Toon posts:

[VB] maximale grootte picturebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan het maken in VB6 voor het tonen van bepaalde schema's. Deze teken ik in een picturebox. Deze picturebox zit weer in een andere picturebox tbv het scrollen, dus zodat ik de picturebox gewoon kan verplaatsen tijdens het scrollen en niks opnieuw steeds hoef te tekenen.
De scalemode heb ik van alle controls op points staan omdat bij oorspronkelijke coordinaten in inches zijn en deze makkelijk naar points zijn te mappen. Hierdoor blijven de coordinaat-waarden ook lager dan bij twips. Anders loop ik bij het tekenen al snel tegen een grens aan van 32000 en nog wat van het coordinaten stelsel van de picturebox.
Echter als ik nu qua breedte in een picture box meer teken van 12000 en nog wat points breedt dan gaat het tekenen gewoon goed. Echter ga ik scrollen dan is op een bepaald stuk de grafiek afgekapt. Ik heb handmatig de breedte van de picture box op 20000 point gezet maar als ik de width propertie vervolgens weer uitlees dan staat er weer 12000 en nog wat in.
Ik heb gezocht op internet over een maximale breedte van de picturebox maar kon hier niks over vinden. Is deze echt maximaal 12000 en nog wat points???? als dit zo is hoe zou dit omzeild kunnen worden? dus via een truc toch grafieken kunnen tekenen EN kunnen tonen/scrollen van meer dan 12000 en nog wat points breedt.

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Topicstarter
kick.......niemand?

Verwijderd

Ik heb wat getest en 12000 pixels is ook het maximum wat ik kreeg.
Dan kan je nog wel een extra picturebox toevoegen en daarin verder gaan maar om een of andere reden is het maximum wat ik dan kreeg voor de 2e picturebox een stuk minder dan 12000. Er is dus blijkbaar echt een soort grens aan wat er in de container picturebox past.
Het lijkt me dat je dan beter onderzoek kunt gaan doen naar bitblt api functies e.d.
Zie bijv. http://www.planet-source-...?txtCodeId=44996&lngWId=1

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Iemand zonder een account hier vroeg me dit te posten:
[14:50:16] <[FUN]mainframe> antwoord hier op zou dan moeten zijn:
[14:50:22] <[FUN]mainframe> wat je naar mijn mening het beste kan doen is het eerst even naar de image size kijken..
[14:50:22] <[FUN]mainframe> vervolgens laad je in een frame het benodigde aantal imageboxen ipv pictureboxen,
[14:50:22] <[FUN]mainframe> deze maak je borderless, waardoor alles netjes aansluit: nu kun je zelf een scrollbar
[14:50:22] <[FUN]mainframe> toevoegen om de boel scrollend te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan het niet met imageboxen.
Ik teken namelijk lijnen etc in de picturebox.
Wat me een oplossing lijkt is als er buiten een bepaald gebied wordt gescrolled om dan de boel eventueel opnieuw te tekenen met een nieuwe x/y offset. Dus dat de linkerbovenhoek van de picture box niet 0,0 heeft maar bijvoorbeeld 10000,0.
Het het tekenen van alles vergt helaas weer even wat tijd.
Blijft nog altijd de beperking dat een picturebox niet breder kan worden dan iets van 32000 eenheden omdat die propertie denk ik een integer is.

Andere oplossing die ik misschien ga doen is het maken van een soort bird-view.
Hierin staat dus de complete grafiek in het klein. dmv van een kader kun je hieruit een stuk selecteren en dat wordt dan getoond in de display-picturebox. Het is dan niet mogelijk om in het uitvergrote schema compleet te scrollen.

Verwijderd

Topicstarter
schop...........
Pagina: 1