Toon posts:

Waarom zo traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config:
Asus A7v dipswitch 1004D >:)
Dondervogel 700@800
128mb pc133
SBlive1024
Toshiba ssm1212 DVD
Philips cd-rewriter 2x2x6 :'(
300watt tower
}:O

Probleem:
*Bij de eerste boot-up wordt mijn DVD speler niet gezien, na een restart wel. :?

*Bestaat er een ideale config van je biossettings voor de Asus A7V?

Post anders hier je bios settings van je A7v.

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Misschien een rare vraag maar:

- Zit je IDE kabel goed in de DVD-speler?
- Zit de powercable goed in de DVD speler?
- Heb je de nieuwste BIOS van de A7V gedownload? (Er is namelijk al een 1005)

Misschien heb ik je wel geholpen. Meestal kijkt men niet naar het meest voor de hand liggende (zoals ikzelf ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar alles zit er goed in! So, what can it be? :?

Ik denk niet dat het aan de bios ligt, misschien wel de firmware van de Toshiba. Maar ik kan op www.toshiba.com geen firmware vinden voor de dvd

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Dit zag ik staan bij de Toshiba site:
Toshiba's CD-ROM and DVD-ROM drives do not require any unique device drivers for Windows '95/'98/2000/NT.
After installing your drive and re-booting, your system should recognize your CD-ROM or DVD-ROM.
Win '95/'98/2000/NT Operating Systems support all Toshiba ATAPI CD-ROM and DVD-ROM drives natively.
Op deze pagina kun je misschien ook nog wat drivers downloaden die misschien zouden helpen:

http://www.toshiba.com/taecdpd/support/drivers.shtml

En dan iets anders. Hoe hoog is de vochtigheid in de kamer waar je computer staat, want als die erg hoog is dan zijn dit soort problemen niet ongewoon.

Misschien moet je ook eens een mailtje naar ASUS schrijven over dit probleem en ook eentje naar Toshiba, misschien weten zij de oplossing, of misschien is het een veelvoorkomend probleem???

Verwijderd

Topicstarter
Vochtigheid wordt geregeld door een apparaat;
Ik weet zeker dat het niet aan de vochtigheid ligt, maar bedankt voor de ingeving!
Aan drivers heb ik trouwens weinig, als ie niet wordt gezien door de bios.
De bios ziet hem pas na een reboot, net als of m'n POST te snel doorgaat waardoor de dvd te laat is. :? Maar dat kan het nooit zijn?!
:?
Ik denk dat ik een FIRMWARE upgrade moet doen, maar waar kan ik die firmware downloaden. Het is een Toshiba SDM1212

Verwijderd

Ik zou zeggen frot er effe een ander DVD spelertje in en kijk dan wat er gebeurt.
*D
En anders voor de firmware deze effe aanvragen bij Toshiba bij de support

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.:P
Pagina: 1