Compaq Proliant 3000 problemen met voeding

Pagina: 1
Acties:

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Heeft er toevallig iemand kennis over voedingen van compaq proliant 3000 servers? Van m'n werk een computer mee naar huis mogen nemen omdat de voeding het al een hele tijd niet doet. Een nieuwe voeding wilde men niet meer kopen, die schijnen nog steeds behoorlijk duur te zijn, dus mocht ik het beestje meenemen.

Probleem is als volgt: Op het moment dat ik de stekker in het stopcontact steek lijkt het in eerste instantie alsof de PC wil starten. Echter, achter op de voeding begint een geel/oranje lampje te knipperen. Dan lijkt de voeding weer een poging te doen om op te starten (er begint iets te ratelen, en als dat gebeurd gaat het gele lampje weer uit en brandt alleen het groene lampje). Maar na een paar seconden begint het gele lampje weer te knipperen.

Het display aan de voorzijde van de machine brandt echter wel en toont de versie van de firmware. Het reageert echter niet op de de knoppen. De ventilatoren draaien overigens ook niet!

Ben al even aan het zoeken geweest op google en de compaq (HP) site maar kom eigenlijk alleen maar links tegen die verwijzen naar 'koop hier uw spare parts' of 'tweede hands onderdelen'. Ook op tweakers tot heden niets gevonden?

Heb trouwens gezocht op compaq, proliant, 3000, 306592B21 (Spare part ID) en PS4060 (typenummer). Misschien zoek ik op de verkeerde termen?

Heeft er misschien iemand ervaring met dit probleem (en een oplossing ;) ) of heeft iemand misschien een linkje over hoe de voeding door te meten? Ik heb hier wel de benodigde spullen maar wil niet zomaar op random pinnnetjes gaan meten.

Alle hulp is welkom :) het zou namelijk wel erg mooi zijn als we die server weer aan de praat zouden krijgen. (Zonder 300$ uit te geven aan een nieuwe voeding)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
*klein kickje omhoog*

Verwijderd

Test de voeding eens los van het systeem door de power-on en ground te verbinden terwijl de voeding voldoende belast wordt. Zie oa: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Mocht jouw pinout niet op die pagina staan, post dan meer info over die voeding:
- welke connectoren zitten eraan?
- wat is de kleurcode op de connectoren?
- foto's?

Heb je de voeding al opengehad en visueel/met de neus geinspecteerd?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 05:35 ]

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 05:33:
Test de voeding eens los van het systeem door de power-on en ground te verbinden terwijl de voeding voldoende belast wordt. Zie oa: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Mocht jouw pinout niet op die pagina staan, post dan meer info over die voeding:
- welke connectoren zitten eraan?
- wat is de kleurcode op de connectoren?
- foto's?

Heb je de voeding al opengehad en visueel/met de neus geinspecteerd?
Volgens mij staat mijn 'pinout' er niet bij. Ik had de voeding open gemaakt om te kijken of er niet iets (zichtbaar) was doorgebrandt, de foto's:

De binnenkant van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.zqcentral.com/downloads/server/compaq/compaq1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zqcentral.com/downloads/server/compaq/compaq2.jpg

De achterkant van de voeding (De pinnetjes):
Afbeeldingslocatie: http://www.zqcentral.com/downloads/server/compaq/compaq3.jpg

De server waar de voeding (hotswapable) in moet:
Afbeeldingslocatie: http://www.zqcentral.com/downloads/server/compaq/compaq4.jpg

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Probeer eens te achterhalen of die 12cm fan wel gaat draaien _in_ de voeding, dan zou het nl. een warmte probleem kunne zijn, daarnaast ziet op foto 1, dat middelste gele blok van de 3 er niet helemaal jofel uit.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Die Fan heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. In deze voeding zit een hoop intelligentie. Wordt oa voor een gedeelte aangestuurd via het systemboard. Als ik niet nog goed weet, is een knipperend geel lampje op de achterkan idd een defecte voedig.
De voedingen zijn idd bijna niet te betalen. maar je kan eens op Marktplaats.nl kijken. Regelmalig worden hier proliant 3000 servers aangeboden voor vrijweinig geld. Alle Proliant 3000 server hebben de zelfde voeding, dus zoek ze zal ik maar zeggen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Rolfie schreef op 12 januari 2004 @ 21:47:
Die Fan heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. In deze voeding zit een hoop intelligentie. Wordt oa voor een gedeelte aangestuurd via het systemboard. Als ik niet nog goed weet, is een knipperend geel lampje op de achterkan idd een defecte voedig.
De voedingen zijn idd bijna niet te betalen. maar je kan eens op Marktplaats.nl kijken. Regelmalig worden hier proliant 3000 servers aangeboden voor vrijweinig geld. Alle Proliant 3000 server hebben de zelfde voeding, dus zoek ze zal ik maar zeggen.
Lol :)
* Kippenijzer kijkt achterom naar 7 pl voedingen
Ik ken de voedingen wel jah :) Die dingen zijn idd intelligent en letten onder andere op oververhitting. Maar zie nu inderdaad dat de fan aan de zichtbare kant zit (in plaats dat ik daar nou effe eerder naar had gekeken) en dat het dus niet zal zijn. Houd ik het bij het middelste gele blokje wat wat lichte brandsporen lijkt te vertonen...

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 12 januari 2004 @ 23:35:
[...]

* Kippenijzer kijkt achterom naar 7 pl voedingen
Ik ken de voedingen wel jah :) Die dingen zijn idd intelligent en letten onder andere op oververhitting. Maar zie nu inderdaad dat de fan aan de zichtbare kant zit (in plaats dat ik daar nou effe eerder naar had gekeken) en dat het dus niet zal zijn. Houd ik het bij het middelste gele blokje wat wat lichte brandsporen lijkt te vertonen...
Kleine schop en update.

Ik heb de ventilator een goed bekeken en voor de zekerheid zelfs vervangen met een andere (compaq, zelfde partnr) ventilator. In beide gevallen niks.

Daarnaast heb ik het middelste gele blokje (de trafo) nog eens goed bekeken maar volgens mij is die bruine prut geen brandsporen maar iets van de lijm. De andere blokjes hebben het ook alleen iets minder duidelijk. Ik heb inmiddels ook de condensators nog eens goed bekeken en het lijkt er op alsof die nog allemaal goed zijn.

Na veel 'klooien' wel iets anders opgemerkt: Nadat ik stroom op de voeding zet lijkt het even alsof hij 'iets' wil gaan doen. Het lampje knippert dan niet meteen. Dat duurt een seconde of twee drie (van binnen tikt de voeding zachtjes??) en dan begint het lampje te knipperen en houdt het getik op.

Het lijkt dus alsof de voeding wel start maar er daarna achter komt dat er iets niet goed zit?

Verwijderd

Ik heb zelf hier een 19" uitvoering van een Proliant 3000 en deze doet precies hetzelfde met de voeding als de (voor de 19" versie) bovenklep er niet op zit. Er zit een kleine schakelaar op de smalle plaat en de grote plaat (vlak bij de display). Deze moet ingedrukt zijn wil het systeem starten. Plak deze even af met wat plakband en waarschijnlijk start ie dan wel. Het kan een seconde of 4 duren voordat het systeem pas echt doorstart overigens. B)

• Kippenijzer

Kippenijzer

offtopic:
TS : Heb je sjaaq123's oplossing al geprobeerd en hielp dat? Anders moet ik je maar eens gaan mailen nav je bod op marktplaats ;P

• 4MULA
  • Laatst online: 10-12-2023
hier kan je hem kopen!

www.qualityspares.nl

Hebben er 1 refurbished liggen

I

Verwijderd

Heb ook wel eens zo'n probleem gehad, dat het display wel beeld gaf maar de rest helemaal dood was. Toen bleek de 12v kaduuk te zijn, en alleen de 5v nog te werken. Gelukkig zat er een onderhoudscontract op, dus na 3x een monteur langs te zien komen was het probleem eindelijk opgelost (1e x verkeerde mobo meegenomen, 2e x goeie en toen bleek het dus niet aan mobo maar aan voeding te liggen :) )

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 07 februari 2004 @ 21:48:
offtopic:
TS : Heb je sjaaq123's oplossing al geprobeerd en hielp dat? Anders moet ik je maar eens gaan mailen nav je bod op marktplaats ;P
Ik ga het straks (vanavond laat) proberen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
RobzQ schreef op 09 februari 2004 @ 14:54:
[...]

Ik ga het straks (vanavond laat) proberen.
Ik verwacht dat dat het niet is. Het knipperende lampje is een andere error melding. en niet de coverlock zoals genoemd wordt

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Rolfie schreef op 09 februari 2004 @ 19:36:
[...]

Ik verwacht dat dat het niet is. Het knipperende lampje is een andere error melding. en niet de coverlock zoals genoemd wordt
Fout. Het knipperende lampje bleek wel veroorzaakt te worden door de coverlock. Met de schakelaar (coverlock) ingeduwd kom ik al een stukje verder. Het knipperen stopt na enkele seconden en het lijkt erop alsof het moederboard stroom krijgt (Diverse LEDjes lichten op).

Echter.. Een van die ledje knippert rood: board temp.
Ik blijf vermoeden dat het de voeding is want we hebben d'r ooit een nieuwe (tijdelijke om de data van de server te halen) in gehad en toe werkte alles naar behoren.

Ik vermoed nu een of andere temperatuur sensor in de voeding..

Pagina: 1