Toon posts:

7200rpm schijf koeler nodig??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft mijn Quantum Fireball 20Gb 7200rpm een koeler nodig of is dit overbodige luxe???
Wordt wel redelijk warm, maar kan er geen eitje op bakken....

thnx

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
absoluut onnodig...
draai hier al jaren Maxtor HD's op 7200 rpm en nog nooit ergens last van gehad ..

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Het kan ook verschillen tussen harde schijven. Ik heb namelijk een 7200 RPM Fujitsu en IBM, worden beide niet zo warm (al kan die Fujitsu in de zomer toch vrij heet worden).
Maar ik had ook een 2,1 Gb UW SCSI Seagate Baraccuda 7200 RPM. Dat ding werd dus WEL heet. Heb ook wel es een Micropolis UW 4,3 Gb schijf gehad, ding was in de zomer zelfs wanneer ie buiten m'n computer lag niet meer fatsoenlijk aan te raken.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:36
Ligt aan een aantal factoren.

1. Wat voor kast
2. positie in de kast
3. overige apparatuur
4. hoeveelheid koeling
5. merk harde schijf
6. hoeveelheid gebruik pc/hdd

Warm is ook een heerlijk relatief begrip :) IMHO gewoon kijken hoe warm de schijf wordt, maar een beetje frisse lucht kan geen kwaad op een harde schijf. Voor mijn gevoel blijven harde schijven die gekoelt worden langer leven, ivm uitzetten en krimpen door de warmte.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

keb zelf 3 7200rpm maxtors en nooit problemen gehad. alleen moet je d'r wel voor zorgen dat er lucht om de schijven kan vloeien. dus nooit een 7200rpm schijf tegen een andere schijf aan monteren of in een wisselframe.
ik maakte laatst de fout om een 7200rpm schijf in een wisselframe te monteren. daarna halfuurtje laten draaien en toen was ie zo heet dat ik er m'n vingers aan brandde.