Toon posts:

[Mozilla] xine plugin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet.
eerst en vooral: indien fout geplaats, move maar aub... (ben er niet zeker van, vandaar...)

De situatie:
ik draai Fedora Core I, met Mozilal als webbrouwser (de standaardinstallatie,, die bij fedora hoort). Na veel zwoegen en proberen om media af te spelen in mozilla, is me dit eindelijk gelukt. Ik heb daavoor xine geinstalleerd op mijn systeem, en de plugin ook.

1) Als ik nu een filmpje probeer af te spelen, dan klapt mozilla er opeens uit (sluit gewoon af, zonder meer, zonder foutmelding of wat dan ook). Als ik dan mozillaweer start, en HETZELFDE filmpje bekijk, doet hij het wel. Ga ik naar een volgende filmpje, dan klapt hij er weer uit, maar bij een 2e poging lukt het bekijken wel.
Dit is natuurlijk zeer vervelend.
Wie weet raad?

2) Als ik een flash-bestand wil bekijken, krijg ik het kadertje met de melding dat de correcte plugin geïnstalleerd moet worden. Na enig zoekwerk vind ik de flash-installer voor Fedora Core.
ik probeer deze te installeren, en dit gebeurd er:
code:
1
2
3
4
5
[root@Laptop flash]# rpm -Uvh flash-plugin-6.0.79-2.i386.rpm
warning: flash-plugin-6.0.79-2.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 8df56d05
error: Failed dependencies:
        libstdc++-libc6.2-2.so.3 is needed by flash-plugin-6.0.79-2
[root@Laptop flash]#

dependecies failed dus.
geen probleem, dan zoek ik even libstdc++-libc6.2-2.so.3 . Nu lees ik overal dat pakket compat-gcc-7.3-2.96.118.src.rpm 'de vervanger' is, en dat deze backwards compatible is.
als ik deze installeer, dan krijg ik volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[root@Laptop flash]# rpm -Uvh libstdc++-3.2-7.i386.rpm
warning: libstdc++-3.2-7.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e
error: Failed dependencies:
        libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) arts-1.1.4-3
        libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdelibs-3.1.4-4
        libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdebase-3.1.4-6
        libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdegames-3.1.4-2
        libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) licq-1.2.6-1
        libstdc++ = 3.3.2 is needed by (installed) gcc-c++-3.3.2-1
        libstdc++ = 3.3.2-1 is needed by (installed) libstdc++-devel-3.3.2-1
[root@Laptop flash]#

hier raak ik niet wijs uit. waarom hangen daar dan nog weer eens een stapel depedencies aan vast? ik heb alle opties geïnstalleerd in de ontwikkelingsomgeving, dus alle packages betreffende C++ zouden aanwezig moeten zijn.

wie helpt?
bedankt!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Kan je ons ook even de output geven van Mozilla als ie crashed vanuit de console? Start Mozilla dus eens vanuit je Xterm, Eterm of whatever en kijk welke output hij geeft bij een crash.

Btw... mplayer heeft misschien betere plugin ondersteuning voor Mozilla. Bij mij werkt ie iig lekker. Heb je die video player al geprobeerd?

Dat met die depedencies is zeer irritant. Ik gebruik zelf al een tijdje geen rpm based distro meer dus misschien dat andere je wat tips kunnen geven hierover. Ik denk dat het met up2date wel een beetje te corrigeren valt.

ik heb btw een TR gedaan voor je want dit topic hoort in NOS ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 08-01-2004 10:41 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vraag een werkt ook wel in SA, maar idd: SA --> NOS

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
heb volgende gedaan:
code:
1
2
[root@Laptop root]# mozilla
[root@Laptop root]#

ik zie dus geen crash-output...?
(heb gewoon een terminal ventster open gedaan, en mozilal gestart... of bedoel je iets anders?

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 22:02

Gotiniens

Fairly odd Tim

les 1: draai een proggie nooit zomaar als root!

dit omdat als er iemand via dat proggie in jou computer komt hebben ze root rechten!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 18:02:
heb volgende gedaan:
code:
1
2
[root@Laptop root]# mozilla
[root@Laptop root]#

ik zie dus geen crash-output...?
(heb gewoon een terminal ventster open gedaan, en mozilal gestart... of bedoel je iets anders?
Nee hoor, zo bedoelde ik het :)
En idd, draai het als normale user...

Start het nu eens dmv:

strace mozilla

En als die nu crashed ongeveer de laatste 30 regels ff hier plaatsen tussen de code tags.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
gedaan wat gevraagd was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
brk(0x9950000)                          = 0x9950000
brk(0)                                  = 0x9950000
brk(0x997a000)                          = 0x997a000
brk(0)                                  = 0x997a000
brk(0x99a3000)                          = 0x99a3000
brk(0)                                  = 0x99a3000
brk(0x99cc000)                          = 0x99cc000
clone(child_stack=0x4096cb08, flags=CLONE_VM|CLONE_FS|CLONE_FILES|CLONE_SIGHAND|CLONE_THREAD|CLONE_SYSVSEM|CLONE_SETTLS|CLONE_PARENT_SETTID|CLONE_CHILD_CLEARTID|CLONE_DETACHED, parent_tidptr=0x4096cbf8, {entry_number:6, base_addr:0x4096cbb0, limit:1048575, seg_32bit:1, contents:0, read_exec_only:0, limit_in_pages:1, seg_not_present:0, useable:1}, child_tidptr=0x4096cbf8) = 5932
write(30, "load_audio_out_driver()\n", 24) = 24
stat64("/usr/share/alsa/alsa.conf", 0xbfea9644) = -1 ENOENT (No such file or directory)
write(2, "mozilla-bin: conf.c:3109: snd_co"..., 104) = 104
rt_sigprocmask(SIG_UNBLOCK, [ABRT], NULL, 8) = 0
tgkill(5901, 5901, SIGABRT)             = -1 ENOSYS (Function not implemented)
tkill(5901, SIGABRT)                    = 0
--- SIGABRT (Aborted) @ 0 (0) ---
unlink("/root/.mozilla/default/9new31nu.slt/lock") = 0
exit_group(6)                           = ?
[root@Laptop root]#

en ik weet dak ni als root met draaien, maar dat is een 'noodgeval' want ik heb men pc dringend nodig, maar als ik als user inlog, heb ik geen schrijfrechten op men FAT32 partities en Samba-shares... daar moet dus nog aan gewerkt worden...

maar even dit:
zou het soulaas bieden om alle plugins te verwijderen (hoe???) en te opteren voor mplayer zoals hierboven aangehaald werd? ik heb anders nog met geen stokken mplayer aan de praat gekregen, ik heb er al mee bezig geweest... mss iemand een goede link ter beschikking...?
thx...

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Een handige MPlayer HowTo die ik gebruikt heb is deze samen met de documentatie van de MPlayer site zelf kom je een heel eind.
Op mijn PCtje met RedHat 9 was er verder geen enkel probleem en ik zelfs met Plugger en mplayerplug-in netjes plugins in mijn Mozilla Firebird.
Werkt supper ik kan nu gewoon streams e.d. kijken. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Mac_Cain13 op 08-01-2004 23:03 ]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

[offtopic] schijfrechten op je fat32 partities kun je trouwens toevoegen voor users door in je fstab gid=users (oid, dont shoot me if im wrong) toe te voegen aan de betreffende partitie mounts.
dit geeft de gebruikers groep achter gid/group lees/schrijf rechten.
[/ottopic[

openkat.nl al gezien?

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05-2025
Ten eerste, om de flash-plugin te gebruiken moet je niet libstdc++ installeren, maar compat-libstdc++-7.3-2.96.118.i386.rpm

Ten tweede, als je KDE gebruikt, is de mooiste oplossing om mplayer + Kaffeine te installeren. Met de Kaffeine plugin worden alle multi-media url's buiten je browser in Kaffeine geopend. Kaffeine vind je tussen de rpm's op http://rpm.livna.org/
Pagina: 1