Toon posts:

probleem met delen (RPC$) in windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met het delen van m'n mappen/schijven in windows xp.
Hiervoor had ik het nooit, en ooit hiervoor heb ik het opgelost, maar ik weet niet meer hoe |:( . (te lang geleden 8)7 )

Ik zit met inmiddels 5 pc's op een netwerk d.m.v. een router. We hebben allemaal internet en netwerk. Ik kan op de gedeelde mappen van andere pc's kijken, maar vanaf andere pc's kan ik niet in de mappen van m'n eigen pc komen. Elke keer als ik m'n pc vanaf het netwerk wil benaderen, krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben toegang tot m'n pc te krijgen (vanaf een andere pc op het netwerk). En een melding die ik dus nu altijd heb, is dat ik het "RPC$" wachtwoord moet invoeren. Ik zou geen wachtwoord weten, want ik heb niks ingesteld. Ik heb al gekeken bij gastaccount, ik heb zelf bij mappen machtigingen ingesteld dat "iedereen" mijn gedeelde mappen alleen kan lezen. Ik heb verschillende services aan en uit gezet, maar niks wil baten. Elke keer blijft die RPC$ wachtwoordscherm terug komen als ik vanaf een andere pc mijn computer wil benaderen (wegens gedeelde muziek/filmmappen etc).

Wie kan mij de gouden tip geven hoe ik die RPC$ uit kan schakelen, zodat ik normaal mappen kan delen op het netwerk.
Ik denk dat het een kwestie is van een instelling, maar waar????? :?

Alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 22:43 . Reden: foutje ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zet je firewall eens uit :) ...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:39:

Hiervoor had ik het nooit, en ooit hiervoor heb ik het opgelost
[mierenneukmod]
Waarom los je het op, als je het probleem nooit hebt gehad }) ;) >:)
[/mierenneukmod]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
deel eens wat mappen en zet gast-account aan, verder is hier een faq voor geschreven :X

FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 28% gewijzigd door Pinyin op 08-01-2004 10:53 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bedoelt waarschijnlijk IPC$ ipv RPC$ ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
TrickShot schreef op 08 januari 2004 @ 08:55:
[...]

[mierenneukmod]
Waarom los je het op, als je het probleem nooit hebt gehad }) ;) >:)
[/mierenneukmod]
Hee goed gezien!!! :D, ik bedoel dus dat ik ooit hiervoor het probleem had en toen opgelost en verder heb ik hier niet meer mee te maken gehad...

De firewall van windows staat standaard al uit bij mij, die zit in de router en werkt goed, zonder dat ik beperkingen heb met internetten en delen enzo..

Het kan idd ook IPC$, dan heb ik me iets vergist, ik moet nog ff kijken wat ie pcies aangeeft, ik heb netwerkkaart en verbinding van de pc afgegooit om het proberen opnieuw in te stellen/ op te lossen, maar dat heeft niet geholpen; ik kan nu helemaal geen mappen/hdd of printers meer delen, het is verdwenen. En dat terwijl ondersteuning voor delen van bestanden etc wel aan staat in eigenschappen bij netwerk.... :? het wordt steeds raader... :|

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zoals al is gezegt, Gast account aanzetten, of de user die op de pc is aangelogd, dat username/password ook aanmaken op de pc waar je op probeerd aan te loggen.

Als je het laatste doet, hoef je niet het Gast account aan te zetten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Zijn het allemaal XP's? Want in Win9x kreeg je dit ook als je geen gelijknamige account had op beide pc's.
Pagina: 1