Philips DVDR 70

Pagina: 1
Acties:

• maarten_85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week de Philips DVDR 70 dvd-recorder gekocht.
Het is een erg mooi apparaat, maar het beeld en het geluid lopen niet synchroom met elkaar. Er zit ongeveer 0,1 seconde (of misschien nog wel minder...) verschil tussen geluid en weergave van het beeld. Hierdoor heb ik continu het idee dat ik naar een Tel Sell reclame kijk. :|
Het probleem doet zich zowel voor met zelfopgenomen dvd's van tv uitzendingen als met 'echte' dvd's van films en concerten.

Het apparaat is als volgt aangesloten:
De kabelaansluiting komt binnen bij de dvd-recorder. Vervolgens loopt het tv signaal, via het apparaat, met een aparte kabel verder naar de tv.
Ook loopt er een scartkabel van de recorder naar de tv.
Het geluid loopt via de recorder dmv van tulpenstekkertjes naar m'n radio.

Ook een gehele reset van de recorder hielp niet.

Is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door maarten_85 op 07-01-2004 22:25 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 20:43

Wildfire

Joy to the world!

Voer eens, voor de zekerheid, een firmware upgrade uit.

Firmware: http://www.p4c.philips.co...01/dvdr70_001_fus_eng.zip

Eerst de uitleg (dit dus) lezen!

De DVDR70 van mijn vader en die van m'n ooms hebben er iig geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 07-01-2004 22:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maarten_85
  • Niet online
Bedankt voor de tip.
Ik ga morgenochtend even kijken of 't werkt.

• maarten_85
  • Niet online
Ik heb de firmware gedownload. Maar wanneer ik kijk wanneer deze voor het laatste gewijzigd is is dat 1 en 2 juli 2003. De versie die al aanwezig is op m'n recorder is van 29 oktober 2003 of van 26 september 2003.
Het lijkt me dus dat die update weinig zin heeft. Ik ben trouwens ook bang dat na die update de garantie vervalt.
Ik ga vanmiddag wel langs de winkel om daar tot een oplossing te komen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:10

Wallie

Herr

maarten_85 schreef op 08 januari 2004 @ 08:00:
Ik heb de firmware gedownload. Maar wanneer ik kijk wanneer deze voor het laatste gewijzigd is is dat 1 en 2 juli 2003. De versie die al aanwezig is op m'n recorder is van 29 oktober 2003 of van 26 september 2003.
Het lijkt me dus dat die update weinig zin heeft. Ik ben trouwens ook bang dat na die update de garantie vervalt.
Ik ga vanmiddag wel langs de winkel om daar tot een oplossing te komen.
De garantie zal er niet door vervallen, dat vervalt bij een moederbord ook niet als je de bios flashed. Misschien was het updaten zelf wel op eigen risico, maar als het goed gaat blijft je garantie gewoon intact.
(is waarschijnlijk ook het eerste wat philips je zou aanraden als je hun belt "update de firmware maar eens").

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 20:43

Wildfire

Joy to the world!

Wallie schreef op 08 januari 2004 @ 08:24:

[...]

(is waarschijnlijk ook het eerste wat philips je zou aanraden als je hun belt "update de firmware maar eens").
Klopt. Ik -en twee ooms van mij- hebben allemaal problemen met de DVDR70. Hij loopt regelmatig vast en doet wel vaker rare dingen. Ik heb Philips hierover gemailed en die gaven aan dat ik de firmware maar moest updaten. Maar ja, dat had ik dus al gedaan en de problemen bleven.

Wat dat betreft is de DVDR70 niet echt een goede recorder.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Zojuist een DVDR70 bij de Kwantum gekocht. Lekker voordelig voor 249 euri. Het enige wat niet werkt is SHOWVIEW. Ook niet na de meest recente firware update. Hij support wel VIDEO PLUS+, maar daar hebben we hier in NL niks aan (engels systeem).

Iemand enig idee hoe de VIDEO PLUS+ kan worden omgekat naar SHOWVIEW?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:12
Welke kwantum was dat ??

Hier in omgeving hadden ze niets meer bij kwantum. :(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had je daar al antwoord op gegeven, podxt, in het topic met de aanbiedingen van Aldi/Lidl/bouwmarkten. Ik quote mezelf nog ff:
Grrrrrene schreef op 02 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

>>> Iemand enig idee hoe de VIDEO PLUS+ kan worden omgekat naar SHOWVIEW?

Dat kan niet, ik weet er alles van, heb op m'n werk menig ontevreden klant gezien die hem terug heeft gebracht naar Kwantum en een Nederlandse versie heeft gekocht, deze DVD recorders komen nml uit Engeland waar ze geen showview kennen, zit ook geen NL handleiding bij toch? Bij de Mediamarkt haal je hem voor 20 euro meer, maar dan met showview en NL handleiding. Ik vind het maar misleidend.
Je hebt dus een UK versie gekocht zonder showview, dat zit er gewoon niet op en kan er ook niet op komen te zitten. Er zat als het goed is ook geen NL handleiding bij, dat had al een belletje moeten laten rinkelen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Nu kan ik je verklappen dat showview ook niet gaat werken. Is nl. zelfs een actiegroep voor opgericht vorig jaar die boos warend at de technisie bij de omropeen zo lui zijn met het aangeven van de juiste programmas op de juiste tijden dat video's en dergelijk met showview deze funcite niet konden gebruiken...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, ik weet niet of dat destijds nog fout zat, maar hier werkt showview prima hoor, 'k heb een JVC DR M10 B DVD recorder en een Funai videorecorder, beiden met showview, maar de tijden kloppen precies met de gids :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb hem ook voor 249 bij Kwantum gekocht. Ze hadden er nog één :X
Regio-vrij maken: http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Philips+DVDR+70
Maar lees eerst de reacties!

Ik heb btw ook een Engelse versie denk ik maar er zat wel een kopie van de NL handleiding bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 10:28 ]

Pagina: 1