Ik heb een klein php scriptje geschreven dat tekst over een png plaatje zet. Werkt leuk, alleen is het plaatje afgerond en ondersteund IE geen transparante png's 
Via de search vind ik vele funxties om gif naar png om te zetten maar niet omgekeerd.
BMP mag ook (weet alleen niet of die transparant kan) aangezien het maar om een signature gaat van 500x30 pixels ofzo
Ik weet dat er in GB een ImageGIF zit maar die word niet ondersteund door mijn php versie en ik kan ook niet zelf mijn php gaan upgraden.
Ik zoek dus een functie die png naar gif omzet zonder gebruik van imagegif. Het moet ook allemaal in php gebeuren dus niet met het tussentijds wegschrijven van een dummy image ofzo.
In feite zoek ik dus een vervanger voor ImageGIF...
EDIT: plaatje
Via de search vind ik vele funxties om gif naar png om te zetten maar niet omgekeerd.
BMP mag ook (weet alleen niet of die transparant kan) aangezien het maar om een signature gaat van 500x30 pixels ofzo
Ik weet dat er in GB een ImageGIF zit maar die word niet ondersteund door mijn php versie en ik kan ook niet zelf mijn php gaan upgraden.
Ik zoek dus een functie die png naar gif omzet zonder gebruik van imagegif. Het moet ook allemaal in php gebeuren dus niet met het tussentijds wegschrijven van een dummy image ofzo.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php $tekst = ""; $stats_file = "stats.txt"; $tekst = fread(fopen($stats_file, "r"), filesize($stats_file)); header("Content-type: image/png"); $image = ImageCreateFromPng("image.png"); $textcolor = ImageColorAllocate($image, 0, 0, 0); $font = '2'; ImageString($image, $font, 97, 3, $tekst, $textcolor); ImagePNG($image); ImageDestroy($image); ?> |
In feite zoek ik dus een vervanger voor ImageGIF...
EDIT: plaatje
[ Voor 11% gewijzigd door WhiteDog op 07-01-2004 21:06 ]