Toon posts:

[XP] Windows loopt vast zonder enige reden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vaag probleem..

Half jaar lang windows xp gedraaid zonder enige problemen. Na dat halve jaar begon het.. Eerst een paar keer vastlopen.. Maar nu gebeurt het elke keer weer..
Soms zonder reden.. Doe ik een paar bewegingen met de muis en alles zit vast.. Enige oplossing? REBOOT.

Ik heb een AMD Athlon 1,2gHz 512MB SDRAM-werkgeheugen een GF 4 MX 440 SE kaart en nog wel wat ander spul maar dat lijkt me niet relevant.

Ik draai Windows XP Professional, NL-versie (versie 2002)..

Heeft één van jullie misschien een idee wat het probleem kan zijn? Heb gisteren een schone XP geinstalleerd en het probleem doet zich nog steeds voor.. Dat kan het dus niet zijn.. Virusje is het ook niet.. Kheb de nieuwste virusscanner+ updates en de full system scan wees 'virusvrij' uit..

Alvast bedankt voor jullie reactie's,

Gert Jan

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dat andere spul lijkt me net heel relevant. Merk en type van moederbord bijvoorbeeld, en overige aanwezige hardware (vooral in PCI-sloten) en je harde schijven/optical drives. Daar zit ook heel snel de oorzaak van een probleem in.

Verder: probeer de drivers van je videokaart en moederbord eens te updaten. Wordt je systeem misschien stabieler van, vooral van de drivers voor je moederbord...

Verwijderd

Memtest al eens gedraaid, klinkt een beetje als een brak reepje geheugen.

Verwijderd

Een suggestie: word de processor te warm omdat de koeler niet goed meer werkt?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:56:
Een suggestie: word de processor te warm omdat de koeler niet goed meer werkt?
Als het goed is gaat je PC dan gewoon uit, hij blijft dan niet hangen.

Bij m'n oude pc was het eerst een gare harde schijf. Misschien is dat het? Ik gebruikte trouwens vroeger altijd Crimson Editor (voor PHP enzo) en dat liet m'n PC soms ook vastlopen :?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:34
klinkt inderdaad als een koelprobleem,

Niet iedere pc zet zichzelf uit als hij te warm wordt... kijk ook of geheugen en andere kaarten hun warmte kwijt kunnen.... en probeer eens een ps2 ipv usb muis... misschien zit het daarin....

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Pastasaus schreef op 07 januari 2004 @ 23:00:
[...]

Als het goed is gaat je PC dan gewoon uit, hij blijft dan niet hangen.

Bij m'n oude pc was het eerst een gare harde schijf. Misschien is dat het? Ik gebruikte trouwens vroeger altijd Crimson Editor (voor PHP enzo) en dat liet m'n PC soms ook vastlopen :?
een hdd op sterven is ook een goeie mogenlijkheid, heb het ook gehad, luister eens goed bij mij hoorde je ff zo'n tikje raakte denk ik die leeskop de plaat of iets anders.
maarjah een schone xp installatie, dan moet het toch aan je hardware liggen, en als je je internet verbinding ff loskoppelt?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Ondanks alle aanmerkingen die er vaak zijn op Windows; het zal echt niet geheel 'zonder reden' vastlopen :)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios gereset.

Ik had een cd-rom en een dvd-rom gekoppelt aan primary master & primary slave en de HDD aan de secondary slave.. Deze heb ik omgeruild..

Geheugenstaafje bekeken, nix mee aan de hand, cpu-koeler doet het goed.

En windows xp nog maar eens opnieuw geinstalleerd..

En het probleem lijkt me verholpen.. Althans, tot op dit moment...

Bedankt voor de suggestie's..

Gert jan

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 01:35
mss domme vraag maar heb je niet je proc overgeklokt.

Daardoor wil die bij nog wel is blijven hangen (zonder reden) in windows

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
rfolkers schreef op 08 januari 2004 @ 16:22:
mss domme vraag maar heb je niet je proc overgeklokt.

Daardoor wil die bij nog wel is blijven hangen (zonder reden) in windows
Dan is de reden dus te zoeken in het overklokken, bv. te hoge temperatuur of instabiele hardware. De oorzaak ligt dan niet bij Windows, maar er is ook dan een reden dat ie vastloopt.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even kleine topic titel edit zodat je topictitel conform de Windows Operated Systems Policy is :)
Pagina: 1