Toon posts:

[Hardware] Computer doet laatste tijd raar!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC, die het altijd goed heeft gedaan, doet de laatste tijd heel erg vaag.
Ik kan er maar niej achter komen waarom.

Ik zal ff alles uitleggen (is best veel lezen hoor :) )

Voor dat ik naar school ging was alles goed, ik deed me monitor uit en speakers uit en ging gewoon naar school.
Toen ik terug kwam van school toen zag ik de Bootscreen staan (eerste wat je ziet als PC aangaat dan)
Dus ik gewoon wachten en wachten maar er gebeurde nix.
Dus ik opnieuw starten, weer het zelfde. Zo een paar keer achter elkaar maar hij ging gewoon niej verder.

dus ik bij het starte op F8 drukken, veilige modus kiezen.....deed het ook al niet :?

ik daarna naar de scherm waar je je besturings systeem kunt kiezen en tot mijn grootste verbazing, stond niet mijn normale Windows XP Pro, maar er stond:
Windows XP Media Centre Edition :? 8)7 heel vaag jah......(aangezien die nog door weinige verkrijgbaar is..)
Ik druk enter... en neej hoor die doet het ook al niet... blijft gewoon vast zitte op zwart scherm met links boven knipperende balkje.

Ik d8...GODVR!! wat is er nou tog..virus ofzo??
Toen zat er maar een ding op, Formateren jah ( dus alles kwijt :( )
Nou is alles weer goed, op een paar dingen na.
Hij stottert best vaak (zie ik aan de muis die normaal soepel ging)
En als ik de PC uitzet of wil restarten dan gaat alles uit behalve de diskette station (en da stroom lampje van PC ook niet)
De diskette station diej gaat vet herrie zitte maken met gepiep er tussen, en dat blijft diej gewoon doen tot dat ik de Power knop 5 sec ingedrukt hou.

Okeej is behoorlijk wat tekst ik weet het, maar ik heb op school gevragen en op internet gezocht.
*School: (ICT niveau 2, studeer ik trouwens) en niet eens de leraren konden mij helpen.
*Internet: kon ik nix meer vinden dan de uitdrukking.... "Neem contact met de systeembeheerder op" |:(

Weet iemand diej wat meer verstand heeft wat het kan zijn??
Of het misschien aan de Diskette station kan liggen of niet..

_/-\o_

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:28

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik mis je volledige specs nog... Mijn eerste indruk zo zonder specs en met de dingen die jij beschrijft is rotte voeding (lampjes etc...)

Of je diskettestation gaar is kun je misschien testen door op te starten zonder de floppy-kabel erin, maar met enkel stroom erop. Begint 'ie dan nog te gillen is 'ie gegarandeerd gaar.

Hier stond een dode link.