[CM] Lian Li PC50

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op de Lian Li PC50 midi-tower ATX behuizing. Echter, de voeding is in deze kast verticaal boven de CPU geplaatst, waardoor het vrijwel onmogelijk is om een normale koeler te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bonder/pc50_achterkant.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bonder/pc50_zijkant.jpg

Nu is mijn idee om de backplate dusdanig te modden, dat de voeding gewoon op de 'normale' plaats komt. Echter, de ruimte voor het moederbord zal dusdanig verkleinen, dat het alleen nog maar mogelijk zal zijn om een Micro ATX moederbord te plaatsen. Ik zal dus ook de moederbord-tray / plate te modden.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bonder/pc50_mod.JPG

Ik heb op dit gebied weinig ervaring, maar ach als modder moet je soms je grenzen verleggen :) Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden qua constructie? Zijn er misschien mensen (weet ik bijna wel zeker) die al eerder zoiets hebben uitgehaald en er foto's van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het zal misschien wel mogelijk zijn, maar of het de moeite waard is :?

Wellicht kun je op de pci brackets een fan monteren (gaatje maken).

Misschien dat de search wat oplevert. Veel succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met een kast, ik heb toen de kap van de voeding af gehaald en zo heb ik mijn zalman toch kunnen monteren (de voeding heb ik goed afgeschermd met plastic maar er is wel genoeg airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zie dat je nog 2 bay's vrij hebt, kan ie daar niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
De psu achter de kast monteren ? en dan wel de fans in de psu omdraaien ivm de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
tja, je kan net zo goed zelf een nieuwe kast maken. Of anders misschien een koelblok en een airduct maken om zo toch je processor te kunnen koelen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een id. Als je nou dat hdd rack van de bodem weghaalt. En dan de voeding terhoogte van daar monteert. Ik zien namelijk dat je tussen je mobo tray en je frontpanel nog een ruimte hebt. Als je hem dan daar plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

die ruimte zitten 2 koelers.

maar ik heb zelf ook een lian-Li maar dan de pc71 (bigtower) en daar kan ik andere achterpanelen voor kopen zodat er andere voedingen in kunnen. mischien hebben ze die ook wel voor de miditower. anders koop je er een voor de bigtower en zaag je door, heb je een kleinere.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
ik zou zelf ook de PSU in een van die 2 HDD bay's modden (zelf zou ik de onderste op de bodem kiezen, staat mooier)

stuk simpeler, en je kan gewoon een fullsize mobo nemen..
ach je kan dan nog maar 2 HDD's erin zetten? 2x 120GB is toch ook voldoende.. :P

evt. nog de PSU zelf modden en overbodige kabels eraf halen en/of inkorten.. (natuurlijk alleen maar als je ook een window erin gaat zetten)
Pagina: 1