[Exim] Relay probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Mijn probleem lijkt op de andere exim problemen hier maar ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden:

Ik draai exim 3 op Debian linux samen met spamassaing/mailscanner/virus scanner,
Als ik thuis (waar de server ook staat) mail verstuur en ontvang is er niet aan de hand dit werk vloeiend

Mail ontvangen op elke plek op de aardbol gaat ook soepel MAAAR.....

Het versturen van mail buiten mijn lokale netwerk gaat niet gebeuren :(, het is natuurlijk wel de bedoeling dat de server geen open relay wordt maar het zou volgens mij zo moeten zijn dat een user (na ingeving van het ww) van overal zijn mail moet kunnen versturen, ik heb bijna alle relay opties al door geworsteld maar helaas.

Mijn exim.conf:
http://pim.leijdeckers.nl/rommel/exim.conf

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
over authentication binnen het smpt protocol is op de exim site meer dan genoeg te vinden, daar heb ik het ook ooit vandaan gehaald. (Heb het nu niet meer werkend omdat ik het niet nodig had)

Verwijderd

bSTMP zoek je :) op de Exim site is daar iig genoeg over te vinden :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:12:
bSTMP zoek je :) op de Exim site is daar iig genoeg over te vinden :)
Bsmtp (batched smtp) heeft hier echt niets mee te maken. Hij wil zijn server als relay gebruiken als hij zich buiten het netwerk bevindt.

Verwijderd

smtp-auth en pop berfore smtp zijn de keywords in deze en eerlijk gezegd best wel erg makkelijk zelf te vinden.
Verder ook niet echt PNS als je het mij vraagt :o

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51
Speciaal voor jou nog even een linkje: http://www.exim.org/exim-.../html/spec_35.html#SEC763

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1