Sinds enkele dagen beschik ik over ADSL van XS4ALL (1024/320), bij de installatie stuitte ik echter op wat problemen.
Hoewel het modem, een Speedtouch 510, zich normaal laat installeren en via een directe verbinding (UTP CAT5, Straight) vanaf een pc (ingesteld op 10MB Half-Duplex) toegankelijk is en tevens het internet toegankelijk maakt, gaat het mis als de switch er tussen wordt gezet.
Als er meerdere pc's zijn aangesloten op de switch kunnen deze elkaar wel vinden maar geen van allen kan contact krijgen met het modem. Heeft iemand enig idee waar het hier aan kan liggen? (Mijn gok is dat het aan de DHCP instellingen van het modem ligt, maar ik zou niet weten wat er mis is aan de instellingen)
Modem : SpeedTouch 510, firmware versie 4.2.3.0.0, Board type ADNT-Q
Switch : Target 10/100Mbps, 8 ports, MDI/MDIX crossover detectie
Media : 4 x CAT 5 UTP Straight
Abo : XS4ALL 1024/320
Overig : 3 PC's aangesloten
Iedere hulp is hartelijk welkom, bij voorbaat dan ook hartelijk dank.
Hoewel het modem, een Speedtouch 510, zich normaal laat installeren en via een directe verbinding (UTP CAT5, Straight) vanaf een pc (ingesteld op 10MB Half-Duplex) toegankelijk is en tevens het internet toegankelijk maakt, gaat het mis als de switch er tussen wordt gezet.
Als er meerdere pc's zijn aangesloten op de switch kunnen deze elkaar wel vinden maar geen van allen kan contact krijgen met het modem. Heeft iemand enig idee waar het hier aan kan liggen? (Mijn gok is dat het aan de DHCP instellingen van het modem ligt, maar ik zou niet weten wat er mis is aan de instellingen)
Modem : SpeedTouch 510, firmware versie 4.2.3.0.0, Board type ADNT-Q
Switch : Target 10/100Mbps, 8 ports, MDI/MDIX crossover detectie
Media : 4 x CAT 5 UTP Straight
Abo : XS4ALL 1024/320
Overig : 3 PC's aangesloten
Iedere hulp is hartelijk welkom, bij voorbaat dan ook hartelijk dank.