Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPAQ 3970 + Emtac GPS JAQ + TomTom2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me dus een iPAQ 3970 aangeschaft met een Emtac GPS JAQ, zo'n sleeve GPS waar je iPAQ inglijdt. Ik heb TomTom 2.24 erop geinstalleerd, en dat werkte initieel vlekkeloos, maar de laatste tijd heb ik een probleempje.

Wanneer ik de iPAQ+GPS in de wagen opstart, fixt ie altijd vrij snel met satellieten en heb ik m'n positie, snelheid, windrichting etc als ik GPS Status opvraag, maar het navigator scherm in TomTom zelf blijft aangeven GPS Positie Onbetrouwbaar...
Normaal als ie fixt dan krijg je in TomTom automatisch een kaartje met je positie op de kaart aangegeven, maar nu krijg ik dat dus niet meer...
Toen ik upgrade naar TomTom 2.24 heb ik nochtans tegelijk geupgrade naar GPS Software 2.08.

Het moet dus ergens liggen aan de verbinding tussen de GPS Status module en TomTom2 zelf...? Aangezien de status van de GPS, positie en snelheid, wel in orde zijn omdat fixt...

iemand een ideetje?

muchos gracias

Verwijderd

Topicstarter
al iets opgeschoten...

gps fixt dus nog steeds zeer snel, maar geen beeld op tomtom...

ik laat hem altijd starten in navigator scherm, maar eens gps fixt dan blijft aantal satellieten rechts onder 0, als ik nu even bij eigenschappen "verberg kaart" doe, zodat je met pijltjes navigeert dan staat het er plots wel, 5 sats... als ik dan "toon kaart" doe, heb ik onmiddelijk de kaart met de juiste actuele locatie...

vroeger deed ie dat altijd onmiddellijk zelf, nu niet meer dus...

je kan dus niet zonder eerst ff zo iets te doen starten met adres in te geven want ie denkt dattie geen fix heeft met satellieten terwijl de gps module zelf in tomtom zegt van wel ...

iemand enig idee aub?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 01:30 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier exact hetzelfde probleem, weliswaar met een ipaq 3630 met daarop Pocket PC 2000. Een maatje van mij heeft dit ook met een HP Jornada 586 met Pocket PC 2002

Er zullen vast meer mensen zijn met dit probleem als ze upgraden naar Tom Tom 2.24.

Wie o wie, helpt ons allemaal uit de brand?