PoPfile werkt met x-headers en "buckets" Outlook verbind dus met Popfile als een soort "proxy". Daarna de Rules Wizard alles met x-header-spam naar de spam bak
K9 werkt volgens hetzelfde principe. Klein nadeel is dat je je accounts bij Outlook 2003 handmatig moet instellen (i.t.t. Outlook Express), maar die spamfilters zitten allemaal nog een een 'vroeg' ontwikkelingsstadium (is er eentje ouder als een jaar?) dus het is een kwestie van tijd dat dit in orde komt. De essentie werkt bij K9: spam filteren zonder al te veel interactie van de gebruiker.
Als ik die spam filter op "high" ofzo zet dan haalt hij er heel veel uit... weet niet in percentages... Ik heb wel een klein lijstje geimporteerd.
Overigens is er ook een update beschikbaar voor deze spam filter, zie ms-website
De spamfilter bij Outlook staat bij mij op 'normaal' omdat ik anders vrees dat er misschien valse positieven bij zouden zitten. Bij Hotmail (ook van MS) heb ik dat toch.
De spam-update heb ik al binnengehaald, ja. Laten we hopen dat de spam-filtering van Outlook er op vooruitgaat (een zelf-lerende filter zou geweldig zijn) dat een tweede programma zoals K9 of Popfile niet meer nodig is.
P.S. De precisie van K9 is bij mij vandaag naar 98,7% gegaan.