Toon posts:

PC-anywhere, te slome muis op tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele grondige search kon ik toch niets vinden over dit onderwerp. Het zit namelijk zo:

Sinds tijden heb ik van mijn computer op mijn slaapkamer kabels voor beeld(tv-out) en geluid naar de woonkamer lopen zodat ik in de woonkamer films kan kijken. Dit werkt altijd prima, behalve als er iemand naar het toilet moet/bier moet halen/etc. Dan moet je eerst naar de slaapkamer rennen, op de spatiebalk rammen om op pauze te zetten, je kent het wel...

Nu kreeg ik laatst een oude pentium100 in handen en die heb ik aangesloten op mijn netwerk. Mooi geconfigureerd met win98 se en daarop pc anywhere 10.5. Deze pc staat nu in de woonkamer, met alleen een toetsenbord en muis (zonder monitor dus) werkt perfect want ik zet de tv aan en ik kan zien wat ik op de computer in de slaapkamer doe door de tv-out. Wanneer ik deze oude pc aanzet, logt ie automatisch in op mijn computer op de slaapkamer en kan ik doen wat ik wil.

Op 1 ding na...

PC-anywhere stuurt een beeldsignaal terug van de host naar de client. Op zich logisch voor het doel van het programma, maar bij mij werkt dit dus averechts. Ik wil juist alleen kunnen muizen op de host-computer (slaapkamer) vanuit de woonkamer en geen feedback zien op de client-computer (woonkamer), want daar zit toch geen monitor aan. Bij films werkt het nog wel, door dubieuze overlay-functies van nvidia, maar bij games waarbij ik de muis nodig heb, duurt de schermopbouw op de client-computer zo lang, dat ik niet realtime kan "muizen". Games met alleen toetsenbord-besturing gaan prima, zoals nfs-underground, maar call of duty is onmogelijk door de besturing met de muis.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel, anders wil ik het graag verder verduidelijken. De truc is dus: Hoe krijg ik "VOLLEDIGE" controle over mijn hostcomputer zonder vertraging van de muis die wordt veroorzaakt door de client?

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39

Verwijderd

Topicstarter
en nu een serieus antwoord...

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

haha lol grapjas nu hier is het serieuse antwood : koop of een draadloos toetsenbord en muis of je probeert ff een ander programma zoals hierboven staat...

(en nu een serieus antwoord...pffft)

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
sjorsfeenema schreef op 08 januari 2004 @ 06:15:
haha lol grapjas nu hier is het serieuse antwood : koop of een draadloos toetsenbord en muis of je probeert ff een ander programma zoals hierboven staat...

(en nu een serieus antwoord...pffft)
tuurlijk, want draadloze muizen en toetsenborden komen makkelijk door 15m en 2 betonnen muren....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 06:44:
[...]

tuurlijk, want draadloze muizen en toetsenborden komen makkelijk door 15m en 2 betonnen muren....
haal je die muren weg, je moet er toch wat voor over hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 06:53:
[...]

haal je die muren weg, je moet er toch wat voor over hebben...
...en jij bent ook liev, maar ik heb meer aan een opmerking die me kan vertellen hoe ik dit probleem oplos...

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:53
Maar heb je, zoals in de eerste reply al werd opgemerkt, VNC nou al eens geprobeerd? Waarschijnlijk zul je er dezelfde problemen mee hebben maar dan wel met stukken minder overhead als bij PC-Anywhere.

En ja, dit is, net als de eerste reply, een serieus antwoord...

Verwijderd

Topicstarter
jacklam schreef op 08 januari 2004 @ 07:18:
Maar heb je, zoals in de eerste reply al werd opgemerkt, VNC nou al eens geprobeerd? Waarschijnlijk zul je er dezelfde problemen mee hebben maar dan wel met stukken minder overhead als bij PC-Anywhere.

En ja, dit is, net als de eerste reply, een serieus antwoord...
IDD nog geen VNC geprobeerd, maar dat geeft weer een hoop gesleep met monitoren door het huis. Liefst hoor ik een Tweak voor PC-Anywhere, aangezien dat nu werkt...(lijkt me niet voor niets dat er betaald wordt voor PC-Anywhere en niet voor VNC)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Probeer eens radmin (http://www.radmin.com).

En waarom zo'n l*llige opmerking? We proberen te helpen en eerlijk gezegd snap ik die opmerking/je instelling niet echt.
PCAnywere is niet bepaald heel ideaal voor dit soort dingen en gebruikt daarnaast ook nog eens (te) veel resources. VNC is klein (past op 1 diskette) en gebruikt weinig resources), hetzelfde geldt voor radmin...
MAW eerst proberen voordat je bepaalde onzinnige opmerkingen maakt!

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 07:39:
[...]
IDD nog geen VNC geprobeerd, maar dat geeft weer een hoop gesleep met monitoren door het huis. Liefst hoor ik een Tweak voor PC-Anywhere, aangezien dat nu werkt...(lijkt me niet voor niets dat er betaald wordt voor PC-Anywhere en niet voor VNC)
Eerst proberen dus!
Daarnaast kan ik je het volgende vertellen:
Als ik jouw redenering volg, waarom gebruikt een bedrijf als Getronics VNC als tool om servers over te nemen bij DSM, WERELDWIJD????

Geef hier maar eens antwoord op.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 08 januari 2004 @ 07:41:
Probeer eens radmin (http://www.radmin.com).

En waarom zo'n l*llige opmerking? We proberen te helpen en eerlijk gezegd snap ik die opmerking/je instelling niet echt.
PCAnywere is niet bepaald heel ideaal voor dit soort dingen en gebruikt daarnaast ook nog eens (te) veel resources. VNC is klein (past op 1 diskette) en gebruikt weinig resources), hetzelfde geldt voor radmin...
MAW eerst proberen voordat je bepaalde onzinnige opmerkingen maakt!
Sorry dat het lullig klinkt, dat is niet de bedoeling. :o Maar voor ik alles overhoop gooi heb ik liever de "ervaring" van tweakers die mij vertellen hoe ik dit met pc-anywhere oplos, ipv weer een ander programma... pc-anywhere is nl heel goed bruikbaar tussen zowel xp en win98se. is dat bv. bij VNC ook zo?

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 03:02
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 07:50:
[...]

Sorry dat het lullig klinkt, dat is niet de bedoeling. :o Maar voor ik alles overhoop gooi heb ik liever de "ervaring" van tweakers die mij vertellen hoe ik dit met pc-anywhere oplos, ipv weer een ander programma... pc-anywhere is nl heel goed bruikbaar tussen zowel xp en win98se. is dat bv. bij VNC ook zo?
VNC ondersteunt vrijwel alle platformen 98 xp en Linux .. Lees goed alles :)

www.tiedragon.nl

Verwijderd

Topicstarter
edwtie schreef op 08 januari 2004 @ 07:54:
[...]

VNC ondersteunt vrijwel alle platformen 98 xp en Linux .. Lees goed alles :)
Ik lees wel goed alles, maar ben nogal huiverig om mijn werkende systeem (met pc-anywhere) om te gooien naar VNC. Het enige probleem zit hem in de feedback van de host naar de client, die wat mij betreft uit mag, want dat geeft de vertraging.
Ben Benieuwd...

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 03:02
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 08:07:
[...]

Ik lees wel goed alles, maar ben nogal huiverig om mijn werkende systeem (met pc-anywhere) om te gooien naar VNC. Het enige probleem zit hem in de feedback van de host naar de client, die wat mij betreft uit mag, want dat geeft de vertraging.
Ben Benieuwd...
Ik denk niet.... je moet even kijken hoe moet je doen... bij router is er eenvoudiger poorten laten open. 590x en 580x. Het is veel gemakkelijker dan pc anywhere.

Bij ultravnc is er FTP voorzien.

www.tiedragon.nl

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik lees wel goed alles, maar ben nogal huiverig om mijn werkende systeem (met pc-anywhere) om te gooien naar VNC.
Je hoeft helemaal niks om te gooien, het is geen OS. VNC installeer je gewoon net zoals elk ander prog. Je hoeft dus niet met monitoren te gaan slepen om dit te installeren. Dat doe je gewoon via PCanywhere die je al geinstalled hebt.
Het enige probleem zit hem in de feedback van de host naar de client, die wat mij betreft uit mag, want dat geeft de vertraging.
Waar haal jij die wijsheid vandaan? De feedback van de host naar de client heeft geen enkele invloed op het gedrag van de host (de feedback gaat immers over dingen die al op de host zijn gebeurt).
Het probleem wat jij beschrijft heeft meer met het prog te maken denk ik, omdat het meer zit in > Hoevaak tast het prog. de positie van de muis af? Om deze informatie weer door te sluizen naar de host.
Volgens mij doet VNC dit wel realtime.

Dus probeer het gewoon (VNC)
Precies wat ik al in mijn eerste(schijnbaar niet serieus antwoord) al vertelde.

Anders lees ook ef de FAQ effe door > hoe te gedragen hier op GOT(als je dat teminste nog niet gedaan hebt ).

Verder >>> Welcome to GOT }:O

[ Voor 12% gewijzigd door datkanveelbeter op 10-01-2004 14:16 ]

Pagina: 1