wat is er met mijn 17" CRT?

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
ik heb een 17" monitor gekocht. stom, want ik heb hem niet getest voordat ik hem kocht. hij kostte 17 euro, dus toen had er al een lichtje moeten gaan branden.

enfin, hij werkt dus niet. maar als ik hem aanzet, dan hoor ik tikken. ongeveer 1 per seconde. alsof hij aan wil schieten.. de beeldbuis geladen wordt.. maar hij schiet niet door. is er een onderdeel dat ik kan vervangen waardoor hij weer gaat werken? of issie rijp voor de sloop?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
chaozz schreef op 07 januari 2004 @ 20:16:
ik heb een 17" monitor gekocht. stom, want ik heb hem niet getest voordat ik hem kocht. hij kostte 17 euro, dus toen had er al een lichtje moeten gaan branden.

enfin, hij werkt dus niet. maar als ik hem aanzet, dan hoor ik tikken. ongeveer 1 per seconde. alsof hij aan wil schieten.. de beeldbuis geladen wordt.. maar hij schiet niet door. is er een onderdeel dat ik kan vervangen waardoor hij weer gaat werken? of issie rijp voor de sloop?
hmm, 2x gepost om een of andere wazige reden: je zegt dat je het hebt doorgemeten, dus je hebt hem al open gehad? In dat geval: zijn er kapotte dingen te zien of sporen van kortsluiting...

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 07-01-2004 20:21 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
chaozz schreef op 07 januari 2004 @ 20:16:

Er is vast wel een onderdeel of meer die je kunt vervangen, maar het zit er dik in dat dat niet rendabel is (behalve als het om een klein weerstandje ofzo zou gaan, waarover anderen je misschien meer kunnen vertellen)

• chaozz
weerstand is in orde. heb ik getest door gewoon door te verbinden zonder zekering.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

Super_ik

haklust!

k denk kortsluiting ergens op de print, maak m open en meet wat rond :)
als je weet wat je doet teminste :P :P :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• chaozz
ik kon geen rare dingen vinden op de print. en dan bedoel ik zwarte plekken, etc.. dus dat is het niet denk ik.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
weerstand is in orde. heb ik getest door gewoon door te verbinden zonder zekering.
wtf :? Bedoel je nou dat je alle weerstandjes in het ding hebt doorgemeten? Ik neem aan van niet, maar wat bedoel je dán met weerstand?

Ik vrees overigens dat er een probleem is met de lijntrafo. 't Zou kunnen dat het scherm probeert te starten, maar in een beveiliging slaat. Wacht 1 sec. en probeert het weer opnieuw, en dat eindeloos door...

Tenzij je zelf erg handig bent met hoogspanningselektronica, een gedegen kennis hebt van monitor-schakelingen en over een schema beschikt is een (poging tot) reparatie niet rendabel. Jammer van die € 17,-, volgende keer beter! :)

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Had vandaag nog zoiets op het werk dat was gewoon en kapotte schakelaar ding gewoon door verbonden dus altijd aan en nu werkt het gewoon weer :)
gewoon snachts stekker eruit :)

• chaozz
Remko_ schreef op 07 januari 2004 @ 23:15:
Had vandaag nog zoiets op het werk dat was gewoon en kapotte schakelaar ding gewoon door verbonden dus altijd aan en nu werkt het gewoon weer :)
gewoon snachts stekker eruit :)
kun je dat een beetje meer toelichten? klinkt interessant!

trouwens, ik typte hierboven 'weerstand' maar bedoelde 'zekering'. my bad.

Pagina: 1