TapeWare icm Onstream 30gb DI30

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik wil hier een backup systeem opzetten mbv TapeWare en deze onstream 30gb tapestreamer op een windows 2000 server.

Maar nu werkt deze tapestreamer niet onder TapeWare 7.00.. tenminste ik krijg hem niet draaiend, hij blijft elke keer deze melding geven:

DEV-1.0.1.0:Unrecognized Device

Het is een IDE streamer btw..

iemand die dat al vaker is tegengekomen misschien?

Verwijderd

Als dit voor een productieomgeving is raad ik je onstream ten strengste af veel te onbetrouwbaar! Het is trouwens ook failliet.

• Rodyman
ja dat weet ik maar ik heb 2 van die dingen hier liggen dus wil ze eigenlijk wel gebruiken! :)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:16

grimson

domeingrommer

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

mr_petit

opperprutser

wordt dat ding wel in tapeware gesupport?
ik weet niet welk type je hebt, maar hier staat (denk ik) dat de Di30 (is kennelijk een type) niet wordt gesupport (bij adr tapes).
Of werd tapeware bij de drive meegeleverd (dan zou hij toch gesupport moeten worden)
(tapeware heeft afaik eigen drivers, en doet niets met eventuele windows drivers)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

di30 word niet door tapeware ondersteund, komt zo als eerder gezegt bij dat onstream niet meer bestaat en dat de ondersteuning van ide tapestreamrs best brak is.
die di30 werkt wel met de standaard NT back-up, ik weet niet of je dit voot je zelf gaat gebruiken(want dan maakt het niet veel uit) maar voor een klant of zo of voor een belangrijke back-up moet je dit echt niet gebruiken.

• Rodyman
Neej daarom, ms backup is voor mij geen optie want die kan geen open files aan etc.

Iemand een andere oplossing misschien?

• Rodyman
is dit misschien een idee?

Met Norton Ghost snachts een complete image van het systeem te maken... de volgende dag deze image op een onstream tape zetten mbv ms backup..

zo heb ik geen last van open files etc. en kan ik als ik wil die image zo terug zetten mbv norton ghost of zie ik dit verkeerd?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat lijkt mij geen optie:
Wat als iemand nu 1 filetje gewist heeft, en dat moet teruggezet worden??
of: iemand heeft een file gewist en hij weet niet meer wanneer dat gedaan is (of evt wie dat gedaan heeft.)
Je moet echt een backupprogramma hebben dat op basis van een database werkt (wat bijhoudt welke files wanneer gebackupped zijn), en dus liefst met iets van een 20tape rotatieschema.
misschien kan je gewoon het bijgeleverde programma gebruiken?

• Rodyman
Er zit (voor zover ik weet) geen bijgeleverde software meer bij. En het is alleen de bedoeling dat de backup teruggezet wordt als er een totale system-crash heeft plaatsgevonden.
Dus niet als er ff iets per ongeluk weggegooit wordt...

Eigenlijk wil ik gewoon een image maken maar dan op die onstream tapestreamer.. en dat kan dus niet :(

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

volgens mij kan je hier: http://www.hastec.nl/drivers/onstream/support.htm
echo downloaden.
keb het zelf nooit gebruikt (tapeware wel :+), dus ik heb geen flauw benul of het iets is, of hoe het werkt.

• Rodyman
joah t probleem is dat echo niet werkt onder windows 2000 server :'(

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hmmm er staat toch wel bij dat er win2000 support is (kan me nauwelijks voorstellen dat een server editie daarop een uitzondering is, maar goed).
Ik weet zelfs geeneens of jouw drive wel door die echo versies wordt ondersteunt.

Pagina: 1