Toon posts:

Diskeeper 8.0.459 Professional probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik Diskeeper 8.0.459 Professional geinstalleerd om mijn schijf van 120GB maar eens te defragmenteren. Ik doe dit eigenlijk heel weinig en het werd ook wel eens tijd want hij werd er niet sneller op. Welnu mijn schijf staat ingesteld op FAT32 en ik heb hem 's middags aangezet. Nu moet ik zeggen dat vrijwel het hele plaatje rood was en dat er dus veel gefragmenteerd was. Na een tijdje is hij bijna klaar maar een heel groot deel is nog steeds rood... :? Je zou toch haast zeggen dat alles blauw moet zijn (wat gedefragmenteerd inhoud).

Daarnaast had ik 13 Gig vrij op mijn HD en daar zijn er nog maar 7 van over, heeft dit programma stiekem 6 Gig opgesnoept, of hoe zit dat?

Ik zit er ook aan te denken om wellicht over te stappen op NTFS omdat mijn schijf redelijk groot is en aangezien er geen verdere partities op staan.

Kan iemand mij helpen met één of meerdere van mijn vragen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Aangezien je de professional versie gebruikt, heb je recht op support. Ik zou de vraag over die 13Gb vrije ruimte waar er nog maar 7Gb van over is, zeker aan hen stellen.

Hier staan overigens ook nog diverse antwoorden op jouw vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 08-01-2004 00:05 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Mijn ervaring met Diskeeper is dat het programma heel snel en goed defragmenteert, echter moet je procentueel gezien wel redelijk wat ruimte vrij hebben om het goed en vlot te laten verlopen. 13 van de 120 gig is niet erg veel, misschien als je wat ruimte vrij maakt dat het beter gaat.

Dat van die 'verloren' 6 gig klinkt wel erg vreemd...

[ Voor 6% gewijzigd door W4rlock op 08-01-2004 00:08 ]

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
oeps..

[ Voor 98% gewijzigd door W4rlock op 08-01-2004 00:08 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
W4rlock schreef op 08 januari 2004 @ 00:05:
Dat van die 'verloren' 6 gig klinkt wel erg vreemd...
Valt wel mee:
After analyzing or defragmenting my NTFS partition, Diskeeper reports that I have less free space as a percentage than I really have. Why is Diskeeper not reporting the correct amount of free space?

The ''Free Space Available for Defragmentation'' message refers to the free space area outside of the 12.5% set aside for expansion of the MFT. For instance, if the ''Free Space Available for Defragmentation'' figure is 17%, the total free space would be around 29.5%. The MFT area is indicated by the green and white striped area in the Drive Map display. Diskeeper doesn’t move files into this area under any circumstances.

Also in some cases, the “free space available for defragmentation” figure may indicate a negative number. This can occur when the total free space is less than 12.5% of the volume’s size and all the “available” space outside the MFT area is filled.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank,

Dus als ik het goed begrijp reserveert hij als het ware ruimte hiervoor waardoor de werkelijke hoeveelheid vrije ruimte eigenlijk anders is...Interessant..

Verwijderd

Ik heb deze versie ook geinstalled, maar hoor er niet erg veel goeds over wbt het uninstallen. Oa dat je na uninstal via Config>Software, het bekende blauwe scherm krijgt na het opstarten. En dat vervolgens de enige optie is je OS er opnieuw op te gooien.
Iemand ervaring hiermee? En als ik het progje eraf wil hebben, wat is dan de veiligste manier omdat te doen? Ik ben nmlk net klaar met het compleet opschonen van mn pc en wil niet weer een onstabiel sys krijgen :'(

EDIT:
Is systeemherstel een goede optie?
En is daarna dan het orginele XP defragprog gewoon van cd te installen, aangezien Diskeeper deze had overschreven?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 01:59 ]

Verwijderd

Ik haal m maar weer ff omhoog :p Ben nmlk wel benieuwd of die overschrijving echt problemen geeft bij uninstallen...
Pagina: 1