Toon posts:

Image maken met ghost 2k2, hoe ? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok , klein probleempje :

ik heb net een verse installatie van windows xp uitgevoerd , en alle updates geinstalleerd .

Nu wil ik hier een image van make , dit doe ik met norton ghost 2002

Eerst en vooral heb ik een boot-diskette gemaakt :
boot disk with cd-r/cd-rw , lpt and usb port (deze is voor de image op een andere partitie te kunnen zetten)

Het probleem is dat wanneer ik nu met de diskette opstart , alleen de image kan branden op cd of op diskette zetten.

Wat heb ik nu eerst gedaan : op cd zetten , en die image is maar 65mb groot.

Normaal zou ik die image toch op mijn partitite(e:) moeten kunnen zetten want die heb ik daar speciaal voor aangemaakt.

Is het normaal dat die image maar 65 mb groot is en hoe komt het dat ik alleen maar die image op cd kan branden of op diskette ,maar niet op mijn partitie ?

wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Kun je eens wat meer gegevens geven.

Welk OS en hoeveel mb van je harddisk is in gebruik.
Hoeveel Partities heb je.

Verwijderd

Als de partitie waarop je de image wilt zetten NTFS is zou je er FAT32 van kunnen maken. De versie van Norton Ghost die ik altijd gebruik kan in ieder geval niet wegschrijven op een NTFS-partitie

Verwijderd

Topicstarter
het is een harde schijf van 80 mb en een partitie van 10gig
Het is een verse installatie van win xp
nu wil ik van die harde schijf van 80 waar win xp op staat een image maken en die op de partitie van 10gig zetten.

ten eerste zie ik die partitie(e : ) niet staan bij norton , alleen branden op cd en op diskette.

Heb ik em maar gebrand en nu is ie 65mb groot.

normaal ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

titel even van CAPS ontdaan, en even wat duidelijker gemaakt :)

En welkom op GoT btw :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Is je 10 Gb partitie een NTFS partitie maak hier dan een FAT32 partitie van.

Dit kun je doen met Partition Magic als je de data wilt behouden
Mocht der nog geen data opstaan formateerd deze dan opnieuw maar dan als fat

Verwijderd

Topicstarter
ok da gan ik is proberen , maar is dat normaal dat die image maar 65mb groot is met een verse installatie ?

Want ik had laatst nog een image willen maken van mijn harde schijf op cd toen er ongeveer 74gig volstond en toen was die wel zoiets van een 70cd' s groot ...

Verwijderd

Topicstarter
en dank u momania :)

Verwijderd

Nee het is niet normaal dat die image 65 mb groot is. Een kale win xp image is al gauw 800 mb groot

Verwijderd

Ten eerste Branden via norton ghost is nooit aan te raden!

Ten tweede DOS werkt alleen met FAT32 Partitie's!

Dus als je een ghost wil maken moet je 1 partitie hebben die fat 32 is. en daar de ghostfiles op laten zetten. 4gb is meer als genoeg voor een ghost!

en dan moet je Ghostpe -split=690 gebruiken zodat Norton ghost de ghost opdeeld in meerdere delen van 690 mb zodat je em in windows op cd kan branden! ;) of eventueel op DVD en als je slim bent maak je die cd's Bootable!
Pagina: 1