Toon posts:

pasjes toegang controle bij uitgaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet zeker of hij hier moet dus als als ie gemoooved wor, dan zal ik em weer opzoeken

ik zit in et bestuur van een uitgaangelegenheid (www.cultusinn.nl) nu willen we daar bij de entre een beter pasjes systeem hebben. Onze leden hebben allemaal een pasje en kunnen als ze die bij de ingang laten zien naar binnen, de pasjes zijn heel makkelijk te vervalsen. Een een stuk papiet met daarop gegevens en een foto en dat ie dan geplastificeerd (ofzo).

Nu d8 ik aan een verhard pasje met een barcode erop die dan wordt uitgelezen bij de deur. Zo kun je snel zien wie er wel en niet in mag, de pasjes zijn niet te vervalsen (want je moet ook in het computer systeem staan), je weet wie en hoeveel mensen er binnen zijn.

maar mijn vraag is, welk bedrijf verkoopt deze systemen? Ik kan op internet al niet veel vinden.. hebben jullie nog een id?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Krypt in "Streepjescodescanner gezocht"

Als je met barcodes wilt werken heb je een handscanner nodig :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

barcode copieren van iemand anders (brave hendrik) en die op je huidige pasje plakken.
Foto klopt en barcode is ook goed. Simpel te omzeilen.......

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 09:25:
barcode copieren van iemand anders (brave hendrik) en die op je huidige pasje plakken.
Foto klopt en barcode is ook goed. Simpel te omzeilen.......
Wij op school hebben een unieke barcode :)
dus dan moet dit ook lukken nietwaar, als hij maar uniek is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 08-01-2004 09:33 ]

Wauw, een sig!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 15:57

samo

yo/wassup

Foto ook opslaan in de computer, groot scherm, dat de klant het zelf ook kan zien, scan barcode, foto verschijnt... Kopieren kan wel, maar is moeilijk.
Het afdrukken van een barcode is al moeilijk genoeg trouwens, wij hebben er van UPS een thermische printer voor gekregen...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

De videotheek hier in schiedam heeft een vingerafdruk scanner misschien dat het een idee is. Geen gerompslomp met kaartjes, nooit meer ik ben me pasje kwijt. Misschien dat je daar voor moet informeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Barcode is echt achterhaald! Je moet eens op zoek gaan naar RF ID producten. Die systemen zijn qua kosten vergelijkbaar met barcode en veel moeilijker te kopieren/omzeilen. Ik werk zelf bij Dialoc ID en we verkopen ook een dergelijk systeem, maar er zijn meer bedrijven die dit aanbieden. bijvoorbeeld:

Nedap
crosspoint
verklizan

en zo zijn er nog wel meer. Zoek maar eens op google naar RFID dan vind je genoeg!
(ik hoop dat dit niet als reklame opgevat wordt, ik probeer je alleen te helpen!)

[ Voor 7% gewijzigd door Rum op 08-01-2004 11:04 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 22:19

psy

RFID... wa's da precies..?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Rum

Rum

RFID staat voor Radio Frequency IDentification. Elk pasje heeft zijn eigen unieke nummer, wat contactloos uitgelezen kan worden. Naast het nummer kan het ook goed gebruikt worden in combinatie met een foto in het pasje, om zo vast te kunnen stellen of het pasje echt van de desbetreffende persoon is. Dit systeem wordt bijvoorbeeld voor uit-wedstrijden van Feyenoord gebruikt voor vaste supporters. Hierbij wordt m.b.v. PDA's de foto uit het pasje gelezen en zo toegang tot het stadion verleend of geweigerd.

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 08 januari 2004 @ 12:39:
RFID staat voor Radio Frequency IDentification. Elk pasje heeft zijn eigen unieke nummer, wat contactloos uitgelezen kan worden. Naast het nummer kan het ook goed gebruikt worden in combinatie met een foto in het pasje, om zo vast te kunnen stellen of het pasje echt van de desbetreffende persoon is. Dit systeem wordt bijvoorbeeld voor uit-wedstrijden van Feyenoord gebruikt voor vaste supporters. Hierbij wordt m.b.v. PDA's de foto uit het pasje gelezen en zo toegang tot het stadion verleend of geweigerd.
kost da?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:30
neem voor ervaringen met barcode scanners eens contact op met het LVC in Leiden

die gebruiken een dergelijk pasjes systeem voor vrijwilligers... erg makkelijk, snel en goedkoop

• Rum

Rum

Geen idee, ik zit niet in de verkoop! :)

Verwijderd

Ik denk dat je net als vele anderen hier met RFID kan gaan werken daarvan weet je vrijwel zeker dat het niet te vervalsen is echter is het wel zo dat het natuurlijk duurder dan een standaard plastic pasje.

Je zou zoals eerder gezegt ook met vingerafdrukken kunnen gaan werken alleen de vraag is ofdat dit wel mag gezien de huidige privacy wetgeving in Nederland.

Ik denk dat de goedkoopste optie is een systeem waarbij je een soortgelijk pasjes systeem hanteerd als wat je nu heb met als enige verschil dat je hierop ook een barcode afdrukt die dan wordt gescanned en dat er op die manier rechtstreeks informatie over die persoon op je display komt waarbij ik doel op een foto, geboortedatum en eventuele overtredingen.
Zoiets is niet te vervalsen, de pasjes wel maar omdat de barcode wordt gescand zorgt er voor dat het pasje niet vervalst mag zijn want anders zegt de computer onbekend pasje.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:44:
Ik denk dat je net als vele anderen hier met RFID kan gaan werken daarvan weet je vrijwel zeker dat het niet te vervalsen is echter is het wel zo dat het natuurlijk duurder dan een standaard plastic pasje.
Als ik het goed heb, kosten die RFID pasjes helemaal niet zoveel. Zoals ik al eerder zei, ik weet nix van prijzen... maar als je op zoek bent naar een toegangscontrole-systeem, dan is RFID echt een goede, betaalbare oplossing. Aangezien er toch over gedacht wordt om verharde pasjes aan te schaffen, is het denk ik de moeite waard om naar RFID pasjes te kijken.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat een systeem zoals ik het hierboven beschreef (van Feyenoord) een prijzige kwestie is. Maar er zijn ook betaalbare systemen.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 16:50
Rum schreef op 09 januari 2004 @ 13:26:
Als ik het goed heb, kosten die RFID pasjes helemaal niet zoveel. Zoals ik al eerder zei, ik weet nix van prijzen... maar als je op zoek bent naar een toegangscontrole-systeem, dan is RFID echt een goede, betaalbare oplossing. Aangezien er toch over gedacht wordt om verharde pasjes aan te schaffen, is het denk ik de moeite waard om naar RFID pasjes te kijken.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat een systeem zoals ik het hierboven beschreef (van Feyenoord) een prijzige kwestie is. Maar er zijn ook betaalbare systemen.
RFID wordt bij veel bedrijven ook gebruikt voor het klok-systeem

loop nu ook met zo'n pas op zak,
zit in mn portemonnee en hoeft er nooit uit te komen,
kan gewoon heel mn portemonnee voor/ langs het ontvangstkastje houden

Als je iets dergelijks bij een ingang van je tent zet,
moet je dus nog steeds altijd wel iemand laten controleren...
maar ik geloof niet dat dat je doel is (personeel weghalen), het lijkt mij meer te gaan over precies weten wie en hoeveel er binnen zijn...
dus ist een goede optie

plus zet een monitor bij je ingang,
bliebt iemand zn pas langs het kastje => foto verschijnt op monitor
zo is het niet zo heel lastig meer om de 'fraudeurs' eruit te halen

bij Alcazar (Puttershoek) hebben ze een systeem met chippassen, waarbij ook je vingerafdruk en foto geregistreerd staan... die weet ik iig, dus als je een leverancier zoekt, zou het via hun kunnen misschien

hier op mn werk wordt dit pakket gebruikt

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1