mee mogen spelen en hij verdwijnt gewoon bijna in je handpalm :9
Heb je misschien ook ervaring met b.v. de Sony U20, en zijn deze toestellen qua formaat een beetje vergelijkbaar ?
echter het ontbreken van optische zoom zou mij weerhouden om deze camera te kopen, denk dat de TS er ook zo over denkt ;)
'k Gebruik eigenlijk de zoom-functie nooit, maak meer klik-klak-kroegfoto's en dan lijkt me het wel fijn om een klein toestel te hebben.

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Powershot S-series misschien ? Zijn ook stuk compacter dan A-series , en nog hoop functies bovenop :)

• Luuk
  • Niet online
Nielson schreef op 08 januari 2004 @ 21:52:
[...]

Sorry, niet goed gelezen 8)7

[...]

Heb je misschien ook ervaring met b.v. de Sony U20, en zijn deze toestellen qua formaat een beetje vergelijkbaar ?

[...]

'k Gebruik eigenlijk de zoom-functie nooit, maak meer klik-klak-kroegfoto's en dan lijkt me het wel fijn om een klein toestel te hebben.
de Sony U20 en de Ixus i zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken,

de U20 heeft 'maar' 2 megapixel (genoeg voor internetplaatjes,dat wel)
de Ixus i heeft 4 megapixel, ook het lensje van de Ixus is beter dan die van de sony, het LCD'tje is beter dan de Sony en ook de foto's zijn vele malen beter dan de sony :)

sony plastic, ixus metaal
sony bijna geen instellingen mogelijk, Ixus een stuk meer (iso 50 tot 400, sluitertijd instelbaar tot 15 sec. 5 punts autofocus enz.)

de ixus is dan ook wel een stukje duurder ;)

[edit] Argh! je bedoeld het formaat, lezen is moeilijk |:( de ixus is ietsje groter

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 08-01-2004 23:42 ]

• Mich007
Ik ben me er nog een beetje meer in gaan verdiepen....maar ik kan echt maar 3 modellen vinden die serieus aan mijn wensen voldoen....en de belangrijkste is 'klein zijn'. Ik moet er gewoon normale foto's mee kunnen maken die 10x15 mm gewoon heel goed zijn....en als je ze vergroot naar bv A4 ook nog behoorlijk zijn. Optische zoom is toch wel een must omdat ik dat gewoon gewend ben.
Daarom zijn voor mij de volgende modellen nog over: Minolta dimage xt, Casio exilim z3/4 en de pentax optio s(4). De Ixus400 vind ik toch wat aan de grote kant.
Ik heb een lichte voorkeur voor Dimage xt, mede dankzij de prijs....is deze voorkeur volgens jullie gegrond of hebben jullie juist een reden om voor de andere te gaan of zelf nog 1 hele andere die ik niet genoemd heb......Voor de duidelijkheid, ze mogen zeker niet groter zijn dan deze 3

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Da's bullshit :?

De grote Ixus modellen hebben 3x optische zoom, en de compacte V/V2/V3 modellen hebben 2x optische zoom.

De 400 doorbreekt het door in compact behuizing 3x optische zoom te bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 09-01-2004 19:39 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

@ Mich007: Als je af en toe wilt afdrukken op a4 formaat dan heb je in feite meer aan een 4 mp camera. Het ligt er uiteraard een beetje aan hoe vaak je op dit formaat afdrukt, omdat het natuurlijk wel de investering waard moet zijn. Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt, valt de dimage XT af. Vind je de 3 mp voldoende dan is de dimage xt zeker een goede kandidaat. Met name over de interne zoomlens ben ik erg te spreken. Een erg snelle opstarttijd en weinig kans op defecten.

Belangrijkste is denk ik dat je met geen van de bovengenoemde camera een slechte keus in huis hebt en het kwaliteitsverschil tussen de drie is echt marginaal, zeker op 10*15.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik heb zelf de Minolta Dimage F100.. een redelijk compacte camera die met gemak in de binnenzak van m'n jas kan.. is ook niet echt super zwaar maar wel degelijk.. en is gemakkelijk qua gebruik.. F200 zelfde verhaal en F300 is ook net zo groot dacht ik..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Luuk
  • Niet online
Exirion schreef op 09 januari 2004 @ 19:38:
[...]

Da's bullshit :?

De grote Ixus modellen hebben 3x optische zoom, en de compacte V/V2/V3 modellen hebben 2x optische zoom.

De 400 doorbreekt het door in compact behuizing 3x optische zoom te bieden.
zucht .. lees eens terug, ik heb het daar over de Ixus i.. deze heeft 0,0 optische zoom.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sd10.html

de overige ixus modellen hebben wel 2 of 3x optische zoom inderdaad

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 09-01-2004 23:03 ]

Verwijderd

Rob&Nico schreef op 09 januari 2004 @ 20:07:
Ik heb zelf de Minolta Dimage F100.. een redelijk compacte camera die met gemak in de binnenzak van m'n jas kan.. is ook niet echt super zwaar maar wel degelijk.. en is gemakkelijk qua gebruik.. F200 zelfde verhaal en F300 is ook net zo groot dacht ik..
Is alleen jammer dat het geen ultracompactcamer is. Als je het topic helemaal had gelezen, dan wist je dat de TS twijfelt tussen een drietal kleinere modellen dan de Minolta F serie!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

G-PHREAK schreef op 09 januari 2004 @ 23:01:
zucht .. lees eens terug, ik heb het daar over de Ixus i.. deze heeft 0,0 optische zoom.
Je hebt gelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mich007
Mich007 schreef op 09 januari 2004 @ 19:33:
Ik ben me er nog een beetje meer in gaan verdiepen....maar ik kan echt maar 3 modellen vinden die serieus aan mijn wensen voldoen....en de belangrijkste is 'klein zijn'. Ik moet er gewoon normale foto's mee kunnen maken die 10x15 mm gewoon heel goed zijn....en als je ze vergroot naar bv A4 ook nog behoorlijk zijn. Optische zoom is toch wel een must omdat ik dat gewoon gewend ben.
Daarom zijn voor mij de volgende modellen nog over: Minolta dimage xt, Casio exilim z3/4 en de pentax optio s(4). De Ixus400 vind ik toch wat aan de grote kant.
Ik heb een lichte voorkeur voor Dimage xt, mede dankzij de prijs....is deze voorkeur volgens jullie gegrond of hebben jullie juist een reden om voor de andere te gaan of zelf nog 1 hele andere die ik niet genoemd heb......Voor de duidelijkheid, ze mogen zeker niet groter zijn dan deze 3
Hier heb ik eigenlijk nog steeds niet echt een antwoord op gekregen

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Wat dacht je van de Canon Powershot A70 ? Deze is de opvolger van de A40. De A70 heeft een kleinere afmeting dan de A40 en kwalitatief ga je zelfs vooruit.

• Mich007
Blord schreef op 16 januari 2004 @ 01:46:
Wat dacht je van de Canon Powershot A70 ? Deze is de opvolger van de A40. De A70 heeft een kleinere afmeting dan de A40 en kwalitatief ga je zelfs vooruit.
Als je naar de afmetingen van de eerder genoemde camera's hebt gekeken. Zie je dat de A70 zeker geen optie is....

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Als je niet al teveel met instellingen doet, dan is het Nikon Coolpix 3100 ook leuke.

Het is niet veel manual instelling maar gewoon fotos maken doet op best goede kwaliteit.

Ik heb hiervoor FUJI,CANON A40, CANON A70 toen weer Coolpix 5000 en nu weer terug naar CP 3100.

Beeldkwaliteit... qua kleur vind ik beter dan die van Canon maar ja alleen die manual instelling he.

Het kost rond 250 euro dacht zo... en kleiner dan A70

Lucky Goldstar

Verwijderd

@ Mich007: de minolta dimage xt is zeker een hele mooie camera. De enige reden die je zou kunnen motiveren om een andere camera te kopen, zou het gebrek aan die ene megapixel kunnen zijn. Als je echt wilt afdrukken op a4 formaat dan is het resultaat met een 4 mp camera een stuk mooier dan eenzelfde foto op 3 mp. Aangezien de minolta niet leverbaar is met 4 mp, blijven dan alleen de andere twee over. Mocht je dit niks uitmaken dan is de minolta zeker een hele goede keus!

@ DJkim: leuk voor je dat je de CP 3100 hebt ;) Het is idd een kleine camera, maar als je het topic goed zou hebben gelezen dan zul je zien dat hij niet voldoet aan het formaat (ixus 400 is kleiner).

• Mich007
Nou.......mijn eerste hindernis heb ik genomen......ik heb zojuist mijn Canon powershot A40 voor een mooi bedrag kunnen verkopen.
Maar nu wil ik dus zo snel mogelijk een nieuwe camera gaan bestellen.
Ik wil dus de Minolta Dimage XT bestellen. Zoals gezegd toch een beetje mijn voorkeur boven de eerder vernoemde Pentax en de Casio (vooral qua prijs)
Zijn er nog mensen die me ergens voor willen waarschuwen zodat ik toch nog van mening ga veranderen.......Het liefste zou ik wat gebruikservaringen van jullie horen.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Mich007 schreef op 17 januari 2004 @ 17:53:
Nou.......mijn eerste hindernis heb ik genomen......ik heb zojuist mijn Canon powershot A40 voor een mooi bedrag kunnen verkopen.
Maar nu wil ik dus zo snel mogelijk een nieuwe camera gaan bestellen.
Ik wil dus de Minolta Dimage XT bestellen. Zoals gezegd toch een beetje mijn voorkeur boven de eerder vernoemde Pentax en de Casio (vooral qua prijs)
Zijn er nog mensen die me ergens voor willen waarschuwen zodat ik toch nog van mening ga veranderen.......Het liefste zou ik wat gebruikservaringen van jullie horen.
@Mich007, heb je je keuze al kunne bepalen ...

Ik sta voor hetzelfde dilema, sta dus ook op het punt m`n A40 te verkopen, vanwege dezelfde redenen die jij aanvoert en moet dus ook een nieuwe aanschaffen.

Dus ben ik erg benieuwd voor welke camera je gegaan bent en wat je voor je A40 heb kunnen krijgen ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Mich007
Ik heb toen 160 euro kunnen beuren voor mn A40.
En dat geld (+ wat extra's) heb ik toen geinvesteerd in de Minolta Dimage Xt.
En eerlijk gezegd ben ik er best wel tevreden mee. Voor mn gevoel maakt Canon toch wat 'levenderige' foto's maar de compactheid van de Minolta maakt voor mij dan toch heel veel goed.....Dus ik kan hem je alleen maar adviseren...succes met je keuze!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb een Minolta X20, het 2 megapixel broertje met 3x optische zoom van de Xt.

Ik hoor veel mensen kankeren over de beeldkwaliteit omdat ze huiverig zijn over de intern schuivende lens - zeuren zonder gegronde redenen dus. Ik ben zeer tevreden over de opstarttijd, de compactheid, de batterijlevensduur *en* beeldkwaliteit.

Ook www.megapixel.net is tevreden over deze camera, met een geweldige prijs kwaliteit verhouding (150 EUR nieuw!). Aangezien de Xt het grote broertje is van de X20 zou ik zeker de Xt in ogenschouw nemen en wellicht prefereren bovende de duurdere Ixussen van Canon.

Ikzelf zou bij het upgraden kiezen tussen de Minolta Xt, Xg of de Nikon Coolpix 3200 (SD kaart, AF light assist, onbeperkt filmpies met geluid en 2 losse batterijen zijn enorme pro's) maar lees mindere berichten over geen vaste ISO setting, kleine foto buffergeheugen en ruis bij hogere automatische ISO's. Wie heeft er ervaring met de Nikon Coolpix 3200?

[ Voor 26% gewijzigd door Stereotomy op 29-03-2004 22:13 ]

Alors.

• pvdlaan
Mich007 schreef op 29 maart 2004 @ 20:37:
Ik heb toen 160 euro kunnen beuren voor mn A40.
En dat geld (+ wat extra's) heb ik toen geinvesteerd in de Minolta Dimage Xt.
En eerlijk gezegd ben ik er best wel tevreden mee. Voor mn gevoel maakt Canon toch wat 'levenderige' foto's maar de compactheid van de Minolta maakt voor mij dan toch heel veel goed.....Dus ik kan hem je alleen maar adviseren...succes met je keuze!
Bedankt voor je informatie.
Die Xt is zeker met 3,2 megapixels ?
Vind ik eigenlijk net iets te weinig, maar zou je er misschien een foto van kunnen plaatsen ... :P

• Mich007
pvdlaan schreef op 29 maart 2004 @ 22:18:
[...]

Bedankt voor je informatie.
Die Xt is zeker met 3,2 megapixels ?
Vind ik eigenlijk net iets te weinig, maar zou je er misschien een foto van kunnen plaatsen ... :P
Ik heb helaas geen website waarvan ik kan up-loaden als je heel graag wilt kan ik je wel wat mailen....Het is idd 3,2 MP....

• pvdlaan
Mich007 schreef op 30 maart 2004 @ 18:09:
[...]

Ik heb helaas geen website waarvan ik kan up-loaden als je heel graag wilt kan ik je wel wat mailen....Het is idd 3,2 MP....
graag m`n emailadres is pvdlaan[nospam]@lycos.nl

Ben benieuwd hoe de foto`s zijn ... :9

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waarom zo moeilijk? Ga naar www.pbase.com en kijk naar de foto's gesorteerd op model camera.

Alors.

• pvdlaan
Stereotomy schreef op 02 april 2004 @ 17:33:
Waarom zo moeilijk? Ga naar www.pbase.com en kijk naar de foto's gesorteerd op model camera.
Oke bedankt, dat is veel makkelijker ja,
ga meteen maar ff wat toestellen bekijken :9

Pagina: 1