Toon posts:

[WinXP] register-keys wissen van een prog na uninstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het kwaad kan om de register-keys te wissen, van een reeds ge-uninstalled emailprogramma (Incredimail), die achter gebleven zijn in het register na de uninstall.

Het probleem is namelijk dat als ik het programma opnieuw installeer, hij alle gegevens van de vorige installatie opnieuw vindt en dat wil ik dus niet.

Ik bedoel dan alleen de keys in het register te wissen, waarvan ik zeker weet dat ze van Incredimail zijn, oftwel dat de naam 'incredimail' in de naamgeving van de te wissen keys voorkomt.

Heb mijn register voor de zekerheid geexporteerd in .reg-files naar een andere pc, zodat ik de huidige situatie iig niet kwijt ben.

Loop ik dan de kans dat mijn computer crasht of iets dergelijks :?

Bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je verkeerde keys verijdert wel natuurlijk. Zeer zorgvuldig zijn. Of een regclean tooltje kan je helpen om inactieve keys p te sporen. Voorbeeld : JV16 Webtools :)Maar zoals je zegt heb je een backup gemaakt dus waarom probeer je het niet even ?

Als 't niet lukt, post hier dan ff de errors die je krijgt :)

Ook had je met de search veel kunnen vinden. Hier staan in iedergeval al wat soortgelijke probleempjes op een rij :

[search=verwijderd programma register opschonen]
[search=register sleutels verwijderd programma]

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 08-01-2004 00:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters