[Rounded IDE]kabel werkt alleen verkeerd om?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:34
Ik heb zojuist mijn coolermaster rounded IDE kabels uitgepakt en ge-installeerd, maar ik krijg mijn systeem met geen mogelijkheid aan de praat als ik de sytem connector op het moederbord zet en de master connector op mijn hd (master)
Sluit ik het andersom aan, dan werkt het wel :?

Maar als ik hetzelfde wil doen bij mijn cd brander (master) en dvd (slave) dan is mijn kabel te kort, omdat er minder ruimte zit tussen de master en slave dan tussen de slave en de system connector:

master-----slave----------system

als de kabel wel gewoon kon worden ge-installeerd, dan was het geen probleem geweest, maar mijn cd zit nu te ver van mijn mobo af.

Is dit een bekend probleem, en wat kan ik er aan doen? BIOS setting veranderen? Iets aan de kabel veranderen?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
erm.... dan heb je een langere kabel nodig.

Maar, je kan toch niet zomaar die kabels omdraaien ? Er zit toch een nokje op de kabel en een uitsparing op het moederbord ?

• B-Force
met kabels omdraaien bedoel ik: de master aansluiting (staat op de "pull"tab) op het mobo aansluiten en de mobo connector op de hdd...

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
TS bedoeld niet de connectoren er omgekeerd opsteken, maar de connector die bedoeld is om op het moederbord gestoken te worden in een schijf/drive steken en de connector aan het andere eind (waar normaliter een schijf/drive op wordt aangesloten) op het moederbord prikken.

Bij normale IDE-kabels werkt dat prima (vaak zat gedaan, vooral bij kleine minitowers).

Bij UDMA66 ben ik er ook eens tegenaangelopen, kabels andersom aansluiten werkte totaal niet (daarna langere kabels gekocht).

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 09:53
de blauwe connector hoort op het moederbord :P

• Garrett
  • Laatst online: 18-05 19:41

Garrett

Watercooler

Wat heeft dit met Die-Hard Overclocking & Cooling te maken :?

I love watercooling

• B-Force
ik wist niet aar anders? overige hardware?
ik dacht aan cooling -> airflow -> rounded ide :?

maarreh, weet iemand hier een oplossing voor?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is geen Cooling, dit is geen Overclocking, maar gewoon Overige Hardware ;)

Move DOC > OH dus in dit geval. En volgens mij zijn je kabels wel in orde, maar kan het voorkomen dat je ze andersom moet gebruiken, zoals nu blijkt.

LinkedIn
Instagram

• B-Force
maar wat raar dat ik ze andersom moet gebruiken :?
en irritant, want nu kan ik dus gewoon een connector niet gebruiken, en kan ik dus geen cd'tjes fikken :(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zijn ze dan ook zo te kort ? Sorry hoor... maar hoe groot is die kast dan wel niet ?

• B-Force
Gewoon CHieftec miditower
maar het prbleem is dat de kabels "ondersteboven" erin komen te zitten, waardoor ik bij mijn fikker de kabel om moet draaien, maar daar heb ik geen ruimte voor.

BTW zo lang is de afstand master"slave vaak niet dat je de master op het mobeo kan zetten en de slave dan in de cd...
Pagina: 1