Excel-bestanden omzetten naar pdf of....

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb dus een soort van grafiek gemaakt (met de hand) in Excel en nu wil ik eigenlijk die grafiek in photoshop zien te krijgen. Nu weet ik dus wel dat je niet zomaar een xls-bestand in PS kunt laden, maar bijv. een pdf-bestand wel. Ik dus een paar trial-progjes van internet geplukt, maar geen van allen werkt. Ze zeggen dat ze um omzetten en vervolgens kan acrobat um niet lezen :?
Of je xls om kunt zetten naar jpg, dat weet ik sowieso niet, maar iemand misschien nog andere opties ???
Het gaat er dus om dat ik die grafiek nog iets grafisch kan bewerken.
Bedankt alvast !

ps de grafiek is echt getekend, dus niet met de 'grafiek-functie' !

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

screenshot maken en opslaan en dan bewerken :Y)
(ja ik weet t erg simpel :p)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 16:48

we_are_borg

You will Comply

Adobe Acrobat kan dit voor je doen deze is oproepbaar in excel en maakt van je werk een pdf.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Installeer een printer (neem een kleuren laser of zo), stel die in op "print to file", en je krijgt een .ps file.
Dan even zoeken naar "ps2pdf", en je bent er!

ps2pdf is onder Linux redelijk standaard, maar ik neem aan dat dat voor Billie ook te vinden is.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 07-01-2004 20:01 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

in word plakken en dan overzetten

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• pinockio
  • Laatst online: 23-12 11:37
OpenOffice doet dat het allerbeste!!!11 :D
http://www.openoffice.org

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb gisteren nog een Word document omgezet naar PDF formaat met behulp van PDF995. Dit is een gratis tooltje dat je kunt downloaden van http://www.pdf995.com. Dit programma installeerd een virtuele printer die een PDF bestand kan aanmaken. Ik heb het net nog getest met een Excel bestand en deze geopend met Acrobat Reader 5.0. Je krijgt wel wat reclame om je oren bij deze gratis versie maar dat moet je maar gewoon wegklikken.

Ook makkelijk is natuurlijk een printscreen maken die je daarna in Photoshop plakt. Dit is natuurlijk wel een probleem als je grafiek net iets groter is dan je beeldscherm. Je moet dan gaan uitzoomen en dit is niet bevoordelijk voor de kwaliteit van je screenshot.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
we_are_borg schreef op 07 januari 2004 @ 19:59:
Adobe Acrobat kan dit voor je doen deze is oproepbaar in excel en maakt van je werk een pdf.
Dit mag je mij dan wel eens uitleggen hoe je dit doet. :?

• Dwid
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
parcol schreef op 07 januari 2004 @ 20:12:
Heb gisteren nog een Word document omgezet naar PDF formaat met behulp van PDF995. Dit is een gratis tooltje dat je kunt downloaden van http://www.pdf995.com. Dit programma installeerd een virtuele printer die een PDF bestand kan aanmaken. Ik heb het net nog getest met een Excel bestand en deze geopend met Acrobat Reader 5.0. Je krijgt wel wat reclame om je oren bij deze gratis versie maar dat moet je maar gewoon wegklikken.

Ook makkelijk is natuurlijk een printscreen maken die je daarna in Photoshop plakt. Dit is natuurlijk wel een probleem als je grafiek net iets groter is dan je beeldscherm. Je moet dan gaan uitzoomen en dit is niet bevoordelijk voor de kwaliteit van je screenshot.
Dit laatste is idd het geval !
Daarnaast heb ik pdf995 ook al geprobeerd....geen effect !!
Ik ben nu bezig met ps -> pdf, maar daar voor heb ik nog niet het geschikte progje gevonden....we houden de moed erin !! >:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

parcol schreef op 07 januari 2004 @ 20:14:
Dit mag je mij dan wel eens uitleggen hoe je dit doet. :?
Acrobat, niet de gratis Acrobat Reader :)

Maar copy in Excel en paste in Paint werkt hier (W2k, XL2k3) ook gewoon? Maak 'm lekker groot om een hoge resolutie te krijgen en klaar :)
Idem opslaan als webpagina, dan wordt de grafiek als PNG opgeslagen.

edit:
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:39:
sorry had niet gelezen dat je het NIET met de grafiek functie had gedaan
Maakt niet uit, ook een getekende grafiek wordt hier netjes in paint gezet (en geexporteerd als png). Het is dan wel handig om eerst te groeperen.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2004 20:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb zelf office 2003 en ik kan gewoon kopieren en dan plakken en dan krijg je een prachtige schitterend mooie plaat... ;)

Ik heb het wel naar het stinkende paint shop pro geplakt maar het lijkt me dat het hemelse photoshop het ook wel kan... al is dat wel van het linux aanbiddende Adobe

[edit] sorry had niet gelezen dat je het NIET met de grafiek functie had gedaan

[edit 2] snap trouwens ook niet hoe je een grafiek tekent in excel zonder de grafiek functie en waarom je het dan tekent in excel terwijl je het stiekem in photoshop wil hebben.... doe het dan meteen in photoshop.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 20:43 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Je kan evt. ook je excel file exporteren naar HTML en deze vervolgens eenvoudigweg inlezen.

Of je gebruikt FinePrint als printer om hem als JPG op te kunnen slaan. Je kan deze vinden op http://www.fineprint.com

Maar een al eerder gegeven optie werkt ook. OpenOffice kan heel makkelijk PDF bestanden maken van Excel en Word files, en das nog harstikke legaal ook.

[ Voor 7% gewijzigd door elinsen op 07-01-2004 20:46 ]

E.P.M. Linsen

Pagina: 1