Toon posts:

Welke Duron kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel in het bezit van een Athlon Classic 600 op een Gigabyte 7IX mobo en tja, ik ben er niet zo tevreden over.
Ik heb afgelopen week voor een vriend van me een Duron700 sys gebouwd op een MSI mobo......dat ding blaast mijn compu gewoon op alle fronten weg. Ik zit er dus hard over te denken om mijn mobo, cpu en mem te verkopen en een MSI mobo te kopen, 133mhz erop ipv de 100 die ik nu heb en daar een Duron op. Alleen de vraag is welke....... als Hollander wil ik natuurlijk weer eens zo goedkoop als mogelijk uit zijn (duh) maargoed...... het moet ook goed werken. Kan ik net zo goed een duron 600 kopen en die klokken tot 800 (met een orb?) of gaat dat toch problematischer dan een 800 kopen?

Iemand ideetjes...... het is maar een prijsverschil van 150 piek ofzo....

Verwijderd

Als je toch niet over de prijs inzit koop dan een TB 1,1 gig ofzo, blaas jij je vriend er weer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Tja 150 piek is een overkomelijk bedrag maareuh dat zal vast niet de meerprijs voor die 1,1 Ghz zijn he? Jammer :( :)

Maareuh ik hoef ook niet mijn vrienden weg te blazen......... als het zaakje maar lekker vlot loopt tegen een goede prijs (lees: studentenprijs) dan vind ik het allemaal wel ok!

Verwijderd

Koop een duron 700 en plaats die op een abit of asus of goedkoop een MSI mobo en breek de multiplier lock en ga voor de 1000 MHZ Trouwens: een TB 1 gig is maar 625 piek: zie pricewatch. :9

Verwijderd

Ohh :) studenten prijs :)

gewoon een Duron600 of 650 dan kopen dus :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die MSI mobo's geweldig en wat ik zo over het algemeen hoor lopen ze beter dan Asus en Abit........ Raid enzo hoef ik niet, als het maar opskiet :)

Een duron 700 opfokken naar 1000, wat voor kuren moet ik daar allemaal voor uithalen?

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 10:22 schreef Dee-ehn het volgende:
Ik vind die MSI mobo's geweldig en wat ik zo over het algemeen hoor lopen ze beter dan Asus en Abit........ Raid enzo hoef ik niet, als het maar opskiet :)

Een duron 700 opfokken naar 1000, wat voor kuren moet ik daar allemaal voor uithalen?
Uhh je moet alleen opletten dat je jumpers of BIOS instellingen met dat bord hebt om de multiplier en de spanning te wijzigen.

Bij geruchte is de 700 het moeilijkst te overklokken.

En wat je tegenkomt.. is warmlopen van de kast, zoeken naar een goede koeler, instabiliteit.. ohh ja en een 300 watt voeding.

heb ik nog wat vergeten ... ??? :9

Verwijderd

O jah ,
als je zeker wilt zijn dat je n'um kunt overklokken kan je dit ook proberen http://ocz.safeshopper.com/19/cat19.htm?138

Heb ik ook gedaan, ik ben lui en heb niet veel geld ... >:)
Pagina: 1