[HP PSC 1110] Scankwaliteit laag?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
Ik heb sinds vandaag de HP PSC 1110 (scanner, printer en copier in 1) gekocht. Dit omdat hij niet veel duurder is al een normale scanner. Ik had hiervoor een oude microtek scanner, die scande goed, maar gebruikte enorm veel processor vermogen, vandaar nu deze USB scanner. Werkt lekker, alleen krijg ik de scans absoluut niet mooi. Als ik een haarscherpe foto scan, krijg ik bijna altijd strepen en rare puntjes....ik scan met 300dpi....vrij normaal lijkt me....

iemand een idee waar dit aan kan liggen? of is het gewoon het apparaat wat voor geen meter scand? zoja....heeft iemand suggesties voor een andere eventueel (kan hem namelijk nog terugbrengen...vandaar)

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ook de scanknop wil niet werken.....denk maar dat ik hem terugbreng.....rotding...die software is ook waardeloos....als ik meer dan 1 foto wil scannen moet ik telkens opnieuw de software starten....duurt eeuwen....en als ik aangeef dat ik meedere foto's heb (wat wel kan) slaat hij die op in zijn geheuegn en bij het loslaten crasht ie...oftewel...alle scans weg...lekker dom is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik heb zelf een PSC 2110.
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/images/psc2110tour/psc2110.jpg.
Dat ding scant wel redelijk. Over der driver heb ik verder geen klachten, scannen van meerdere foto's werkt zonder problemen. Deze dingen zijn te koop voor zo'n 160 euro. Voor voorbeeldjes zie http://thailand.schippersnet.nl die foto's zijn allemaal ingescand met dit apparaat. De foto's zijn wel genomen met een goedkoop fototoestel, dus de afdrukken waren niet haarscherp.

[ Voor 38% gewijzigd door riotrick op 09-01-2004 09:19 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Verkeerde knopje, sorry.

[ Voor 100% gewijzigd door riotrick op 09-01-2004 09:18 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
gebruik jij ook die scansoftware van HP?

ik heb namelijk een scanprofiel aangemaakt, maar op het ene moment gebruikt hij die wel automatisch, maar als ik bijvoorbeeld via photoshop scan, moet ik bij elke foto dat profile laden....erg langdradig op deze manier....

is er geen andere manier om via photoshop eenvoudig meerdere foto's achter elkaar te scannen, waarna deze direct in photoshop terecht komen, zonder het risico te lopen dat ik weer alles kwijtraak, omdat hij ergens iets niet kan plaatsen??

is het bijvoorbeeld mogelijk om andere software te gebruiken hiervoor?

btw...er zit een heel mooi knop je op dat apparaat met SCAN.
via de software heb ik hieraan een scanprofile gekoppeld....so far so good....dus ik op de knopje drukken.....doet ie dus gewoon helemaal niks.....dit zou namelijk de oplossing zijn....maarja...zo heb ik er natuurlijk niks aan....

kan dit misschien komen omdat ik de inktpatronen nog niet geinstalleerd heb? (heb ik bewust gedaan....anders mag ik hem niet meer terugvinden als ie niet bevalt, en aangezien ik hem vooral gekocht heb voor het scannen....). Al heb je mijn inziens geen inktpatronen nodig om te scannen en dus de scanknop te activeren...

[ Voor 37% gewijzigd door Bartez op 09-01-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:50

Padvinder

doet z'n best

edit:
Hij doet het alweer, lama :P

[ Voor 94% gewijzigd door Padvinder op 10-03-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick schreef op 09 januari 2004 @ 09:15:
Ik heb zelf een PSC 2110.
[afbeelding].
Dat ding scant wel redelijk. Over der driver heb ik verder geen klachten, scannen van meerdere foto's werkt zonder problemen. Deze dingen zijn te koop voor zo'n 160 euro. Voor voorbeeldjes zie http://thailand.schippersnet.nl die foto's zijn allemaal ingescand met dit apparaat. De foto's zijn wel genomen met een goedkoop fototoestel, dus de afdrukken waren niet haarscherp.
Dat ding is meer dan twee keer zo duur.

De 1110 is een budget all-in-one waar je niet al te veel van moet verwachten. Dat wil niet zeggen dat de kwaliteit ronduit slecht mag zijn natuurlijk.

Het lijkt me het beste dat er even een pic. gepost wordt ofzo, dat beoordeelt wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Goed, even een scan gemaakt, 300 dpi, van een gewone "vakantiefoto", dus normale kleinbeeldcamera.

Ik heb hem iets geresized, zodat je het overzicht hebt, en ook een detail op originele (scan)grootte erbij. Je ziet duidelijk een soort vage roodachtige strepen lopen op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25558/thumb.jpg

Detail:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25559/thumb.jpg

Dit is waarschijnlijk wat de TS ook bedoelt. Iemand tips over hoe dit te voorkomen? Volgens mij is het de spiegeling van de glanzende foto. Als ik namelijk een stuk kaart scan (stuk minder glanzend) zijn er geen problemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25560/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Padvinder schreef op 10 maart 2004 @ 23:35:
Goed, even een scan gemaakt, 300 dpi, van een gewone "vakantiefoto", dus normale kleinbeeldcamera.
Ik heb er geen last van. Ook een glanzende vakantiefoto, kleinbeeldcamera, ergens daar in de buurt ;) genomen:

Hele foto, geresized naar 800x1200

Uitsnede, niet geresized.

Gescanned op 300 dpi, met sharpening "low", geen nabewerking. Ik ben erg tevreden voor wat het ding gekost heeft. Om serieus mijn foto's in te scannen zorg ik wel voor een goede flatbed of filmscanner.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Mmmm... die van mij was met sharpening "medium"... eens kijken wat ie doet bij "low" :)

Sharpening Low:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25565/thumb.jpg

Sharpening None:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25566/thumb.jpg

Dat maakt dus geen verschil :(

Heb je verder alle instellingen op "auto" staan?

edit:
zie net dat het toch wel wat verschilt... mmm... eens kijken wat ik er nog meer aan kan doen

[ Voor 85% gewijzigd door Padvinder op 11-03-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb behalve resolutie en sharpening niets veranderd (dit soort dingen kun je beter in Photoshop doen vind ik, als je dat tenminste hebt. Anders probeer The Gimp oid).

Dat je de strepen beter ziet als je sharpening gebruikt is logisch, maar dat ze er zijn is imo geen gevolg van instellingen in de software. Artefacten veroorzaakt door de hardware worden versterkt, that's all.

Is er geen onderhoudsroutine waarbij je de scanner kunt "ijken" of zo (net als bij de printkoppen)? Zo niet, zou ik toch overwegen Medion even te bellen als je de scanner tenminste veel voor foto's wilt gebruiken.

Oh, nog 1 ding: je weet zeker dat die foto langs de normale, "chemische", weg is afgedrukt he? Als ie door de centrale "geprint" is zijn dit soort moire-patronen misschien ook wel te verklaren. Pak er even een vergrootglas bij, of scan eens een foto van een paar jaar terug.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

ook met een foto van bijna 4 jaar oud krijg ik strepen. De scanner kan je niet ijken voor zover ik weet...

Ik ga Medion maar eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik heb hem allang teruggebracht.....gebruik nu weer mijn oude COM-poort scanner...duurt ff, maar is nog altijd vele malen beter dan die meuk van HP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, goed om te weten, m'n pa wilde hem meenemen van de Aldi (hi is nu 90 euro daar) maar als ie zo gaar scanned hoeft het niet, dan maar m'n Mustek 6000P (groot lomp antiek stroomvretend bakbeest.. maar oerbetrouwbaar) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:55:
ow, goed om te weten, m'n pa wilde hem meenemen van de Aldi (hi is nu 90 euro daar) maar als ie zo gaar scanned hoeft het niet, dan maar m'n Mustek 6000P (groot lomp antiek stroomvretend bakbeest.. maar oerbetrouwbaar) :Y)
offtopic:
Ik denk dat ie bij de Aldi toch al wel uitverkocht was hoor.. daar heb ik 'm vandaan, maar ik was er woensdag om 8.30 uur. Als je vrijdag gaat hebben ze dat ding echt niet meer :P

Ontopic:
Medion heeft een duur 0900 nummer, dus ik heb ze maar gemaild. D'r zit drie jaar garantie op en strepen door m'n scans vallen imo onder garantie (duidelijk een fabricagefout, ondeugdelijke scanner).

Ik wacht af... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Padvinder op 11-03-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis een duur nummer, maar niet voor een 0900 nummer ;) 15 cpm. Ik heb na lang klooien met dat medion-wlan ding em om zeep geholpen door er een nieuwe firmware in te flashen. Is medion nou zo'n kutmerk of heb ik gewoon pech?

even over die printer waarom zie ik bij computerland.nl en mycom.nl dat de psc1110 USB2.0 is en de psc1350 alleen 'usb' ? Die 1350 moet toch de opvolger zijn? usb2.0 is toch o.a. sneller?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik blij dat hij eerst al uitverkocht was bij de aldi en daarna ook nog s bij scheer en foppen. Nu hebben we een lexmark X5150 voor 150 euro velen malen beter als ik het zo hoor :Y) . Kan gewoon kopieren zonder da de pc aanstaat, afdrukkwaliteit uitstekend en de scankwaliteit ken je op maximaal op 19200 dpi instellen. Ook de drivers werken perfect je ken naar elk programma wat maar te bedenken valt toe scannen, nog geen enkel probleem gehad waar hij overigens nog een jaar de tijd voor mag hebben(garantie). Egt een mooi ding, nog niet veel ervaring met Lexmark, omdat hij ook minder bekend is. Maar wel veel meer kwaliteit voor een veel goedkopere prijs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

19200 dpi klinkt een beetje als de SuperTrustInterpolatedFake (R) technology. :P
Dat naar alle programma's scannen heet TWAIN, kan met een HP ook.

Jij hebt bijna twee keer zoveel betaald voor je apparaat als de TS. Dus "veel meer kwaliteit voor goedkopere prijs" (wat overigens geen correct nederlands is) is een vlieger die hier niet op gaat.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1