[WinXP] wel pingen maar geen www

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb hier een pc met windows XP Profesional heeft altijd netjes z'n werk gedaan echter heeft het ding nu een probleem.

Ik heb een internet ip.
Ik kan me gateway pingen ook me dns servers (ook dns servers van andere providers)
als ik in me browser het ip van tweakers.net geeft dan gaat die daar netjes naartoe.
als ik in me command prompt ping www.tweakers.net doet dan komt die met de melding onbekende host kan doel niet pingen.
als ik in me browser www.tweakers.net invoer dan krijg ik ook een blanco pagina dat de server niet gevonden kan worden.

Ik heb dit probleem al vaker gezien bij mensen en bij het opnieuw installeren van de pc deed alles het weer maar het moet toch ook simpeler op te lossen zijn?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en je weet zeker dat de DNS servers correct ingesteld staan? heb je al andere DNS servers gebruikt?

• cool0
ja andere dns servers heb ik ook geprobeerd

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Had een soortgelijk probleem bij een kennis. WinsockXPfix did the trick. Probeer die eens.

• MBV
  • Laatst online: 23:07

MBV

zit je achter een router?

Ik had het probleem ook, toen bleek dat ik een 0 verkeerd had gezet bij virtual server (portmap). pingen werkte wel, maar voor een verbinding moet hij alles boven 1024 kunnen ontvangen

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Over WinSockXPFix kun je hier meer vinden, dus vergeet voortaan niet even in de FAQ te kijken en dat te proberen :)

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 07-01-2004 20:43 ]

• cool0
neej zit niet achter een router

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

cool0,

Op GoT is het belangrijk dat je zelf initiatief toont, en dit dus ook in je topicstart laat blijken. Uit je topicstart kan ik echter niet halen dat je moeite hebt gedaan (je vraag staat notabene bijna letterlijk in de Windows Operated Systems FAQ en deze noem je zelfs niet eees) - vandaar dat je topic dicht gaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.