Toon posts:

stemmetjes uit me boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ey,

OMG :| als ik geen muziek draai en me geluid hard heb staan, maar me toetsen bord scroll van me geluid helemaal uit, dan hoor ik stemmetjes :| wtf is dat, weet iemand hoe dat komt ? neej ben niet gek O-)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
Heb ik ook weleens met een FM koptelefoon, hoor je de intercom van de buren ofzo, denk je WTF allemaal stemmen enzo.
Misschien toch een necromancer inhuren ofzo.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja dat zijn meestal radio signalen enzo, vroeger ook wel is gehad bij paar oude boxen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 11:40

DinX

Motormuis

Nee, ff serieus ... dat heb je wel meer bij oudere of goedkope boxen.
Heb ik hier toch al meer gelezen van mensen.
Op die speakers ontvang je dus 1 of andere radio frequentie.
Waren zelfs mensen die half russisch hoorden enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 12:42 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb het met mijn Creative Inspire 5.1 5300

Hoor soms met bepaald weer duitse zenders :/

Verwijderd

hehe
ik had het laatst ook in de auto kwam ik van een lan, had ik m'n koptelefoon nog aanstaan (draadloos) hoorde ik ook ineens geluiden vande achterbank..vet freaki:D:D

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik hoor ook gepraat als ik de koptelefoon opzet en geen muziek aan heb staan ofzo, de koptelefoon zit direct in m'n pc.
Maar het is nooit muziek! Wat voor zender is dat dan!? De buren hebben ook geen intercom... wij wel maargoed de ene staat op mijn kamer, en de andere beneden, is het ook niet. Best apart.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

mjah... hier kon ik tot 5 jaar geleden de boten (woon 50M van de westerschelde :)) afluisteren met een FM radio... oké... maar 1 freq maar toch :) sommige gespreken waren lollig... met een walkie talkie kon je meerdere afluisteren en zelfs dingen terug zeggen, maar ze hebben freqs veranderd of af geschermd. ik kan ze iig niet meer afluisteren zonder echte "scanner":)

Verwijderd

Als je om te beginnen eens Aux, line-in en CD mute in je audio preferences, dan hoor je al een stuk minder rare ruis.

Als je een kabel hebt aan je koptelefoon, die opties ingesteld, geen zooi op de achtergrond hebt draaien, en je hoort nog steeds die geluiden ben je helaas schizofreen :+..

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

DinX schreef op 07 januari 2004 @ 20:31:
offtopic:
Dat zijn achmea kabouters

Nee, ff serieus ... dat heb je wel meer bij oudere of goedkope boxen.
Heb ik hier toch al meer gelezen van mensen.
Op die speakers ontvang je dus 1 of andere radio frequentie.
Nou....uhm....ook wel bij nieuwe en dure hoor. Ik heb hier een setje staan die niet echt goedkoop zijn en ook niet oud maar daar heb ik het ook wel eens op gehad. Niet zo hard....toen ik het hoorde was het helemaal stil op mijn kamer en ik hoorde het zachtjes.....een telefoongesprek ofzo. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik de versterker nu helemaal zachtjes had staan of dat de volumeknop wat open stond.

Verwijderd

Een maat van mij woont naast een amateurradiodinges (zo een die zelf uitzend, hoe heet dat??). Die stoorde ook op zijn oude pc-speakers. Misschiend zo'n amateurradiodinges in de buurt?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Phydomir

Dennis

DinX schreef op 07 januari 2004 @ 20:31:
Jups, me.

Heb het alleen niet meer gehoord sinds ik geen sb16 meer heb :p

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Ik heb wel eens last van 'stemmen' gehad bij reguliere audio-apparatuur (cassettedeck). Het bleek dat de hoofdzekering/gemeentestop slecht contact maakte waardoor op momenten dat er meer verbruikers werden aangezet (oven, wasmachine e.d.) de spanning in huis daalde. Kwamen we achter nadat we eneco gebeld hadden wegens de brandlucht in de meterkast na een vakantie (wasmachine druk aan het werk).

Waarschijnlijk daalde de spanning genoeg om er voor te zorgen dat de spanningsregelaars in de voeding van diverse apparaten (het 'tikken' van de versterker bij het inschakelen van de koelkast was daarna ook ineens verholpen) niet meer allemaal een stabiele spanning konden afleveren.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02
De laatste tijd heb ik een telegravist in men boxen. Heb geen goedkope set, en is op alle radiozenders hetzelfde....piep-----piep piep piep------ piep piep

best wel iritant.

[ Voor 1% gewijzigd door Verdicampo op 08-01-2004 09:56 . Reden: NL ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Een hele tijd geleden is hier al eens een topic over geweest, weet niet wat er toen uitgekomen is, maar het is vast met de search te vinden...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Snow_King schreef op 07 januari 2004 @ 20:34:
Ik heb het met mijn Creative Inspire 5.1 5300

Hoor soms met bepaald weer duitse zenders :/
LoL dat is echt beroerd zeg, ik heb nog geen stemmetjes gehoord uit boxen :D

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 16:03
Als je de draden van je boxen als een spoel oprolt ben je ook van je probleem af overigens.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn creative FPS 1000 (wat een zaadset overigens), maar volgens mij is het omdat de tv coaxcabel erlangs loopt..... Anders zou ik het ook echt niet weten... Als ik hem overigens helemaal uitzet hoor ik niks meer!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

BoAC

Memento mori

AeoIus schreef op 08 januari 2004 @ 10:15:
Als je de draden van je boxen als een spoel oprolt ben je ook van je probleem af overigens.
Heb jij dat gedaan? Hoor ook Duits geleuter door mijn speakers van m'n Creative 4.1 setje :( . En dat door m'n muziek heen is heel storend.. ;(

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Heb ik hier ook last van, duitse stemmen als ik m'n versterker vrij luid zet.
Dit is me overigens pas opgevallen nadat ik een Tv-kaart in m'n pc heb geplaatst.
:(

Verwijderd

Dat verschijnsel komt door dat er ergens in de versterkers van je luidsprekers een niet-linear element zit. Deze werkt als een diode voor hoogfrequent signalen. Daardoor kun je AM zenders gewoon verstaan en SSB is een vreselijk gekwaak! Laag Frequent Inpraten noemen we dat ook wel.
Probeer de kanel die naar de ingang gaat zo kort mogelijk voor de ingang een paar keer door een ferrietkern te steken (de eerder genoemnde spoel). Dat houdt een boel tegen. Die kabels werken nl als antenne !

je kunt ook die blokjes gebruiken die soms los bij monitoren en zo worden geleverd en die je om de VGA kabel moet doen. Die kun je prima als ferrietkern gebruiken . De blokjes dicht doen en de kabel er een paar keer doorheen doen !

Vroeger had ik ontzettende last met het orgel van de buren. Ik kwam boven het orgel uit. Daar was helaas niets aan te doen.

Die zenddingen heten zendamateurs, niet te verwarren met de 27 Mhz gebruikers !

Jaap (PE1CKW)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

BoAC

Memento mori

Probleem is alleen dat het snoer van mijn soundset 'super' dik is (zit zo'n volumeknop aan weetje ;) ). Daar moet dus die ferriet kern omheen als ik het goed begrijp?

Verwijderd

Modbreak:

Een topic als dit kan heel erg informatief en nuttig zijn, MITS men het kan laten om continu grappig te moeten doen. Ik heb een aantal reply's moeten verwijderen. De betreffende users zijn inmiddels GePMd.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:17:
Dat verschijnsel komt door dat er ergens in de versterkers van je luidsprekers een niet-linear element zit. Deze werkt als een diode voor hoogfrequent signalen. Daardoor kun je AM zenders gewoon verstaan en SSB is een vreselijk gekwaak! Laag Frequent Inpraten noemen we dat ook wel.
Probeer de kanel die naar de ingang gaat zo kort mogelijk voor de ingang een paar keer door een ferrietkern te steken (de eerder genoemnde spoel). Dat houdt een boel tegen. Die kabels werken nl als antenne !

je kunt ook die blokjes gebruiken die soms los bij monitoren en zo worden geleverd en die je om de VGA kabel moet doen. Die kun je prima als ferrietkern gebruiken . De blokjes dicht doen en de kabel er een paar keer doorheen doen !

Vroeger had ik ontzettende last met het orgel van de buren. Ik kwam boven het orgel uit. Daar was helaas niets aan te doen.

Die zenddingen heten zendamateurs, niet te verwarren met de 27 Mhz gebruikers !

Jaap (PE1CKW)
Idd , eindelijk iemand met kennis van zaken.

@ TS :

Ga gewoon in de buurt na of je grote antenne's ziet , meestal zijn zendamateurs wel te herkennen aan grote stellages op het dak.

En samen kun je dan wel met een oplossing komen. ( De eerder genoemde ferrietkernen )

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
^^ K ontving laatst over me boxen 'n franse radiozender :x best irritant op zich... Zit je op 'n geaard stopcontact? :x

Verwijderd

Let dus even op :
zachte geluiden die je de hele tijd hoort -> zal wel een of andere AM zender zijn !
Harde geluiden zo nu en dan -> zendamateur , speur de omgeving af naar de antennes ! (goede tip ). Alle 'echte' zendamateurs hebben voldoende kennis van zaken . (je moet nl een examen afleggen wat echt niet mis is ).

Een apart geval is volgens mij (maar daar heb ik geen ervaring mee , want ik ben gestopt als zendamateur voordat er GSM was) de GSM zenders. Dat zijn nl vreselijk gepulste dingen (denk maar eens aan je GSM die bij je boxen ligt als je wordt gebeld). Dat zal dus ook wel een partij ellende kunnen veroorzaken als je erg dicht bij zo'n zender woont.

Als je dikke kabels hebt -> dan neem je een grote ferrietkern. Deze worden bv ook in de highend audio apparatuur gebruikt om de luisdprekerkabels te 'ontstoren'. Want het storende signaal kan zelfs via de uitgang binnenkomen.

Heb je een wat pruttelend geluid dan kun je ook een zgn aardlus hebben.

Verwijderd

WuSSiE schreef op 08 januari 2004 @ 13:21:
^^ K ontving laatst over me boxen 'n franse radiozender :x best irritant op zich... Zit je op 'n geaard stopcontact? :x
Wat zou een geaard stopcontact er mee te maken hebben ?

• Rattlehead
Als ik mijn antennekabel uit de tv-kaart haal, dan zijn de stemmetjes weg.
Dus op de een of andere manier zorgt deze kaart ervoor dat er interferentie optreedt met de geluidskaart.
Mijn coax is uitstekend, hier kan het niet aan liggen en ook niet aan de rest van de coaxinstallatie in huis; ik ben storingsmonteur CAI, dus ik weet wel hoe ik een kabel aan moet sluiten :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:24:
[...]

Wat zou een geaard stopcontact er mee te maken hebben ?
wel als je het hebt over (zoals je vlak na hem aanhaalde) een aardlus toch? daar had ik een tijd geleden ook last van... was dat geruis waar ik last van had dan 'ruis uit de lucht'? (had er eigenlijk nooit bij nagedacht wat het was, enkel hoe ik het zou kunnen oplossen).

Verwijderd

Rattlehead schreef op 08 januari 2004 @ 13:27:
Als ik mijn antennekabel uit de tv-kaart haal, dan zijn de stemmetjes weg.
Dus op de een of andere manier zorgt deze kaart ervoor dat er interferentie optreedt met de geluidskaart.
Mijn coax is uitstekend, hier kan het niet aan liggen en ook niet aan de rest van de coaxinstallatie in huis; ik ben storingsmonteur CAI, dus ik weet wel hoe ik een kabel aan moet sluiten :)
Ik twijfel er niet aan dat de kabel goed is aangesloten _/-\o_ , maar het hoogfrequente signaal kan natuurlijk via de mantel binnenkomen ! Als er dan tussen de aarde van de coaxaansluiting en de aarde van de kast een beetje slecht contact is krijg je het gelazer.

Een vriend van mij (die een high-end audio installtie heeft) heeft een apart scheidingsfilter in de coax zitten anders was er een heel lichte brom hoorbaar (aardlus)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat is nou eigenlijk een aardlus, ik zie het wel vaker voorbij komen maar ik weet niet wat het is.

Ik zelf heb btw geen last van ruis e.d. maar mijn broer had een engelse zender over zijn boxen toen hij nog thuis woonde :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Rattlehead
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:31:
[...]

Ik twijfel er niet aan dat de kabel goed is aangesloten _/-\o_ , maar het hoogfrequente signaal kan natuurlijk via de mantel binnenkomen ! Als er dan tussen de aarde van de coaxaansluiting en de aarde van de kast een beetje slecht contact is krijg je het gelazer.

Een vriend van mij (die een high-end audio installtie heeft) heeft een apart scheidingsfilter in de coax zitten anders was er een heel lichte brom hoorbaar (aardlus)
HF signaal wat via de mantel binnenkomt lijkt me heel stug, de kabel heeft nl. nog een aluminium afscherming bij het normale vlechtwerk, de pluggen en connectoren zijn rondom volledig van staal en de pc zelf hangt aan de aarde dus als het goed is zou het aardpotentiaal op 0 volt moeten zitten.
De binnenkomende kabel zit via een dubbel-galvanisch gescheiden TV-aansluiting, dus een aardlus tussen de kabel en de 220-volt is nu ook uitgesloten.
(Deze aansluiting heb ik al eens veranderd, toen ik een brom kreeg als ik de pc op mijn receiver aan wilde sluiten)

Wat zou kunnnen is dat de connector van de TV-kaart zelf niet 100% HF dicht is en dat die dus op de een of andere manier stoorsignalen oppikt.

Verwijderd

op mijn el cheapo 250 watt speakerset ontving ik de BBC was wel humor BTW, speakerset is inmiddels overleden.

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:41

DipStick

HHmmm, nice ;)

nhimf schreef op 08 januari 2004 @ 13:38:
Wat is nou eigenlijk een aardlus, ik zie het wel vaker voorbij komen maar ik weet niet wat het is.

Ik zelf heb btw geen last van ruis e.d. maar mijn broer had een engelse zender over zijn boxen toen hij nog thuis woonde :P
Een aardlus is als je bijvoorbeeld je CAI en het geluid van je computer aansluit op je TV, en deze 2 geluidsbronnen beide op een ander aard-netwerk zitten, er een potentiaal verschil ontstaat waardoor er een 50 Hz brom op je speakers van in dit geval je TV komt te staan. (Als ik het zo ff kort door de bocht goed zeg ;) )

Damnz, staat gewoon in de FAQ die ik via google gevonden heb ;)
Ik heb last van een ENORME brom als ik mijn pc op mijn hifi aansluit

[ Voor 14% gewijzigd door DipStick op 08-01-2004 14:07 ]

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Hmm nog nooit last van gehad , heb natuurlijk ook geen normale boxen , maar een hele audio zooi achter me pc hangen 8) Maar zo je maar weer wat je allemaal via hetr stroom net kunt doen :9 Dan begrijp je de toekomst plannen voor inet via stroom net ook mteen beter.
Pagina: 1