Gegroet.
eerst en vooral: indien fout geplaats, move maar aub... (ben er niet zeker van, vandaar...)
De situatie:
ik draai Fedora Core I, met Mozilal als webbrouwser (de standaardinstallatie,, die bij fedora hoort). Na veel zwoegen en proberen om media af te spelen in mozilla, is me dit eindelijk gelukt. Ik heb daavoor xine geinstalleerd op mijn systeem, en de plugin ook.
1) Als ik nu een filmpje probeer af te spelen, dan klapt mozilla er opeens uit (sluit gewoon af, zonder meer, zonder foutmelding of wat dan ook). Als ik dan mozillaweer start, en HETZELFDE filmpje bekijk, doet hij het wel. Ga ik naar een volgende filmpje, dan klapt hij er weer uit, maar bij een 2e poging lukt het bekijken wel.
Dit is natuurlijk zeer vervelend.
Wie weet raad?
2) Als ik een flash-bestand wil bekijken, krijg ik het kadertje met de melding dat de correcte plugin geïnstalleerd moet worden. Na enig zoekwerk vind ik de flash-installer voor Fedora Core.
ik probeer deze te installeren, en dit gebeurd er:
dependecies failed dus.
geen probleem, dan zoek ik even libstdc++-libc6.2-2.so.3 . Nu lees ik overal dat pakket compat-gcc-7.3-2.96.118.src.rpm 'de vervanger' is, en dat deze backwards compatible is.
als ik deze installeer, dan krijg ik volgende foutmelding:
hier raak ik niet wijs uit. waarom hangen daar dan nog weer eens een stapel depedencies aan vast? ik heb alle opties geïnstalleerd in de ontwikkelingsomgeving, dus alle packages betreffende C++ zouden aanwezig moeten zijn.
wie helpt?
bedankt!
eerst en vooral: indien fout geplaats, move maar aub... (ben er niet zeker van, vandaar...)
De situatie:
ik draai Fedora Core I, met Mozilal als webbrouwser (de standaardinstallatie,, die bij fedora hoort). Na veel zwoegen en proberen om media af te spelen in mozilla, is me dit eindelijk gelukt. Ik heb daavoor xine geinstalleerd op mijn systeem, en de plugin ook.
1) Als ik nu een filmpje probeer af te spelen, dan klapt mozilla er opeens uit (sluit gewoon af, zonder meer, zonder foutmelding of wat dan ook). Als ik dan mozillaweer start, en HETZELFDE filmpje bekijk, doet hij het wel. Ga ik naar een volgende filmpje, dan klapt hij er weer uit, maar bij een 2e poging lukt het bekijken wel.
Dit is natuurlijk zeer vervelend.
Wie weet raad?
2) Als ik een flash-bestand wil bekijken, krijg ik het kadertje met de melding dat de correcte plugin geïnstalleerd moet worden. Na enig zoekwerk vind ik de flash-installer voor Fedora Core.
ik probeer deze te installeren, en dit gebeurd er:
code:
1
2
3
4
5
| [root@Laptop flash]# rpm -Uvh flash-plugin-6.0.79-2.i386.rpm
warning: flash-plugin-6.0.79-2.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 8df56d05
error: Failed dependencies:
libstdc++-libc6.2-2.so.3 is needed by flash-plugin-6.0.79-2
[root@Laptop flash]# |
dependecies failed dus.
geen probleem, dan zoek ik even libstdc++-libc6.2-2.so.3 . Nu lees ik overal dat pakket compat-gcc-7.3-2.96.118.src.rpm 'de vervanger' is, en dat deze backwards compatible is.
als ik deze installeer, dan krijg ik volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [root@Laptop flash]# rpm -Uvh libstdc++-3.2-7.i386.rpm
warning: libstdc++-3.2-7.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e
error: Failed dependencies:
libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) arts-1.1.4-3
libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdelibs-3.1.4-4
libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdebase-3.1.4-6
libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) kdegames-3.1.4-2
libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2.2) is needed by (installed) licq-1.2.6-1
libstdc++ = 3.3.2 is needed by (installed) gcc-c++-3.3.2-1
libstdc++ = 3.3.2-1 is needed by (installed) libstdc++-devel-3.3.2-1
[root@Laptop flash]# |
hier raak ik niet wijs uit. waarom hangen daar dan nog weer eens een stapel depedencies aan vast? ik heb alle opties geïnstalleerd in de ontwikkelingsomgeving, dus alle packages betreffende C++ zouden aanwezig moeten zijn.
wie helpt?
bedankt!