Sinds vrijdag heb ik een aantal problemen met mijn computer.
Mijn config:
Asus A7V (bios 1005 beta3)
Duron 650@900
Voltage 1,85
128 MB PC133
Golden Orb
1> Booten gaat steeds lastiger. Eerste lukte het wel na een aantal malen proberen, maar vanochtend kreeg ik hem niet meer geboot.
Hij hangt op verschillende plaatsen tijdens het bootproces (willekeurig, iedere keer anders):
- Na de RAM CHECK
- Na initialiseren van de PCI bus
- Bij het inititaliseren van de Floppy Drive
- Bij het win98/Whistler bootmenu
* Als ik de BIOS in ga hangt ie altijd na 2 seconden *
*vanochtend heb ik het zaakje teruggeclockt naar 650 en 1,7 corevoltage....eerst deed ie het wel maar bij de volgende boot hing hij weer en gaf hij bij iedere boot een ander Mhz aan!! (650, 1333, 750...)
2> Hij is een aantal keer gecrasht dit weekend - gebeurt normaal gesproken nooit.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb het systeem sinds juli (is altijd 650@900 geweest, nooit problemen gehad).
Zelf gok ik dat mijn mobo kapot is. De beta bios zou ook de schuldige kunnen zijn, maar hij heeft het wel een maand zonder problemen gedaan!
* MankE NeliZ NeliZ is tamelijk radeloos
Mijn config:
Asus A7V (bios 1005 beta3)
Duron 650@900
Voltage 1,85
128 MB PC133
Golden Orb
1> Booten gaat steeds lastiger. Eerste lukte het wel na een aantal malen proberen, maar vanochtend kreeg ik hem niet meer geboot.
Hij hangt op verschillende plaatsen tijdens het bootproces (willekeurig, iedere keer anders):
- Na de RAM CHECK
- Na initialiseren van de PCI bus
- Bij het inititaliseren van de Floppy Drive
- Bij het win98/Whistler bootmenu
* Als ik de BIOS in ga hangt ie altijd na 2 seconden *
*vanochtend heb ik het zaakje teruggeclockt naar 650 en 1,7 corevoltage....eerst deed ie het wel maar bij de volgende boot hing hij weer en gaf hij bij iedere boot een ander Mhz aan!! (650, 1333, 750...)
2> Hij is een aantal keer gecrasht dit weekend - gebeurt normaal gesproken nooit.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb het systeem sinds juli (is altijd 650@900 geweest, nooit problemen gehad).
Zelf gok ik dat mijn mobo kapot is. De beta bios zou ook de schuldige kunnen zijn, maar hij heeft het wel een maand zonder problemen gedaan!
* MankE NeliZ NeliZ is tamelijk radeloos
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!