ey,
OMG
als ik geen muziek draai en me geluid hard heb staan, maar me toetsen bord scroll van me geluid helemaal uit, dan hoor ik stemmetjes
wtf is dat, weet iemand hoe dat komt ? neej ben niet gek
OMG
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 12:42 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Verwijderd
Nou....uhm....ook wel bij nieuwe en dure hoor. Ik heb hier een setje staan die niet echt goedkoop zijn en ook niet oud maar daar heb ik het ook wel eens op gehad. Niet zo hard....toen ik het hoorde was het helemaal stil op mijn kamer en ik hoorde het zachtjes.....een telefoongesprek ofzo. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik de versterker nu helemaal zachtjes had staan of dat de volumeknop wat open stond.DinX schreef op 07 januari 2004 @ 20:31:
offtopic:
Dat zijn achmea kabouters
Nee, ff serieus ... dat heb je wel meer bij oudere of goedkope boxen.
Heb ik hier toch al meer gelezen van mensen.
Op die speakers ontvang je dus 1 of andere radio frequentie.
Waren zelfs mensen die half russisch hoorden enzo.
Verwijderd
Jups, me.DinX schreef op 07 januari 2004 @ 20:31:
Waren zelfs mensen die half russisch hoorden enzo.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
[ Voor 1% gewijzigd door Verdicampo op 08-01-2004 09:56 . Reden: NL ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
LoL dat is echt beroerd zeg, ik heb nog geen stemmetjes gehoord uit boxenSnow_King schreef op 07 januari 2004 @ 20:34:
Ik heb het met mijn Creative Inspire 5.1 5300
Hoor soms met bepaald weer duitse zenders
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Verwijderd
Heb jij dat gedaan? Hoor ook Duits geleuter door mijn speakers van m'n Creative 4.1 setjeAeoIus schreef op 08 januari 2004 @ 10:15:
Als je de draden van je boxen als een spoel oprolt ben je ook van je probleem af overigens.
Verwijderd
Verwijderd
Idd , eindelijk iemand met kennis van zaken.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:17:
Dat verschijnsel komt door dat er ergens in de versterkers van je luidsprekers een niet-linear element zit. Deze werkt als een diode voor hoogfrequent signalen. Daardoor kun je AM zenders gewoon verstaan en SSB is een vreselijk gekwaak! Laag Frequent Inpraten noemen we dat ook wel.
Probeer de kanel die naar de ingang gaat zo kort mogelijk voor de ingang een paar keer door een ferrietkern te steken (de eerder genoemnde spoel). Dat houdt een boel tegen. Die kabels werken nl als antenne !
je kunt ook die blokjes gebruiken die soms los bij monitoren en zo worden geleverd en die je om de VGA kabel moet doen. Die kun je prima als ferrietkern gebruiken . De blokjes dicht doen en de kabel er een paar keer doorheen doen !
Vroeger had ik ontzettende last met het orgel van de buren. Ik kwam boven het orgel uit. Daar was helaas niets aan te doen.
Die zenddingen heten zendamateurs, niet te verwarren met de 27 Mhz gebruikers !
Jaap (PE1CKW)
Verwijderd
Verwijderd
Wat zou een geaard stopcontact er mee te maken hebben ?WuSSiE schreef op 08 januari 2004 @ 13:21:
^^ K ontving laatst over me boxen 'n franse radiozender :x best irritant op zich... Zit je op 'n geaard stopcontact? :x
wel als je het hebt over (zoals je vlak na hem aanhaalde) een aardlus toch? daar had ik een tijd geleden ook last van... was dat geruis waar ik last van had dan 'ruis uit de lucht'? (had er eigenlijk nooit bij nagedacht wat het was, enkel hoe ik het zou kunnen oplossen).Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:24:
[...]
Wat zou een geaard stopcontact er mee te maken hebben ?
Verwijderd
Ik twijfel er niet aan dat de kabel goed is aangeslotenRattlehead schreef op 08 januari 2004 @ 13:27:
Als ik mijn antennekabel uit de tv-kaart haal, dan zijn de stemmetjes weg.
Dus op de een of andere manier zorgt deze kaart ervoor dat er interferentie optreedt met de geluidskaart.
Mijn coax is uitstekend, hier kan het niet aan liggen en ook niet aan de rest van de coaxinstallatie in huis; ik ben storingsmonteur CAI, dus ik weet wel hoe ik een kabel aan moet sluiten
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
HF signaal wat via de mantel binnenkomt lijkt me heel stug, de kabel heeft nl. nog een aluminium afscherming bij het normale vlechtwerk, de pluggen en connectoren zijn rondom volledig van staal en de pc zelf hangt aan de aarde dus als het goed is zou het aardpotentiaal op 0 volt moeten zitten.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:31:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat de kabel goed is aangesloten, maar het hoogfrequente signaal kan natuurlijk via de mantel binnenkomen ! Als er dan tussen de aarde van de coaxaansluiting en de aarde van de kast een beetje slecht contact is krijg je het gelazer.
Een vriend van mij (die een high-end audio installtie heeft) heeft een apart scheidingsfilter in de coax zitten anders was er een heel lichte brom hoorbaar (aardlus)
Verwijderd
Een aardlus is als je bijvoorbeeld je CAI en het geluid van je computer aansluit op je TV, en deze 2 geluidsbronnen beide op een ander aard-netwerk zitten, er een potentiaal verschil ontstaat waardoor er een 50 Hz brom op je speakers van in dit geval je TV komt te staan. (Als ik het zo ff kort door de bocht goed zegnhimf schreef op 08 januari 2004 @ 13:38:
Wat is nou eigenlijk een aardlus, ik zie het wel vaker voorbij komen maar ik weet niet wat het is.
Ik zelf heb btw geen last van ruis e.d. maar mijn broer had een engelse zender over zijn boxen toen hij nog thuis woonde
[ Voor 14% gewijzigd door DipStick op 08-01-2004 14:07 ]
Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Verwijderd