"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Op google gezocht met die foutmelding kom ik tegen dat het kan zijn dat de VIA support niet is enabled.
http://www.ussg.iu.edu/hy...x/kernel/0210.0/0119.html
google met de foutmelding
http://www.ussg.iu.edu/hy...x/kernel/0210.0/0119.html
google met de foutmelding
offtopic:
Een # bij de commandline geeft aan dat hij als root is ingelogd (als hij z'n eigen prompt niet heeft verandert)
Een # bij de commandline geeft aan dat hij als root is ingelogd (als hij z'n eigen prompt niet heeft verandert)
Als je als gewone user toegang tot het device /dev/hda wilt, dan krijg je eerder een fout als 'permission denied', omdat je daar als non-'disk' group geen rechten toe hebt.
Ik denk eerder dat je kernel niet optimaal is gecompileerd voor de chipset die je gebruikt. Zonder de juiste chipset te ondersteunen is DMA uiteraard niet mogelijk. Welk moederbord gebruik je en post de relevante sectie van je .config eens (grep CONFIG_BLK .config)
Ik denk eerder dat je kernel niet optimaal is gecompileerd voor de chipset die je gebruikt. Zonder de juiste chipset te ondersteunen is DMA uiteraard niet mogelijk. Welk moederbord gebruik je en post de relevante sectie van je .config eens (grep CONFIG_BLK .config)
Ik heb dit probleem ook gehad met Debian. En ik heb ook een VIA chipset. Ik kwam erachter toen mijn DVD's niet vloeiend speelde. DMA stond bij mij dus ook uit en ik kreeg ook die melding.
Ik heb niet gekeken of ik wel support voor VIA in mijn kernel had gebakken want dat deed ik normaal wel...
Waarschijnlijk was ik het toch vergeten want toen ik mijn kernel maar weer opnieuw ging bakken, werkte het wel
Ff opnieuw compilen dus
Ik heb niet gekeken of ik wel support voor VIA in mijn kernel had gebakken want dat deed ik normaal wel...
Waarschijnlijk was ik het toch vergeten want toen ik mijn kernel maar weer opnieuw ging bakken, werkte het wel
Ff opnieuw compilen dus
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
code:
1
2
3
4
| /dev/hda1: setting using_dma to 1 (on) HDIO_SET_DMA failed: Invalid argument using_dma = 1 (on) |
Dank jullie guys (de via drivers stonden idd niet aan in de kernel)
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Pagina: 1