Bootprobs...A7V of Duron kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Sinds vrijdag heb ik een aantal problemen met mijn computer.

Mijn config:

Asus A7V (bios 1005 beta3)
Duron 650@900
Voltage 1,85
128 MB PC133
Golden Orb

1> Booten gaat steeds lastiger. Eerste lukte het wel na een aantal malen proberen, maar vanochtend kreeg ik hem niet meer geboot.

Hij hangt op verschillende plaatsen tijdens het bootproces (willekeurig, iedere keer anders):

- Na de RAM CHECK
- Na initialiseren van de PCI bus
- Bij het inititaliseren van de Floppy Drive
- Bij het win98/Whistler bootmenu

* Als ik de BIOS in ga hangt ie altijd na 2 seconden *

*vanochtend heb ik het zaakje teruggeclockt naar 650 en 1,7 corevoltage....eerst deed ie het wel maar bij de volgende boot hing hij weer en gaf hij bij iedere boot een ander Mhz aan!! (650, 1333, 750...)

2> Hij is een aantal keer gecrasht dit weekend - gebeurt normaal gesproken nooit.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb het systeem sinds juli (is altijd 650@900 geweest, nooit problemen gehad).

Zelf gok ik dat mijn mobo kapot is. De beta bios zou ook de schuldige kunnen zijn, maar hij heeft het wel een maand zonder problemen gedaan!

* MankE NeliZ NeliZ is tamelijk radeloos :(

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Je moet je L1-tjes ff opnieuw krassen...denk dat dat wel helpt, en als je dan toch bezig bent, poot de 1004d bios er weer op want die 1005 heeft toch totaal geen nut op een reference model lager dan 1.04

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Je moet je L1-tjes ff opnieuw krassen...denk dat dat wel helpt,
....was ik vergeten te melden: hij was al unlocked toen ik hem kocht - heeft dit dan wel zin?

Die BIOS ga ik wel updaten zodra ik hem aan de praat krijg...maar kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Het zaakje heeft immers altijd goed gelopen!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de cpu temp ? Misschien is de koelprut eruit gelopen of is de koeler verschoven....

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
cpu temp heeft altijd tussen de 50-58 geschommeld....

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Gewoon alles weer op standaard zetten. Snelheid, voltage, alles. Werkt alles dan wel goed, dan begin je gewoon opnieuw met OC-en. Khad na het wisselen van koeler hetzelfde probleem, maar nu draait ie weer net zo snel als eerst. ( helaas niet sneller.)

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Gewoon alles weer op standaard zetten. Snelheid, voltage, alles. Werkt alles dan wel goed, dan begin je gewoon opnieuw met OC-en.
Thanx maar dat heb ik dus al gedaan....iemand anders nog suggesties?

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Heb je al gekeken naar de cpu temp ? Misschien is de koelprut eruit gelopen of is de koeler verschoven....
Koelprut is Artic Silver en is er niet uitgelopen...

• Helldesker
Op maandag 11 december 2000 13:45 schreef MankE NeliZ het volgende:

[..]
Thanx maar dat heb ik dus al gedaan....iemand anders nog suggesties?
Da's mooi en wat was het resultaat ???

Verwijderd

Ik heb in het begin problemen gehad dat ik vaak crashes had en in de bios vastliep. Dit laatste lag aan een geheugenmodule die stuk was. Crashes lag (volgens de leverancier) aan het feit dat ik op een ata 100 controller twee schijven had (wat wel kan) maar dat de master en slave schijf verkeerd op de kabel gemonteerd waren. Ik bedoel dan niet het rode kabeltje bij pin 1 maar de volgorde op de kabel. Dat schijnt uit te maken.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Helldesker:

Dat terugclocken had ik vanochtend al gedaan - het maakt allemaal niets uit...ik kan gewoon niet eens meer booten.

Verwijderd

heb je het i/o voltage ook omhoog gezet?

Verwijderd

ik vind je core voltage wel wat aan de hoge kant
mijn Duron 600@900 heeft genoeg aan 1.70volt
te hoog is niet goed voor proc
gaat ie sneller stuk
dit lost waarschijnlijk niet je probleem op
maar ik zou het wel proberen om hem op een lager core voltage te zetten

• Helldesker
Je hebt je mobo dus weer op "jumperfree" gezet ??? Bios versie 1004 er weer op staan ??? En hij blijft moeilijk doen ?!?!?! dan is idd waarschijnlijk je mobo defect. Omruilen is dan het enigste advies wat ik je kan geven.

Verwijderd

Gummen die processor, dan opnieuw er in zetten op standaard..kijken of ie werkt, zo ja weer gaan kleuren en dan overklokken.
Wat ik me afvraag, waarom staat bij bijna iedereen dat voltage zo hoog, mijn Duron650 loopt op 972Mhz, zonder voltage verhoging en een spire coolertje, dus niet meteen dat voltage zo hoog zetten.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gummen die processor
... Even goed lezen, de Duron was niet gelocked, de bruggen waren NIET doorgelaserd, maar gewoon intact.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
OK ik ben net thuis en ik heb dus weer zitten pielen:

eerste keer booten Jumperfree mode, alles standaard - geen probleem (net als gisteren)

Bij de tweede keer booten, niets veranderd aan de config, hing hij weer als vanouds.

Daarna tig keer geboot met diverse voltage en multiplier variaties.....hij hing elke keer.

En op een gegeven moment (hij stond toevallig weer op 900mhz en 1,85v) deed hij het weer - maar daarvoor had ie wel weer twee keer gehangen met *identieke* instellingen.

Tech-guru JumpStart :) even gebeld en hij had best wel een plausibele oorzaak: misschien is de voeding gaar! Dat zou die randomness van het hangen kunnen verklaren (fluctuaties in stroomvoorziening).

Iemand nog meer ideeen?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 17:32

4POX

Everybody is wired

Damm, Ik heb ook een duron sinds juli en ook overgeklokt en vorige week begon die bij mij ook gek te doen..

Een duron 600@850 op een a7v..

En ik heb ook een ungelockte versie.. Zal misschien die dingen toch maar een half jaar mee gaan als ze overgeklokt zijn.

AKA Rinkel weblog

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dikke vette update:

Na telefonisch contact bleek de voeding (al meer dan 2 jaar oud, al in gebruik vanaf een PII 300 MHz, en vrijwel 24/7 aan) dichtgeslibt te zijn door het stof.

Stof zorgt A) voor hogere temperaturen (Isolatie) en B) werkt ook als condensator, dus raakt de regelelectronica sterk ontregeld.

... Nu 'ie schoon is moet blijken of deze theorie klopt...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1