Toon posts:

Ervaring met Acer AL1714 (17" tft)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan een nieuwe Acer AL1714 kopen voor 285 euro's (wegen faillissement). Ik heb even op verschillende zoekmachine's, hardware sites,fora etc gezocht naar een review of ervaring, maar tot mijn grote verbazing kon ik geen enkele site vinden.

De link van specificaties: http://global.acer.com/products/monitor/1_series.htm#

Ik weet zelf weinig van tft schermen af, maar er zit volgens mij geen dvi aansluiting op. Is dat heel erg? Is deze monitor geschikt voor gaming?

BvD
Jasper

*trouwens mn eerste bericht _/-\o_

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

response time : 14ms.
dus zeker geschikt.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Welkom op GoT ice-pinguin! :)
Acer is een prima merk wat tft schermen betreft en voor die prijs kan je er sowieso geen buil aan vallen! Zo te zien is het trouwens een heel snel scherm. Echt een koopje! :P

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 10:59
Ik heb hem gisteren toevallig gekocht leuk schermpje (ik heb hem voor 300 gekocht) en volgens mij was de reactie tijd 16 ms ??!!?? maar dat kan ik ook mis hebben

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Donnie Darko schreef op 08 januari 2004 @ 09:58:
Ik heb hem gisteren toevallig gekocht leuk schermpje (ik heb hem voor 300 gekocht) en volgens mij was de reactie tijd 16 ms ??!!?? maar dat kan ik ook mis hebben
Ook al voor die prijs? :? Waar halen jullie zulke mooie tft schermen voor de prijs van een 15"??? :9~

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor gekocht, twee zelfs, en ze zijn toppie:-) Geen dooie pixels of iets. Beide waren 285 per stuk :Y)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:52:
Ik heb de monitor gekocht, twee zelfs, en ze zijn toppie:-) Geen dooie pixels of iets. Beide waren 285 per stuk :Y)
Dan heb je mzzl gehad, bij mij op t werk hebben we die rot dingen al heel vaak terug gehad. lees: dagelijks :(

Allemaal dode pixels of wat anders, echt brak :r

..::System Specs::..

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Mijn buurman heeft volgens mij dezelfde. 't Is echt een basismodel, dus geen DVI, speakers, etc....

Beeldkwaliteit is wel ok. Mooi scherp beeld. Let echter wel op dode (sub)pixels. Bij mijn buurman zit er een continu blauwe pixel in het midden van het scherm.

Ik weet niet wat de policy is van Acer m.b.t. dode (sub)pixels. Ik zou dit eerst uitzoeken alvorens tot aankoop over te gaan. Ik neem tenminste aan dat het scherm gewoon nieuw in doos is (en dus met garantie (van Acer))?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik dacht dat ik ooit op tomshardware gelezen had dat acer een ramp was met dode pixel garantie, ging over een 19" die pas omgeruild werd bij 10 compleet dode pixels.
maar die kans is wel heel erg klein natuurlijk.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
johnny.xxx schreef op 10 januari 2004 @ 20:03:
ik dacht dat ik ooit op tomshardware gelezen had dat acer een ramp was met dode pixel garantie, ging over een 19" die pas omgeruild werd bij 10 compleet dode pixels.
maar die kans is wel heel erg klein natuurlijk.
als ik de specs kijk ,lijkt mij dit een heel erg mooi scherm, zeker voor het geld! :9~
ik begin ook wel geinteresseerd te raken in dit scherm, wilde eerst wat hoger in de prijsklasse zitten, maar dit is wel een heel mooi koopje!

Zat eerst te denken aan een prophetview 920 pro dvi of een IIyama ProLite E431S-B.

zeer zeker betere schermen, maar minder voor me portomonee, vandaar lijkt mij die acer wel wat :p

owja dode pixel heb je eigenlijk altijd wel een kans op, daar zijn dan ook wel de garanties voor, gewoon een beetje geluk hebben, maar een dikke blauwe stip midden op je scherm is natuurlijk wel heel vervelend :/

[ Voor 15% gewijzigd door Dnc1n op 10-01-2004 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 2 gekocht en beide zonde dode (sub)pixels, maar kan zoiets zomaar ontstaan?

Garantie ben ik namelijk niet helemaal zeker over, want ze zijn nieuw (verzegelings sticker etc) maar het is van een particulier gekocht. Je aankoopbewijs is bewijs van aankoop, die ik dus niet heb.

Weet iemand of ik toch garantie heb??

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde of ik zonder aankoopsbewijs over heel het beeldscherm nog garantie heb. Vragen fabrieken daar naar? Kunnen dode pixels uit het niets ontstaan? Dus als je bij aankoop geen dooie pixels hebt en een week later wel, kan dat?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zelf heb ik de Acer AL1721.
Response van 16ms, ver gewoon topdingetje. Alleen jammer dat hij alleen wit leverbaar was :(

• Roelant
  • Niet online
Ik twijfel zelf een beetje tussen de Acer AL1731m en de Iiyama E431S-S. De laatste is iets goedkoper en heeft iets betere specs, maar de alu behuizing van de Acer trekt me wel, en bovendien schijnt die specifieke Iiyama op het moment moeilijk leverbaar ("levertijd onbekend") te zijn :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:23:
Garantie ben ik namelijk niet helemaal zeker over, want ze zijn nieuw (verzegelings sticker etc) maar het is van een particulier gekocht. Je aankoopbewijs is bewijs van aankoop, die ik dus niet heb.
Ik kan een nieuwe Acer AL1714 kopen (wegen faillissement).
leg mij eens uit hoe deze 2 zinnen gelezen moeten worden ....

hoe zuiver is die koffie :?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Roelant schreef op 15 januari 2004 @ 20:01:
Ik twijfel zelf een beetje tussen de Acer AL1731m en de Iiyama E431S-S. De laatste is iets goedkoper en heeft iets betere specs, maar de alu behuizing van de Acer trekt me wel, en bovendien schijnt die specifieke Iiyama op het moment moeilijk leverbaar ("levertijd onbekend") te zijn :?
Als je het maar laat, die Iiyama wil ik ook :+ . Alhoewel die Acer er idd ook wel 'game-baar' uitziet, en volgens de pricewatch de prijs ook wel meevalt.

edit: Deze Acer 1721 is ook wel leuk :) en deze heeft en DVI en analoog.

[ Voor 12% gewijzigd door SlinkingAnt op 15-01-2004 22:39 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Roelant
  • Niet online
Nah, ik ben geen gamer, dus dan is de AL1731m meer dan genoeg, en vind 'm persoonlijk ook iets mooier vormgegeven dan de Iiyama. Hem ook iemand gesproken die erg tevreden was over de Acers (en oa. ervaring heeft met dat specifieke model), dus denk dat dat 'm uiteindelijk toch wel zal worden :).

offtopic:
En dan is de Iiyama je natuurlijk van harte gegund :P

Verwijderd

Mooie monitor, maaaaaaaaaaaaaaaaar bij het opstarten blijft het scherm zwart met een venstertje waarin staat dat "input not supported" totdat XP opstart en dan zien we weer beeld.
Dus het opstart gedeelte gaat aan de monitor voorbij. (niet erg, maar zo kom je dus nooit meer in je bios)

gr. John

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
IIyama is gewoon te leveren bij www.pcglobe.nl , daar heb ik de mijnes ook vandaan, blijf alleen bij mijn standpunt wat de acer betreft. We kregen ze te vaak terug!

..::System Specs::..

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Waar halen jullie die AL1714 in godsnaam voor 300 euries vandaan?!?

Ik heb al gezoch maar de goedkoopste die ik vond was 385 euries :(

Please help me!

Want ik wil dat scherm ook wel voor die prijs!!

Thanx anyway

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
Mij oog viel ook zojuist op dit scherm. Al wat meer mensen met ervaring? Hoe is hij bijvoorbeeld in vergelijking met de IIyama ProLite E431S-B? Die wilde ik ook kopen in eerste instantie, maar die is a) nergens leverbaar en b) toch een stukkie duurder dan deze IIyama. Heeft deze TFT geen irritante dither (zoals mijn Q17 nu heeft)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
Niemand ervaringen verder?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1